[WN] goede westernstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

goede westernstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:30

Hey, ik (en mijn moeder) wil eigenlijk weer wat lessen nemen, liefst reining/pleasure gericht.
Helaas moet het wel in de buurt van (Belgisch) Limburg zijn. Ik kan ook niet mijn eigen paarden menemen want ik beschik niet tot een eigen trailer. Het zal dus met een manege paard moeten :)

Daarbij wil ik ook echt professioneel les krijgen.
Hagebeck en Paul's western stables zijn beide niet wat ik zoek, die vallen beide behoorlijk tegen.
Het maakt me verder niet uit hoe groot de stal is, of dat het wedstrijd gericht is, ik wil alleen wat nieuwe dingen leren, en mijn fouten laten corrigeren.

Wie kan mij helpen met eventueel eigen ervaringen?
(ik wist niet waar dit nu het beste geplaatst kon worden)

cissy

Re: goede westernstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:24

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:05

nou ik had gehoopt dat iemand mij een stal kon aanwijzen waar hij of zij zelf van te spreken is.
dan weet ik een beetje wat ik kan overslaan enzo ^.^

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:21

maar wat jij goed vindt hoef ik nog niet goed te vinden, zo heeft ieder zn eigen mening over een stal.
Je moet je eigen mening vormen door te gaan kijken of je het met hun manier van rijden eens bent.
Kijk alleen maar eens naar alle verschillende meningen over bijv stal madepolder, daar zijn genoeg topics over te vinden. Zo is het met elke stal. Die stallen waar jij geweest bent hebben ook klanten die het daar goed hebben anders zouden ze niet meer bestaan.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:18

de reigershof bij Jan Pieter koopmans misschien iets voor je?
over hem hoor ik veel positieve verhalen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:42

Reigershof ligt nog een flink stuk van Belgisch Limburg af hoor ;)

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:25

Hoi, volgens mij ligt Peer in Belgisch Limburg en daar zit Tom Calie. Ik heb mijn paardje daar naar volle tevredenheid laten beleren, ik hoor vrijwel alleen maar tevreden (les)klanten en ook zijn clinics op bijvoorbeeld de AOK Ranch in Friesland zijn goed bezocht. Hier de link naar zijn website: http://www.cw-quarterhorses.com/.

Veel succes en plezier!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 20:16

cissy schreef:
maar wat jij goed vindt hoef ik nog niet goed te vinden, zo heeft ieder zn eigen mening over een stal.
Je moet je eigen mening vormen door te gaan kijken of je het met hun manier van rijden eens bent.
Kijk alleen maar eens naar alle verschillende meningen over bijv stal madepolder, daar zijn genoeg topics over te vinden. Zo is het met elke stal. Die stallen waar jij geweest bent hebben ook klanten die het daar goed hebben anders zouden ze niet meer bestaan.

Nogmaals, ik stel een vrij simpele vraag, en hoop positieve, mijn part ook negatieve reacties te horen over een stal. Als van een stal alleen negatieve reacties zijn dan heb ik al geen behoefte meer te gaan kijken.

bv. Toen ik (ondanks de slechte reacties) bij een bepaalde manege ben gaan kijken, en zelfs les genomen heb, ben ik niet gecharmeerd geweest van de stal. Daarom heb ik liever iets waar ik van weet (met een meerendeel aan goede reacties) dat het goed georganiseerd is.
Laatst bijgewerkt door chimello op 25-03-09 20:21, in het totaal 3 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 20:18

Axefield schreef:
Hoi, volgens mij ligt Peer in Belgisch Limburg en daar zit Tom Calie. Ik heb mijn paardje daar naar volle tevredenheid laten beleren, ik hoor vrijwel alleen maar tevreden (les)klanten en ook zijn clinics op bijvoorbeeld de AOK Ranch in Friesland zijn goed bezocht. Hier de link naar zijn website: http://www.cw-quarterhorses.com/.

Veel succes en plezier!

Bedankt! Als het goed is zijn er twee westernstallen in peer (?), ik dacht eerst alleen dat deze stal geen lessen gaf. Ik denk dat ik hier eens ga kijken want ik hoorde pas nog dat dit een goede stal zou zijn :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:27

heartxpony schreef:
Nogmaals, ik stel een vrij simpele vraag, en hoop positieve, mijn part ook negatieve reacties te horen over een stal. Als van een stal alleen negatieve reacties zijn dan heb ik al geen behoefte meer te gaan kijken.

bv. Toen ik (ondanks de slechte reacties) bij een bepaalde manege ben gaan kijken, en zelfs les genomen heb, ben ik niet gecharmeerd geweest van de stal. Daarom heb ik liever iets waar ik van weet (met een meerendeel aan goede reacties) dat het goed georganiseerd is.

he ik probeer alleen maar te helpen hoor!
Ik weet uit ervaring dat je zelf je oordeel moet vormen omdat iedereen anders in elkaar steekt en de verhalen alle kanten uit kunnen gaan. Ik hoor over een aantal stallen ook goede ervaringen en ik zou er voor mn verdriet niet willen rijden maar ik hou dan ook niet van rukken en plukken en jij misschien wel?

Ik loop al heel wat jaartjes mee in de paarden dus kan redelijk inschatten waar ik wel en niet les zou willen hebben en ik ga altijd zelf kijken en niet af op meningen van anderen.
dus zo simpel is je vraag niet.....

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 00:37

cissy schreef:
heartxpony schreef:

he ik probeer alleen maar te helpen hoor!
Ik weet uit ervaring dat je zelf je oordeel moet vormen omdat iedereen anders in elkaar steekt en de verhalen alle kanten uit kunnen gaan. Ik hoor over een aantal stallen ook goede ervaringen en ik zou er voor mn verdriet niet willen rijden maar ik hou dan ook niet van rukken en plukken en jij misschien wel?

Ik loop al heel wat jaartjes mee in de paarden dus kan redelijk inschatten waar ik wel en niet les zou willen hebben en ik ga altijd zelf kijken en niet af op meningen van anderen.
dus zo simpel is je vraag niet.....

Vandaar dus mijn topic. Deel deze ervaringen mede :)
mijn part via pm. Maar ik zie dat je toch niet zo kortbij woont dus erg veel zal het me niet helpen ben ik bang.
Ik heb zelf ook genoeg ervaring om in te schatten wate de moeite waard is, ik weet alleen niet waar te beginnen :/

Ik ga binnenkort eens bij Peer kijken, en ik hoop daar wel een leuke ervaring op te doen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:50

Je hebt PB ;)