[SGW] SGW OVerpelt 22 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

SGW OVerpelt 22 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 13:55

Omdat er minstens 1 bokker in Overpelt start :D

Ik heb hier ingeschreven omdat ik er weer lekker in moet komen en omdat de bodem hier ook met veel regen en vorst berijdbaar blijft. Is voor ons ook lekker dichtbij dus redenen genoeg om niet in Chaam te starten maar in Overpelt.

Zijn er nog bokkers die in Overpelt starten? Michelle S. staat ook met 2 paarden op de inschrijvingslijst.

Lielle

Re: SGW OVerpelt 22 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:51

Overpelt is voor mij een optie, maar ik denk dat ik toch maar hoop dat Chaam gaat lukken ;)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:54

Ik moet vaak jureren in Overpelt :) (tijdens de cross)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:17

ik ga meedoen bij de pony's dan wel ;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:46

Geen Chaam Ibonn?
Ik ben nog nooit in Overpelt geweest.... maar succes alvast!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 15:19

Nee, om 2 redenen. Chaam is vorig jaar owv het weer afgelast en dat risico wilde ik niet weer lopen. Daarnaast wil ik na onze gedwongen wedstrijdpauze van ca 14 maanden rustig aan beginnen en Overpelt past daar goed bij. Plato is mede door het slechte weer nog niet echt in wedstrijdconditite en ikzelf mis routine wat in Chaam toch wel nodig is.

Maar als alles goed blijft gaan, start ik in Castenray alweer L :D

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:46

ha
Wendy,mijn dochter, heeft een nieuw paard en doet ook mee in Overpelt, om dezelfde reden als jij Ibonn.Alleen hebben wij het paard nu pas een week, maar de combinatie klikt geweldig. :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:34

Oh, dus Wendy heeft eindelijk een nieuw fijn paard gevonden. Wat leuk zeg! Heel veel succes met hem/haar en snel foto's plaatsen!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:46

Gaaf dat Wendy n nieuw paard heeft Alice! :)) Wat is t voor iets? Alvast veel succes ermee!

Overpelt is best leuk, maar ik hoop ook lekker in Chaam te kunnen rijden.

Succes Ingrid +:)+

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:11

Fijn Alice! Een nieuwe crack!
Heel veel succes in Overpelt voor jullie beiden, we lezen het hier wel!

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:41

ik doe mee

met 2 paarden in B

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:50

Ik doe niet mee maar ben wel van de partij als groom. Gromen voor twee paarden in de L en 1 in de Z.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 13:02

Mijn starttijden zijn bekend en ze zijn weer on-Nederlands :D Moet om 9u44 de cross in, om 12u22 springen en om 13u40 dresuuren :?
Eén voordeel, we zijn wel vroeg klaar zodat we op tijd naar tina Turner kunnen :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:09

Te gek Ingrid!
Weer een wedstrijd van de andere bond dus! hihi

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:10

geweldige tijden :j

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:27

Ja je bent in ieder geval op tijd thuis voor Tina !

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:20

Onze Wendy moet alles net iets eerder als Ibonn en zit ook in de zelfde ring.(ring 11) 8-)
Wel vreemd. :? Eerst de cross, dan springen en dan pas dressuur.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:06

Da's in Belgie toch wel vaker zo? Of zelfs verdeeld over 2 dagen waarop je pas de 2e dag dressuurt....

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:19

Weet er iemand of ze daar foto's gaan trekken??

