, dus ik heb veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vragen
(misschien erg irritant
maar goed ik moet ze toch ergens stellen). Kan iemand mij misschien vertellen wat de hunter classes precies (of ongeveer) inhouden en of dit bijv. samen met pleasure met een KWPN-er goed te doen is? Ik wil mijn KWPN-er nl. de basis van de western mee gaan geven in haar want dat vind ik een super manier van rijden, maar gisteren hoorde ik weer van iemand dat het niet eerlijk zou zijn om western te rijden met een KWPN omdat die er niet op gebouwd is. Nou was ik niet van plan om haar extreem te leren spinnen of stoppen hoor, maar misschien is het trainen voor hunter classes een idee
. En is het sowieso eerlijk om een KWPN voor het western te willen trainen? Ik wil geen topniveau rijden want dan kan ik beter een quater kopen dat weet ik wel, maar ik wil gewoon leuk af en toe een wedstrijdje in de toekomst rijden misschien. En volgens mij is de western basis trouwens hetzelfde als die van het engels rijden of zie ik dat verkeerd (laag rijden en goed over de rug is goed voor ieder paard toch??).
Kan iemand me verder helpen?????????
En natuurlijk wordt ik er in de reining (zeker nu ik bij de amateurs ga starten als het veulen eruit is) uitgereden door de mensen met een goede quarter, maar dat vind ik niet erg. En jij ook niet als ik je goed begrijp.
Kortom, gewoon laten kletsen en gewoon doen wat je hart je ingeeft. Ik kreeg de eerste keer te horen dat een westernzadel op mijn Amor-merrie echt geen gezicht was....hahaha

) kunnen zich vast Ad Kolsteeg met Ewoud nog wel herinneren... Ewoud was een kasteel van een Groninger, en Ad presteerde het zelfs (als mijn roestige geheugen me nu niet in de steek laat) om Nederlands Kampioen Reining te worden met hem. 't Ging misschien niet zo hard, maar wel heel correct!!