[WN] Patterns

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biskwie

Patterns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:05

Hoi Allemaal,
Hoe leren jullie je patterns uit je hoofd? Wie heeft er voor mij de gouden tip?
Specifiek voor dit topic bedoel ik deze patterns http://www.drha.nl/Reining/3007.html
Ik hoop op goede tips!
Biskwie.

catalyst1

Re: Patterns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:11

Tips;
Run down aan de zijkant van de arena: dan is de rollback altijd naar de backrand toe.Rundowns over het midden:Rollback is naar de jury.
Met de rechtercircels beginnen is meestal ook met de rechterspin beginnen en vice versa.Wat je recht rijdt aan circels rij je links ook.Verder kijk ik altijd of de rundowns na de middenmarker of eindmarker moeten,waar de achteruit gevraagt wordt en waar ik moet eindigen ( zeker bij run in pattens).
Ik probeer de logica in het pattern te zien en dan te onthouden.
Ben je circels aan het rijden en twijfel je of je er al 2 gehad hebt...dan stoppen,dan heb je er al twee meestal.Bij de spins begin ik met tellen zodra ik de spin ingezet heb.1,2,3,whoa.Veel oefenen thuis. Ik verbaas me altijd over de grote hoeveelheden foute patterns.Zo moeilijk zijn ze niet.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 18:43

Dank je! Dit is al heel wat!
Ik wil voorzichtig zijn met wedstrijdproeven herhaldelijk oefenen, omdat mijn paard in no-time al zelfstandig aan het werk gaat. Misschien ga ik wel droogoefenen met een stokpaardje :)

Fox4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:18

visualiseren help ook erg goed. rustig plekje zoeken en de proef in je hoofd rijden. succes :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:17

of pak een blocnote, teken van bovenaf de arena en rij de proef ´op je balpen´, werkt ook prima ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:26

Visialiseer je proef. Per stukje, dus ook echt in je hoofd 2 cirkels rijden en 4 spins ed.

Fouten in je pattern en kleine foutjes zoals niet over het midden of een pionfout heb je zelf in de hand en dus moet je zorgen dat je die fouten eruit haalt. Dat scheelt vaak al 1 tot 1 1/2 punt aan penalties.
Zorg dat je spins precies op het juiste moment stoppen, dus niet te vroeg of te laat.

Als je je penalties onder controles hebt, kun je aandacht gaan vestigingen op details.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:36

reiningproefjes zijn werkelijk zo simpel
ik snap niet wat daar nu moeilijk aan is om te leren
altijd 3 cirkels links en 3 rechts, altijd 4 spins, alleen een kwestie van leren in welke volgorde
rollbacks altijd naar de buitenkant of naar de jury
wissels altijd op X

verder is het een kwestie van je paard aanleren te wachten op je hulp
als je een probleem hebt met je paard wat betreft eigen innitatief krijg je dat toch
de proefjes lijken heel veel op elkaar en na een jaar starten kent je paard ze toch
jij moet je paard leren te wachten, zo simpel is het!