Liekie in KWB op de 52km!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Liekie in KWB op de 52km!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:20

Zoals de meeste van jullie wel weten is Liek 1,5 jaar uit de running geweest door ziekte- en blessureleed...
Vorig jaar Wanroij klasse 1 gestart en ik was tevreden maar toch nog niet helemaal.
Na de foto's van Wanroij zag ik pas hoe erg hij afgetakeld was. Ik heb hem op advies op ander voer gezet en hem voor leverbot behandeld.

Nu is hij weer terug, en beter dan ooit!
Hij ziet er super uit en voelt ook goed!
Hij is weer helemaal de oude. Kon ik vorig jaar nog op een dubbelgebroken kneveltrensje rijden, omdat hij niet vooruit te branden was, nu rijd ik hem al een tijdje weer op zijn oude pessoabitje. Met reden dus! Hij is zichzelf weer, hij loopt weer heerlijk te trekken (nooit geweten dat ik daar zo blij van kon worden) en de rem is weer ver te zoeken O:)

Kortom hij is zichzelf weer... en ietsje meer :+

KWB zou ik samen met Djilan starten. We zouden voor samen goed uitrijden gaan.
Bliksem en Liekie gingen goed samen, en hebben toch ook wat overeenkomsten. Dat was leuk om te zien.

's Morgens vroeg om 4u15 opgestaan. 2 vriendinnen/grooms hadden hier geslapen, en 1 zou naar stal komen.
6u vertrokken vanaf stal, en om half 8 aangekomen. Voorbespreking en voorkeuring ging goed, locomotie een A. Liekie was wel erg mans, dus heb hem voor het eerst met bit laten voorkeuren.
Daarna opzadelen, warm lopen, en dan om 9u de start. Djilan en ik zijn ergens achteraan de groep gestart omdat Bliksem niet graag paarden achterop heeft en Liekie niet graag wordt ingehaald :oops:
Nou, Liek kon de ruiters voor ons nog best lang zien en hij was dan ook erg trekkerig.

"DAAR WIL IK HEEN!!!"

De eerste paar km's (5 ofzo) heeft hij in galop gedaan, ik kreeg hem niet meer terug in draf, hij galopeerde zelfs op de plaats toen ik de rem erop wilde zetten. Nou dan maar een handgalopje naast dravende Bliksem.
Na een km of 15 werd hij dan eindelijk rustiger en ging hij wat ontspannen gelukkig...
Tussendoor 1x een 5 minuten gestapt, omdat ik toch nog heel voorzichtig ben. Terwijl hij makkelijk door kan gaan. Maar goed, beter voorzichtig dan overmoedig...
Mijn HSmeter deed het niet meer en gaf ongeloofwaardige waardes aan. Heb hem maar uitgezet want werd er gek van. Bij de VETgate heb ik daarom pas na 5 min aangeboden, Djilan na 2 minuten al.
Hartslag 44 ofzo (VETkaart moet nog opgestuurd worden) en verder alles weer ok, ook de locomotie weer een A.
Djilan zou op mij wachten zodat we weer samen konden vertrekken.
In de VETgate heb ik zijn pessoabitje weer geruild tegen het dubbelgebroken kneveltrensje omdat hij na een paar km toch altijd wat rustiger wordt in een wedstrijd.
Het 2e rondje ging lekker van start, hebben hier zelfs een aantal galopjes tussendoor gedaan. Heerlijk langs elkaar gegalopeerd op het laatste galopje na. Toen had ik toch nog even een communicatiestoornis met Liekie, niet heel erg maar hij was wel even op de snelheid aan het smokkelen. Djilan bleef lekker achter in het relaxte galopje en Liekie was het snel weer een beetje met me eens...
Op iets minder dan 1km voor de finish weer gaan stappen (lees snelwandelen) en bij de finish afgezadeld en meteen aangeboden op 2 min, Djilan nu op 1 minuut haha...
Hartslag weer iets van 48, ook de nakeuring weer super afgesloten met een A en hartslag 44.

Ik heb echt genoten van deze rit, maar ja wat wil je ook na al die tijd niet kunnen starten met een fit paard.

Bij thuiskomst nog even in de bak neergezet om hem lekker te laten rollen en meteen staartje erop en draven...

De volgende dag stond hij er ook weer super bij, niet eens opgetrokken.

Nog een bedankje aan mijn grooms die een geweldige prestatie hebben neergezet! Zonder hen, was ik nergens!

