Vorig jaar Wanroij klasse 1 gestart en ik was tevreden maar toch nog niet helemaal.
Na de foto's van Wanroij zag ik pas hoe erg hij afgetakeld was. Ik heb hem op advies op ander voer gezet en hem voor leverbot behandeld.
Nu is hij weer terug, en beter dan ooit!
Hij ziet er super uit en voelt ook goed!
Hij is weer helemaal de oude. Kon ik vorig jaar nog op een dubbelgebroken kneveltrensje rijden, omdat hij niet vooruit te branden was, nu rijd ik hem al een tijdje weer op zijn oude pessoabitje. Met reden dus! Hij is zichzelf weer, hij loopt weer heerlijk te trekken (nooit geweten dat ik daar zo blij van kon worden) en de rem is weer ver te zoeken
Kortom hij is zichzelf weer... en ietsje meer
KWB zou ik samen met Djilan starten. We zouden voor samen goed uitrijden gaan.
Bliksem en Liekie gingen goed samen, en hebben toch ook wat overeenkomsten. Dat was leuk om te zien.
's Morgens vroeg om 4u15 opgestaan. 2 vriendinnen/grooms hadden hier geslapen, en 1 zou naar stal komen.
6u vertrokken vanaf stal, en om half 8 aangekomen. Voorbespreking en voorkeuring ging goed, locomotie een A. Liekie was wel erg mans, dus heb hem voor het eerst met bit laten voorkeuren.
Daarna opzadelen, warm lopen, en dan om 9u de start. Djilan en ik zijn ergens achteraan de groep gestart omdat Bliksem niet graag paarden achterop heeft en Liekie niet graag wordt ingehaald
ps: Nou, Liek kon de ruiters voor ons nog best lang zien en hij was dan ook erg trekkerig.
"DAAR WIL IK HEEN!!!"
De eerste paar km's (5 ofzo) heeft hij in galop gedaan, ik kreeg hem niet meer terug in draf, hij galopeerde zelfs op de plaats toen ik de rem erop wilde zetten. Nou dan maar een handgalopje naast dravende Bliksem.
Na een km of 15 werd hij dan eindelijk rustiger en ging hij wat ontspannen gelukkig...
Tussendoor 1x een 5 minuten gestapt, omdat ik toch nog heel voorzichtig ben. Terwijl hij makkelijk door kan gaan. Maar goed, beter voorzichtig dan overmoedig...
Mijn HSmeter deed het niet meer en gaf ongeloofwaardige waardes aan. Heb hem maar uitgezet want werd er gek van. Bij de VETgate heb ik daarom pas na 5 min aangeboden, Djilan na 2 minuten al.
Hartslag 44 ofzo (VETkaart moet nog opgestuurd worden) en verder alles weer ok, ook de locomotie weer een A.
Djilan zou op mij wachten zodat we weer samen konden vertrekken.
In de VETgate heb ik zijn pessoabitje weer geruild tegen het dubbelgebroken kneveltrensje omdat hij na een paar km toch altijd wat rustiger wordt in een wedstrijd.
Het 2e rondje ging lekker van start, hebben hier zelfs een aantal galopjes tussendoor gedaan. Heerlijk langs elkaar gegalopeerd op het laatste galopje na. Toen had ik toch nog even een communicatiestoornis met Liekie, niet heel erg maar hij was wel even op de snelheid aan het smokkelen. Djilan bleef lekker achter in het relaxte galopje en Liekie was het snel weer een beetje met me eens...
Op iets minder dan 1km voor de finish weer gaan stappen (lees snelwandelen) en bij de finish afgezadeld en meteen aangeboden op 2 min, Djilan nu op 1 minuut haha...
Hartslag weer iets van 48, ook de nakeuring weer super afgesloten met een A en hartslag 44.
Ik heb echt genoten van deze rit, maar ja wat wil je ook na al die tijd niet kunnen starten met een fit paard.
Bij thuiskomst nog even in de bak neergezet om hem lekker te laten rollen en meteen staartje erop en draven...
De volgende dag stond hij er ook weer super bij, niet eens opgetrokken.
Nog een bedankje aan mijn grooms die een geweldige prestatie hebben neergezet! Zonder hen, was ik nergens!
Hier een foto van zijn uber mooie koppie...

Viel me mee
Mijn kleine teen is wel een dag gevoelig geweest, maar meer niet.
, ik haal ze er toch af ivm mijn enkels