[SGW] SGW met pony tussen de paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wesabo

SGW met pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 18:53

Ik rij in de dressuur met een haflinger tussen de paarden. Ik wil heel graag gaan crossen maar het is vrij hoog om te beginnen in de B-paarden. Kun je voor het crossen met een D-pony gewoon bij de pony's rijden ook al ben ik 18? Of moet hij echt in de B-paarden beginnen? Ik heb ons wel opgegeven voor wat trainingen en oefencrossen. Zijn er meer mensen die met een pony tussen de paarden rijden?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:01

Als je dressuur tussen de paarden start, moet je SGW ook tussen de paarden starten ;) En aangezien je 18 bent, kan dat ook niet anders.
Amber_ rijdt met een fjord tussen de paarden, maar dat is dan ook echt een uitzondering. Ik denk niet dat je zomaar met elke fjord/haflinger B paarden SGW kunt starten.
photography @ bokt, begint dit jaar met een haflinger tussen de paarden, maar die is dan ook L springen (tussen de paarden)

Maar volgens mij zijn er al heel veel topics hierover geweest, dus je kan vast wel wat vinden via de zoekfunctie! ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:45

Ik ga dit jaar met mijn pony tussen de paarden starten :) De afgelopen jaren heb ik bij de pony's al SGW gestart, tot de L, en nu gaan we naar de B paarden. Vorstin is een E-pony van 1.56. Zij heeft paardengangen (paardgefokt, klein gebleven KWPN-er) en met afstanden of hoogte heb ik geen problemen. Ik doe ook al een aantal jaar crosstrainingen, en dan maakt het ook niet uit of ik in een groepje van pony's of paarden train. Naast mij rijden Amber_ en Hilde_ ook met hun pony tussen de paarden. Volgens mij is het weinig probleem om met een pony tussen de paarden te starten, zolang je pony maar goed kan springen en zich kan aanpassen aan de paardenlengtes. Denk wel dat in de B de hindernissen al op 80-90cm staan, in de cross en het springparcours. Als jij een goed springende haflinger hebt, zou het moeten lukken tussen de paarden. Als ik jou was zou ik eerst een paar trainingen doen, en daarna wat oefencrossjes rijden, dan zie je vanzelf wat voor vlees je in de kuip hebt :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:51

Ik start idd met Fjordy (D Pony) tussen de paarden.
SGW gaat erg goed ! Springparcours gaat ook makkelijk en cross eigenlijk ook altijd :j.

Je pony moet alleen idd wel goed de dubbels door kunnen komen, maar als jouw haflinger met gemak 90 springt moet dat goed komen hoor :D. En anders idd eerst lekker cross trainingen doen, en zien wat je instructeur zegt ! Fjordy en ik trainen ook wel is, en dan ook vaak tussen paarden, gaat prima hoor. :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:39

ik start ook tussen de paarden, maar de mijne zijn net E-tjes

mag inmiddels M sgw starten en M springen, Karrimh is slechts ca 1.48/1.49 :P

Sim

Re: SGW met pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:24

Vergeet niet, dat je, voor je B-SGW start een winstpunt in het B springen moet hebben.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:18

B paarden staat gelijk aan L pony's

Ga anders eens kijken bij een route voor B paarden/L pony's (groene route)
Zelf kan je denk ik het beste in schatten wat je pony en jij kunnen.

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 12:06

Iedereen erg bedankt voor de info.
Ik ga binnenkort ook meedoen aan crosstrainingen. Springen kan hij heel goed en zou ook best een winstpunt in het B springen kunnen halen. Voorlopig houd ik het nog even bij het oefenen voor we het serieus gaan doen maar dat komt zeker in de toekomst.