[WN] filmpjes western tinker Blizz met neckring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

filmpjes western tinker Blizz met neckring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:04

Lekker rustig met stelling op de volte in de 'arbeidsjog' en een nette lope. Ook een redelijk nette overgang waarbij hij zijn hoofd niet al te veel optilt.
http://www.youtube.com/watch?v=SVTcNaweCto

http://www.youtube.com/watch?v=MOPoS4n2EM4
Als je denkt wat zit ze raar; ik zet het wijken in, de reactie is wat traag. De tweede keer wijken ging niet helemaal lekker en het was even zoeken naar de knopjes. Hij boog te ver in na de bocht en ik had hem eerst recht moeten zetten. De spin moet wat meer om zijn binnenachterbeen.

Commentaar is van harte welkom, ik vrees alleen dat de filmpjes niet uber duidelijk zijn, je kunt niet eens zien dat we bitloos zijn haha!

alyel

Re: filmpjes western tinker Blizz met neckring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:28

De kleine schoonheidsfoutjes buiten beschouwing gehouden (je uitleg laat wel duidelijk merken dat je weet waarmee je bezig bent), vind ik het er eerrggggg leuk uitzien!
Doe vooral zo verder :-) ! Knap!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:36

Erg leuke en ontspannende filmpjes, spijtig dat ze iets te ver weg zijn.
Enkel klein vraagje bij het 'wijken', heb geen idee hoe het er bij dressuur moet uitzien, dus als het zo de bedoeling was hebben mijn tips geen nut en mag je ze ook vergeten. Maar als je meer naar het westernwijken wilt, sidepass & too-track, dan moet je er wel voor zorgen dat je paard recht blijft en niet rond je been plooit(zoals hij nu lijkt te doen), nek en achterhand moeten op dezelfde lijn blijven en niet het hoofd naar rechts of links, maar mooi recht. Ik zou ook een beetje oppassen met het spinnen bitloos, omdat je met een neckring toch iets minder kan bijsturen, terwijl jou paardje het nog wel nodig heeft. Weet het uit ervaring, rij mijn paardje ook vaak bitloos en als je dan dingen die er nog niet 200% inzitten of waar nog foutjes in zitten vaak bitloos doet sluipen er vaak nog wat meer (schoon)heidsfoutjes in.
Ik hoop dat je dit zeker niet aanvallen opvat, maar wel onderbouwend, want heb erg veel respect voor mensen die op deze manier met hun paardje kunnen en willen werken. Je ziet ook de rust en het vertrouwen tussen jou en je paard. Trouwens zijn nekhouding is echt super en je hebt een mooi paard ! ;)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 21:16

bedankt Kirr voor je commentaar, ik stel het juist op prijs! Ik rij western, maar pak ook veel dressuur oefeningen. We zijn inderdaad bezig met boij het wijken het lijf rechter te stellen en zelfs ind e richting van appuyeren en traver aan het werken. Two-track is volgens mij hetzelfde als travers (?) maar dan met minder stelling?
Qua spin is het niet zo dta we reininggericht trainen en daar ligt inderdaad nog heel veel werk voor ons!
Ik gebruik het neckring rijden eigenlijk vooral voor mezelf om mijn zit en balans te checken en te kijken hoe goed hij aan de beenhulpen is als de teugels weg zijn. Blijkt dat het vaak nogal wat zoeken is, maar daar hou ik wel van.
Ik neem je opmerkingen mee! Bedankt!

P.s ja ik vind het ook jammer dat het verweg is, mijn camera stond op een springpaal hihi.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:33

dapperdier schreef:
bedankt Kirr voor je commentaar, ik stel het juist op prijs! Ik rij western, maar pak ook veel dressuur oefeningen. We zijn inderdaad bezig met boij het wijken het lijf rechter te stellen en zelfs ind e richting van appuyeren en traver aan het werken. Two-track is volgens mij hetzelfde als travers (?) maar dan met minder stelling?
Qua spin is het niet zo dta we reininggericht trainen en daar ligt inderdaad nog heel veel werk voor ons!
Ik gebruik het neckring rijden eigenlijk vooral voor mezelf om mijn zit en balans te checken en te kijken hoe goed hij aan de beenhulpen is als de teugels weg zijn. Blijkt dat het vaak nogal wat zoeken is, maar daar hou ik wel van.
Ik neem je opmerkingen mee! Bedankt!

P.s ja ik vind het ook jammer dat het verweg is, mijn camera stond op een springpaal hihi.

Heb geen idee hoe travers er moet uizien :+ , maar dat zou goed kunnen. Zo'n neckring is inderdaad een heel handig ding om te checken welke knopjes er al goed in zitten en welke nog wat minder of waar er nog werk aan is. Daarbij is het natuurlijk ook gewoon leuk als je paardje zo luistert ;) . Nog veel pleizeier met je mooie paardje (en graag gedaan) :D