[WN] Nieuw hier!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lemmens

Nieuw hier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:52

Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje hier en daar wat topics, maar vond het tijd om mezelf ook even voor te stellen:
Ik ben Dorien, 23 en wonend in de Kempen samen met mijn man, 2 honden, geiten en 3 paarden.
Eén van die paarden is mijn dikke vriend Genial, een 15-jarige draver die ik op 8-jarige leeftijd kocht, rechtstreeks van de koers uit Frankrijk.
Ik doe met hem voornamelijk buitenritten en tot over een tijdje terug ook geregeld wat western. Door een operatie aan mijn voet heb ik er een half jaar uit gelegen, maar hier wat foto's van onze eerste keer terug wat 'trainen'.

Back-up:

Afbeelding

Ook Yenta toont dat ze de oefeningen kan:

Afbeelding

Opperste concentratie:

Afbeelding

Drafje (heb wel de neiging om mijn voeten vooruit te steken, tips hiervoor?):

Afbeelding

Galop:

Afbeelding
Afbeelding

Zijn linkse galop is heel wat minder vlot en ik heb ook moeite om hem daarin te houden. Ook hier zijn tips welkom (hoewel oefening waarschijnlijk al veel zal uithalen, maar daar werken we aan):

Afbeelding

En poseren:

Afbeelding

Alvast bedankt om eventjes te kijken! Tips zijn altijd welkom!

Dorien

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:01

Hey leuke foto's!

Ik heb wel een tip voor je voeten die je naar voren steekt, maak je stijgbeugels eens een gaatje of twee korter ;) . Ik had hetzelfde probleem en is nu bijna helemaal opgelost. Ook proberen je onderbenen (je enkels vooral) iets meer te ontspannen en niet zo naar beneden te drukken (wat ook makkelijker is als je iets korter zit). Véél succes!!

Marije87

Re: Nieuw hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:34

Wat leuk, nog een westerndraver :D.

Hij is mooi, en het ziet er relaxt uit :). Voor je voeten heb ik geen oplossing..

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:47

wow wat een mooie draver zeg! Rijden gaat je goed af zo te zien :j ik ben echt onder de indruk van je draver! Heerlijk ding :D

lemmens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:05

Dank jullie wel! Het is een schat van een paard maar zoals je ziet aan z'n volle buik ook behoorlijk verwend.
Ik hoop dat het weer nu wat beter wordt en we weer wat meer kunnen oefenen.
Zijn er hier nog mensen die met een draver western rijden?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:21

Ik heb ook een westerndraver! Ik rij met hem af en toe barrel race, verder veel gaan wandelen.
Ik heb met hem ook even reining geprobeerd maar dat lukte toch niet zo goed :n

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:23

ja hier ook een (recreatief)westerndraver :) eens ze de smaak van de galop te pakken hebben, doen ze het zelfs vrij goed merk ik! de mijne toch al zeker. die galopeert nu liever dan dat ie draaft :)

lemmens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 08:33

Kynshiri, inderdaad, de mijne galoppeerd geweldig (op die linkse kant na, daar oefenen we terug wat op), maar zijn rechtse is super. Zelfs zo traag en beheerst dat ik mijn neefjes en nichtje erop leerde galopperen.

Bolieke, ik zou best eens wat meer mijn enkels ontspannen ja... Het zit er nog in van toen ik als kind in de manège reed. Daar werd erin gedrild: 'Hielen naar beneden, tippen naar binnen'. Ik hoor het nog altijd weergalmen in mijn hoofd :-)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:40

lemmens schreef:
Bolieke, ik zou best eens wat meer mijn enkels ontspannen ja... Het zit er nog in van toen ik als kind in de manège reed. Daar werd erin gedrild: 'Hielen naar beneden, tippen naar binnen'. Ik hoor het nog altijd weergalmen in mijn hoofd :-)

Dat ken ik ;)

Dounya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:40

Ja hier nog eentje met een Western draver!!! en het bevalt me mega goed! Lang leve mijn Draver en zijn karakter

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:10

mooie draver!

zit je soms bij mij in de buurt?

lemmens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:09

Die dravers hebben inderdaad een geweldig karakter... Die van mij is echt bomb-proof, zalig!
Spatter, ik zit in Meerhout, tussen Geel en Mol. Dus kinrooi is toch nog een eindje rijden.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:41

Hey Dorien, leuke foto's van Genial! Ziet er netjes uit!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:58

A mooi bijrijdpaardje heb je nu zi isabel ;)
Leuk zo'n draver in western-style :j

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 08:48

lemmens schreef:
Die dravers hebben inderdaad een geweldig karakter... Die van mij is echt bomb-proof, zalig!
Spatter, ik zit in Meerhout, tussen Geel en Mol. Dus kinrooi is toch nog een eindje rijden.

ik en mn paardjes verhuizen tegen de zomer die richting uit :D kheb een weiland gevonden in Olen. s nog wel een klein eindje van jouw, maar nu ook weer niet zo ver

lemmens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 17:09

Kynshiri, inderdaad, Olen is niet zo ver van hier. Maar dat is eigenlijk een coté waar wij niet zo vaak komen. Vroeger kwam ik daar wel eens omdat mijn eerste veulen zijn moeder er stond, maar nu is het alweer een tijdje geleden. Zit je meer aan de kant van Herentals of aan de kant van Geel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:26

Leuk dier, ik hou wel van dravers.
Nog een leuke draver in de westernsport? Dan moet je gebruiker Tones even opzoeken en bij haar foto's spieken.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:48

lemmens schreef:
Kynshiri, inderdaad, Olen is niet zo ver van hier. Maar dat is eigenlijk een coté waar wij niet zo vaak komen. Vroeger kwam ik daar wel eens omdat mijn eerste veulen zijn moeder er stond, maar nu is het alweer een tijdje geleden. Zit je meer aan de kant van Herentals of aan de kant van Geel?

mja wel aan de kant van Herentals, want ik ga zelf in Herentals wonen.