Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lenneke_ schreef:Na de wedstrijd heeft zowiezo geen zin natuurlijk. Ik weet dat er heel veel enduranceruiters die het wel doen en volgens hun zie je er niets van in de zomervacht, maar ik durf het toch niet aan. Liever heel hard poetsen, één wedstrijd misschien wat minder en veel koelen dan een hele zomer een lelijke vacht.
?
Het groeit gewoon netjes bij, net als wanneer je paard bijv. een wondje heeft gehad. Ik scheer Rex normaal altijd in maart nog eens half, en daar zie je een paar weken later helemaal niks meer van! Zoezi schreef:Gewoon NIET scheren. ... Ik vind scheren gewoon luiigheid.
Ik merk bij hem altijd superveel verschil als hij geschoren is, hij is dan direct veel fitter en vrolijker met rijden.
Zoezi schreef:Gewoon NIET scheren..... Ik vind scheren gewoon luiigheid.
Nina_rex schreef:Zoezi schreef:Gewoon NIET scheren. ... Ik vind scheren gewoon luiigheid.
Hoezo kort door de bocht...![]()
En luiigheid, nou het is best veel werk hoor: apparaat huren, 2 uur in de raarste posities om je paard heen draaien, overal prikhaartjes na afloop...
Mijne is inmiddels geschoren eergisteren, hij vindt het echt heerlijk!Ik merk bij hem altijd superveel verschil als hij geschoren is, hij is dan direct veel fitter en vrolijker met rijden.
Hoezo, leek er iemand op mijn Rexje? 
Nina_rex schreef:Nope, veel te ver weg!Hoezo, leek er iemand op mijn Rexje?
Rex is zelfs pas eind juni helemaal door zijn vacht heen (het wordt erger met de leeftijd, hij is nu rond de 26), en met het warme voorjaarsweer van de afgelopen jaren is dat echt geen pretje... Dan kun je dus inderdaad zoals Arwen zegt weinig doen, en zelfs al doe je niks dan voelt zo'n paard zich echt niet prettig.![]()
Ik heb hem nu pas voor het eerst helemaal geschoren (normaal altijd half), er zat nog vrijwel niks van zomervacht onder (op 2 kleine plekjes na). Maar ik denk dat hij nu wel snel zijn zomervachtje heeft!