[SGW] SGW met fjord of haflinger...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xillieica

SGW met fjord of haflinger...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 14:41

Zijn er hier mensen die een fjord of een haflinger hebben en die meedoen aan SGW wedstrijden ?

Zo ja hoe vind je het gaan ?

MelanieB

Re: SGW met fjord of haflinger...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:17

Amber_ op bokt crosst met een Fjord, Fjordy :)

Ik cross met m'n tinker.

Moet je maar even in mn profiel kijken, zal zo ook ff linkje naar Amber's profiel geven!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:17

xillieica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:21

wow mellanie!!!

echt vett!!!
waar heb je, je fjorden gekocht ? via marktplaats,fokker of elders ?

ik ben nu momenteel nog aan het sparen...maarja ik wil weten wat eigenlijk het beste is om te doen zeg maar...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:23

DIe fjord is niet van mij hoor, die is van amber (zie die link)
Ik rijd met een tinker. :P

Fjordy is niet van Amber zelf, maar van een boer, was vroeger ook echt een boerenknol, hij kan nu echt super goed springen.
Anders moet je haar even een PB sturen. (ik zal haar ook wijzen op dit topic, dan zal ze zelf wel reageren)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:24

Ik cross ook af en toe met mijn Haflinger. Kan alleen niet offcieel omdat ik helaas geen vervoer heb. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:26

Oja, jij idd ook nog :D
En er was nog iemand, die met die jachtstreep op de fjord. (kom ff niet op de naam)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:41

Ook nog iemand met een Fjord die een paars setje heeft, met paars hoofdstel. Die was ook bij minicross stompwijk. Weet alleen ook even niet meer hoe ze heet. Ohja, Fjord heeft Ramzes volgens mij :)

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:53

Ik start ook met mijn haflinger in het SGW paarden. Het is dus zeker te doen op recreatief niveau. Je moet natuurlijk niet verwachten dat je mee kunt doen in de zwaarste klassen.

xillieica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 16:03

Eerlijk gezegd weet ik nog niet zo heel erg veel van SGW af,
ik heb het zelf nog nooit gereden maar lijkt me wel erg leuk om te gaan doen wanneer ik mijn eigen fjord/haflinger heb...

Maar hoe bedoel je eigenlijk dat je er niet te veel van kan verwachten omdat het een haflinger is ?
of omdat je paard of jij niet genoeg cappiciteiten heeft?

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:18

Je paard heeft niet genoeg cappaciteiten.
In mijn voorbeeld is B-paarde cross al L-pony's cross en L paarden, M-pony's cross.

In het springen is dit nog extremer! M pony's (meeste haflingers zijn een D pony's) is maar B-paarden.

Bij de pony's zal het dus nog wel wat meevallen, maar je moet je wel beseffen dat een haflinger er niet opgebouwd is om over 1.30m te springen!

In de dressuur kunnen ze tegenwoordig redelijk meekomen. Al missen ze in het Z wel de swung die meeste paarden in de klasse wel hebben.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:05

MelanieB schreef:
En er was nog iemand, die met die jachtstreep op de fjord. (kom ff niet op de naam)

Dat ben ik vast :P :D

En ja hoor, SGW met fjord/haf/tink kan best zoals je ziet! Het ligt alleen wel erg aan het paard zelf. Springen kunnen ze allemaal wel, maar ze moeten het ook leuk vinden en wat temperament hebben :)
Je moet natuurlijk ook eerst een winstpunt in het springen hebben en daarvoor moeten ze wel gewoon een 80 cm parcoursje kunnen springen. Ook in de Bcross zijn de hindernissen 80 cm, dus het is niet even een boscrosje met wat boomstammetjes erin ;)

xillieica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:11

ik geef je helemaal gelijk :D

het ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor een ruiter op de rug van het paard zit....:D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:55

Ik ga ook beginnen met mijn 16 jarige ;) haflinger :) De mijne is dan wel een C ponietje, dus met het springen is het allemaal nog een eitje, maar cross bij de CDE gaat wel pittig worden !! Naar mijn idee gaat het wel, maar je pony moet er echt lól in hebben, en een beetje gevoel is ook niet verboden ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:10

xillieica schreef:
wow mellanie!!!

echt vett!!!
waar heb je, je fjorden gekocht ? via marktplaats,fokker of elders ?

ik ben nu momenteel nog aan het sparen...maarja ik wil weten wat eigenlijk het beste is om te doen zeg maar...

Haha Jaa dat zou ik dan wel zijn :D

Jaa Fjordy (en Toot) komen gewoon via via. Fjordy werd vroeger eigenlijk alleen maar gebruikt voor de kar. Dus zo zie je maar dat je echt niet weet of je Fjord/Haflinger er talent voor heeft. Ook veel oefenen !Voor elke Fjord/Haf is dat weer anders.

Maar een B pony cross is zeker te doen hoor :D.
Paarden word wel wat moeilijker, daar zullen ze niet allemaal geschikt voor zijn.

Ach gewoon beginnen en kijken waar je komt :D Ik wil (en ga :Y) ) met Fjordy ook L crossen !