Om kwart voor 7 was ik al klaarwakker, terwijl ik pas om half 9 de deur uit hoefde, had dus nog lekker veel tijd over. Om half 9 ben ik op de scooter gestapt naar mijn ouders, daar mijn paardrijkleding aangetrokken en daarna richting de boerderij.
Mijn ouders hadden zaterdag alles al klaargezet, hoefde dus alleen nog maar frank op de trailer te zetten en het paard van mijn ouders op de wei.
Vervolgens op weg naar KWB, eerste half uur verliep rustig, daarna begon frank langzaam aan steeds erger de trailer af te breken

Rond half 12 kwamen we aan op het terein en jeetje wat een boel trailers.. Daarna maar op zoek gegaan naar het secretariaat en me aangemeld, daarna opzoek naar frank zijn stal.
Hierna kon ik frank van de trailer halen, hij ging weer is in een noodvaart er vanaf, hij vind het echt niet leuk dat hij er in z'n eentje op moet staan. Naar de voorkeuring gegaan, hier zag ik dat hij een klein wondje had op zijn voorbeen, door het trappen op de trailer, gelukkig bleek dit niets ernstigs te zijn. Hij was gelukkig heel erg rustig bij de voorkeuring en gedroeg zich netjes, allemaal nette waardes ook, een hartslag van 40. Voordraven ging ook erg netjes, hij liep wel flink door, maar probeerde in elk geval niet ervandoor te gaan
Hierna mocht hij even lekker bijkomen op stal en kon ik richting de voorbespreking.
Daarna nog eventjes wachten en ondertussen met mijn rijmaatje praten.
Uiteindelijk kon ik op gaan zadelen, rond half 2 zat ik erop, beetje rondgestapt bij de start en hij was zowaar weer rustig, om 10 over half 2 gingen we met z'n drieen van start.
Frank mocht lekker voorop lopen en hij ging in stap van start en niet dribbelend
Het hele stuk tot de PA heeft hij zich heel netjes gedragen, wel in een flink tempo steeds, maar wel een constant tempo en niet steeds maar harder en harder. Heb ook het hele stuk met een lekkere lange teugel gereden en lekker genoten van de omgeving. Ook hebben we zelfs nog een ontspannend stukje kunnen galoperen..
De laatste km voor de PA gestapt, daar aangekomen heb ik frank eerst even wat laten drinken om hem nog binnen de 2 min aan te bieden, was erg benieuwd wat zijn hartslag zou zijn, maar die was al 52 erg netjes leek me.
Na de PA ging het jammer genoeg niet goed, hij zag paarden voor zich, die aan het bokken waren en er daarna in een flink tempo vandoor gingen, en ja hoor frank ging mee
tot ik een schimmeltje in stap tegenkwam, hier remde hij gelukkig ruim op tijd af en ging er rustig achter stappen, deze vrouw bleef stappen totdat mijn rijmaatjes er weer waren, hier ben ik echt heel dankbaar voor.Hij is een paar km lang echt heel druk geweest en er nog een keertje vandoor geschoten, uiteindelijk mijn rijmaatjes ervoor laten zetten in de hoop dat dit beter zou gaan, en hij was gelukkig gelijk weer rustig en de laatste km's weer aan een lang teugeltje kunnen rijden

Weer de laatste km gestapt, bij de finisch eerst het zadel eraf gehaald, wat laten drinken en gekoeld en na 2,5 min aangeboden, hij was alleen zo onrustig en wilde niet stilstaan, zijn hartslag was zo niet te tellen uiteindelijk werd er iemand anders gehaald om zijn hartslag te tellen, deze was weer 52.
Hem even lekker op stal gezet, met wat hooi.
Na een half uurtje nakeuren en alles was weer netjes

Heb echt een super dag gehad
Mijn vader heeft op het terein nog wat foto's gemaakt
http://www.mijnalbum.nl/Album=TQZK8FKN
) hebt geschreven. Erg grappig dat Frankie toch nog steeds echt Frankie is!