Hier een foto van zijn uber mooie koppie...
Afbeelding

Hilli

Re: Liekie in KWB op de 52km!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:25

Gefeliciteerd met zo'n goed uitgereden rit na die periode van ziekte/tegenslag! Op naar de volgende wedstrijd :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:34

Liekie is back *\o/*
Was echt aangenaam verrast over hoe goed hij er weer uitzag. Nou ja je hebt me gehoord :))

Ik vond het ook een hele fijne rit en de paarden liepen echt super samen. Hele weg zo'n beetje beugel aan beugel, prachtig!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:35

haha ja, hij ziet er echt beter uit! Thanx!

Hoe is het met je voet? Blauw?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:37

Haha nee, dat gelukkig niet :D Viel me mee :P Mijn kleine teen is wel een dag gevoelig geweest, maar meer niet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:42

Nou op naar Banholt dan... Mag jij mijn korven wel lenen ;) , ik haal ze er toch af ivm mijn enkels :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:45

Haha bedankt maar nee, als ik geen beugels met korf aan hoef gebruik ik ze liever niet ;) Kan toch mijn voeten er minder goed in kwijt. Dus hangt er vanaf welke schoenen ik ga gebruiken, maar dan heb ik mijn eigen flexrides nog :D

Nou ja we zien elkaar al eerder, Kootwijk. Liekie gaat het vast prima doen in de klasse III!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:51

Laten we het hopen... Hij is er klaar voor geloof ik :D
Jij ook heel veel succes op de 62km! 2 jaar terug reed je daar Liekie zijn eerste klasse 2 ook op de 62km en nu met je eigen paard..
Volgens mij gaat zijn schoft geen problemen geven, zo makkelijk loopt hij!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:53

Leuk verslagje moniek. Liekie is idd helemaal back on track. Ik heb geprobeerd die foto's te mailen maar daar zijn ze echt te groot voor (zelfs in 3en lukt het niet en wil geen dagtaak foto's mailen ;)). Die heb je dus nog tegoed.
Nog heel erg bedankt voor de goede zorgen en de slaapplek!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:56

3 jaar terug alweer trouwens, was april 2006 zag ik! Je moet je profiel ook meteen even aanpassen, seizoen 2009 is begonnen 8-)
Ja erg grappig om in KWB Bliksem zijn 1e klasse II te starten en dan samen te rijden met jou op Liekie die ik ook zijn 1e klasse II heb gereden :+

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:58

Nogmaals, wat ontzettend goed om te horen dat hij weer de oude is.

Ik ken dat gevoel maar al te goed.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 14:15

Nans, zet ze maar op dat stickje... En als het kan die van Tamara er ook bij O:)

Djilan: Oh ja, alweer 3 jaar terug! Was alweer vergeten dat ik 2008 zo goed als niet gereden heb, lijkt voor mij dus 2 jaar terug haha...

Lenneke, na 1,5 week nadat hij die spuit tegen leverbot had gehad ging ik weer de bossen in. Hij trok de armen uit mijn lijf, was erg sterk en wilde vooral zijn eigen ding doen, racen...
Ik heb lachend en jankend van blijdschap op mijn paard gezeten, en als je lacht heb je dus helemaal geen kracht om je paard te houden... Al die mensen die me tegenkwamen moeten wel gedacht hebben, een heel vervelend paard, en ik huilen en lachen haha...

Met wat voor een bitje rijd je nu trouwens?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:28

Ik rij met een ijslander stang. Sidepull, hackemore, gewoon trensje etc kan ik hem (het eerste rondje) niet meer mee sturen en remmen. Hij doet gewoon lekker waar hij zin in heeft.
Pessoa ging z'n mond van kapot. Dit werkt heel goed. Ik hoef er nauwelijks aan te komen en als ik merk dat hij grappen gaat uithalen geef ik een hele kleine ophouding.

Het is zo dubbel, aan de ene kant ben ik ontzettend blij dat hij weer goed in z'n vel zit, aan de andere kant word ik soms wel eens wanhopig van hem :D

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:30

Maar nu zijn jullie natuurlijk wel weer hele sterke concurenten :P

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 14:43

Ik hoop het :D

En je dubbele gevoel ken ik... Oh wat was het heerlijk om hem niet in te hoeven houden maar ook ben ik blij dat ik dat nu weer wel moet :=

Start je in Kootwijk ook de 82?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:45

Nee, ik start dat weekend de 80 in Fischerhude.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 14:51

jammer, maar dan heb je ook geen concurrent aan ons :D
Had nog wel een keertje samen willen starten...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:53

Komt vast nog wel een keer

Wat heb je op de planning staan voor dit seizoe?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 15:45

kijk even onderaan in mijn profiel daar staat mijn planning...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:02

Speciaal voor Moniek dan maar een verslagje :)

De dag voor de wedstrijd werden Tamara (de andere groom) en ik al opgehaald. Aan mij de taak om Liekie schoon te krijgen. Dus terwijl Tamara en Moniek de koelflessen en jerrycans met drinkwater gingen vullen ging ik met Liekie aan de gang en heel veel shampoo. 4 wasbeurten later begonnen zijn staart en manen weer redelijk wit te worden.