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:28

Hoe is het jullie vergaan? Ben benieuwd!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:49

Zal geen verslagentopic openen als een van de weinige dlnrs in Overpelt maar toch nog even kort mijn verslagje :j

We moesten al om 9u44 de cross in en dus op om 6u. Dat viel vies tegen :o
Tegen 8u waren we in Overpelt en meteen gaan verkennen. Het parcours was ongewijzigd en dus volstond 1x lopen wel. Had de bedoeling om een rustig rondje te rijden en me in te laten halen omdat ik twijfelde over Plato's conditie (en de mijne:o) maar al bij het inrijden werd Plato zo ongeveer gek :D Teugels uit mijn hand trekken, véél te vroeg afgaan op een boomstammetje van zo'n 40 cm en wegspringen als een ander paard in de buurt kwam. Hij had er dus duidelijk zin in :D
Van hindernis 1 en 2 heb ik weinig gezien, zo hard gingen we. Omdat hij zo fijn aanvoelde, heb ik hem gewoon lekker laten gaan en alles ging goed tm hindernis 6. Hindernis 7 was het water en daar moest de B aan de rechterkant zonder hindernis het water inzakken, de L had daar een blok als A-element en op 1 galop sprong een hindernis als waterinsprong. Ik nam Plato goed terug in de scherpe bocht naar het water en reed om dat blok van de L heen richting het water. Meteen focuste hij op de L-sprong het water in en hoe ik ook naar rechts stuurde voor de B-sprong, hij bleef gaan voor die L-hindernis. Pas op het laatste ogenblik draaide hij naar rechts maar hierdoor schoof er een hele lading grind het water in en hij stopte met de kop tussen de voorbenen. Bleef nog net zitten :o Effe laten kijken, rondje gedraaid en zonder één probleem erin en eruit. De rest van de cross ging erg goed, zo goed dat ik de ruiter voor mij in het vizier kreeg :o toen heb ik het tempo wat verlaagd omdat mijn oorspronkelijke plan was om het rustig aan te doen :o
Kwam ± 25 sec boven de optimale tijd binnen dus qua conditie zit het wel goed.

Na de cross moest ik nog 2,5u wachten om te mogen springen en de dressuur was pas daarna. Omdat ik heel erg tevreden was en we nog naar Tina moesten, zijn we niet meer voor het springen en de dressuur gebleven. De missie was geslaagd, het vertrouwen is er en we zijn op de goede weg :j

Tina was top, wat een show en spektakel. Als iemand nog twijfelt of het de moeite waard is, zeker doen. Er zijn nog kaarten voor een extra concert in mei. Ze heeft letterlijk alle hits uit haar hele carriere gezongen en de show is geweldig. Danserressen, ninjas (acrobaten en karatka's) en een thunderdome-decor met echt vuurwerk. Geweldig avondje uit :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:56

Klinkt goed allebei Ibonn.
Wat is je volgende cross weer?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:02

Castenray in de L, die hebben we al vaker gereden en moet dus wel lukken. Eerst heb ik nog een Trec wedstrijd en wil ik nog 1 of 2x naar Rob.
Daarna HM en Tongeren nog in de L en dan afhankelijk van hoe het gaat misschien weer naar de M. Het hoeft niet maar hang nu een beetje tussen de L en de M, dus hoop met de hulp van Rob nu door te kunnen zetten naar de M. Dat hangt ook af van hoe goed het springen deze zomer gaat ...

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:11

Fijn verslag Ibonn!
Maaru, pas als je de hardslag na de cross weet, weet je hoe de conditie is....
Alleen aan snelheid kun je geen conditie meten, maar dat weet je zelf ook wel toch?!?! Viel mij op!

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:32

hoi.Aangezien wendy niet vaak meer op bokt zit hier een verslag van haar moeder.
We zijn heeeeel tevreden over de wedstrijd.Aangezien we het paard pas drie weken hebben.In de cross kreeg Wendy bij het water een stop aangerekend, maar dit kwam meer door de drie ruiters die daar het water niet in wilde.Uiteidelijk zijn zij allen achter Wendy aan gegaan.Verder helemaal foutloos.In het springen kreeg Wendy het goede ritme niet, dat resulteerde in 3 fouten. |( Hier moet nog wat op geoefend worden.Dressuur een score van 40 strafpunten.Dat was dus heel netjes. ;)
Op naar Etten-Leur. ;)