mixed feelings in KWB I

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

mixed feelings in KWB I

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 11:41

We zouden eigenlijk niet starten maar toch goedkeuring gekregen van de behandelend arts in utrecht om toch te gaan rijden. Zo gezegd zo gedaaan. We zouden dit ritje puur als training rijden en dus rustiger aandoen omdat het toch iets langer geleden was dat we een lange training gedaan hadden. Ook onder het motto gereden als er maar iets twijfel was op de vet gate dan stoppen we gewoon.

Eenmaal op stal aangekomen werd splash al nerveus want waarom zouden we anders zo vroeg zijn. Wilde niet eten maar gelukkig had ze de hele nacht goed gegeten dus maakte me daar niet zo druk om.

Op de voorkeuring een hf van 44 en alles verder goed, locomotie een A.
De eerste ronde was ze oersterk en wilde alleen maar hard dus de rest laten gaan (waar mevrouw het tevens het niet mee eens was) en even wezen stappen want ze maakte zich veel te druk, dan halen we het natuurlijk niet. Op de groompunten gewoon rustig ons ding gedaan. Ze werd steeds braver. Aan het eind van het eerste rondje zag ik dat er een nagel van het ijzer iets omgebogen was, dit zou een klink in de kabel kunnen worden. Op de vet gate deze goed geslagen en zat nog vast.

Op de vet gate voor haar doen snel aangeboden. heb dan wel een km lekker gestapt maar met 6 min was deze toch al 52 en voor haar doen is dat erg goed. Geen geknijp van de ademhaling. En een zeer dikke A gekregen van de vet en complimenten gekregen omdat ze nu zelfs beter liep dan op de voorkeuring. Daar wordt je best blij van en zo trots als een pauw op je paard.

Geen twijfel gehad en doorgereden. bit kon er nu uit want ze was niet meer zo heet. Lekker door kunnen rijden helaas was mijn gps niet meer wat het was en verloor hem telkens bijna en dat was niet fijn rijden door hem vast te houden. Veel ductape gebruikt daarvoor en kon daarna weer rijden.

Op een begeven moment, ik geloof rond de 45 km, ik weet het niet meer precies waren we in galop en ineens was ik de voorkant kwijt en werd ik gelanceerd naar voren. ik lag 3 meter verder dan splash en splash zat ook helemaal onder het zand. Ik kon niet direct opstaan en splash d'r benen zaten verstrikt in de teugels maar doordat ik snel wilde opstaan sprong de kramp in mijn kuiten. God zij dank heb ik dan zo'n lief dier die dan echt niet meer wegloopt. Paard leek in de eerste instantie in orde. mond goed, wel op haar tong gebeten en gelukkig geen wonden op haar benen. Bij mij was mijn cap kapot of in ieder geval mijn klepje en de rest moet ik nog nakijken eigenlijk. vreselijk veel zand binnengekregen, ook in mijn keel en dat doet erg pijn nu. Ook overal kramp gehad. Even er naast gelopen en mijn vriend/groom gebeld. hij dacht dat ik mijn ijzer kwijt was en hem daarom belde. maar helaas. we zijn gaan wandelen en toen ik mederuiters tegenkwam even gevraagd hoe splash liep. aan de hand konden ze niks zien dus er op geklommen ze trok naar me toe namelijk. Zij zagen niets en ik ook niet. dus rustig naar de finish gereden het was nog maar een klein stukje.

Weer laatste km gestapt en weer op 6 min aangeboden en weer een hf van 52. extra na laten kijken door de val ze zagen een iets verhoogde tonus wat dus mogelijk door de valpartij kwam. ook liep ze helaas op de nakeuring toch niet goed. Dus een C. Enorm balen ten eerste dat ze toch niet goed loopt en ten tweede het ging zo vreselijk goed.

Vandaag een dag laten staat ze er super bij. kurk droge benen en verder heb ik haar met rust gelaten, ze staat lekker buiten en kan bewegen als ze wilt. Ik, heb overal spierpijn maar niet wat ik normaal heb. Echt van de val dus. Heb er een dubbel gevoel bij want als ik dat stukje gestapt had....

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:03

Wat een pech..het allerbelangrijkste is dat jullie niet gekwetst zijn.
Was ze gestruikeld of heb je geen idee van wat er gebeurde? Goed dat het bitje eruit was.
Die stijfheid bij jouw komt inderdaad van de val (heb het ook eens meegemaakt) je lichaam spant zich op om je te beschermen.
Veel succes nog volgende keer !!

Lenneke_

Re: mixed feelings in KWB I

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:40

Jeetje, wat onzettend balen zeg. De pech achtervolgt jullie wel.
Achteraf is makkelijk praten, dus je moet zeggen 'als ik dat stukje gestapt had...'

Positief puntje dat ze metabool wel goed was.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 23:36

ja dat was ook wel fijn dat ze metabool super was maar daardoor nog zuurder want het ging vreselijk goed.

Hoe het komt dat we gevallen zijn, echt geen flauw idee ik weet dat ze probeerde te blijven staan maar door de snelheid van de galop hielp dat helaas niet.