Omdat de wekken om 4.15uur zou gaan gingen we op tijd naar bed maar Tamara en Moniek vonden het nodig om met hun mobieltje te gaan spelen om half 1 snachts dus het werd een heel kort nachtje. Gelukkig is Tamara een kei in vroeg opstaan waardoor we prima op schema liepen. Op stal was groom nr 3 (Neeltje) er ook al snel dus we konden op pad.

Op het wedstrijdterrein konden we de trailer lekker in een hoekje zetten want Liekie heeft pas ontdekt dat hij een hengst is. Nou valt het eigenlijk nog wel mee want ik heb hem gewoon staan wassen naast een hengstige merrie die maar bleef pissen, maar voor Liekie's doen was hij behoorlijk vervelend. Omdat we zo netjes optijd waren ging alles eigenlijk vrij relaxed. Moniek en tamara naar de voorkeuring, Neeltje en ik naar de voorbespreking. Daarna paard opzadelen en alvast warmstappen en we hadden zelfs nog de tijd om even de vetgate in te richten. Ondertussen had Moniek haar handen vol aan Liekie, die dacht maar aan 1 ding, STARTEN.

We hadden de grote luxe van een groom die de omgeving al goed kent van KWB. We hebben dus naar elk groompunt lekker achter Annalyn aan gereden (groom van Djilan). Het was niet erg warm dus dat scheelde in werk voor ons. En ondanks dat Moniek een beetje moe werd van Liekie vond ik het super om hem telkens zo vrolijk voorbij te zien komen. Het samenwerken tussen de grooms ging super. Voor Neeltje en Tamara was het de 1e keer maar alles liep vrij goed.

Bij de vetgate ben ik vast vooruit gegaan om alles klaar te zetten. Dat was maar goed ook want het hoekje dat ik had uitgezocht stond nu vol met andere paarden. Snel alle spullen versleept naar een ander hoekje. En voordat we het wisten waren Moniek en Djilan alweer onderweg voor het 2e rondje.

Nu zaten we er helemaal lekker in. Ondertussen was het wat harder gaan waaien wat weer koelflessen sjouwen scheeld. De finish vond ik iet wat chaotisch. Er was een klein stukje afgezet waar je je paard kon afzadelen maar je laat niet je spullen daar op de grond liggen dus dat was even een geheenenweer. Op naar de nakeuring, Liekie had niet veel honger dus hebben we maar wat rond gestapt. Gelukkig had hij nu niet meer zoveel praatjes naar de andere paarden en was het er lekker rustig. We stonden bij de nakeuring dan ook met een zeer relaxed paard. Zijn hartslag was toen trouwens 40 en niet 44. Er is 2keer geluisterd naar zijn darmgeluiden, die waren wat waterig maar uiteindelijk vond de veterinair het allemaal prima en mochten we naar huis.

Jammer genoeg zou de prijs uitreiking tussen 6 en 7uur pas zijn en het was nog maar 3uur. Dus zijn we lekker getracteerd op een frietje van Moniek nadat Liek verzorgt op de trailer stond en zijn we daarna meteen naar huis gereden.

Ik vond het echt een super dag. Het waaide flink maar het was droog en af en toe scheen het zonnetje zelfs. Liekie heeft maar weer laten zien dat hij er klaar voor is. Hij ziet er zoveel beter uit dan een paar maanden terug, werd er gewoon blij van. Ik had de volgende dag flink spierpijn van het sjouwen maar het was het zeker waard. Ondertussen zijn Tamara en ik ook besmet met het endurance-virus dus volgende keer mag Moniek voor ons groomen. ;)

Terug van de voorkeuring
Afbeelding

GP 3 met vlnr groom: Neeltje, Tamara en Annalyn
Afbeelding

GP 2 Liekie's fanatiekie smoeltje :D
Afbeelding

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:42

Helemaal geweldig dat ie weer de oude is, gefeliciteerd *\o/*

En nu eindelijk eens een heel seizoen uitrijden, maar te zien aan de foto's moet dat volgens mij geen probleem zijn :D