Soort van comeback en aantal vragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Soort van comeback en aantal vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 00:12

Ik had vorige zomer al besloten dat ik deze zomer weer eens endurance wilde gaan starten. Een paar jaar terug eens een kennismakingsklasse gereden met Goldy, helaas kan zij door een peesblessure dit jaar niet starten en neem ik mijn andere pony mee.
Jammer genoeg is de 26km over een maandje al en ik vermoed dat zij dan nog niet fit genoeg is om dat te doen. We trainen wel dagelijks, maar ze moet van ver weg komen. (Heeft 4 maanden met veulen stilgestaan, sinds begin januari pas weer opgepakt.)
Ik vroeg me dus af wat nog meer redelijk makkelijke wedstrijden zijn voor t komende seizoen.

Daarnaast is er bij mij op stal een meisje van 13 wat ook erg graag eens endurance wil starten met haar pony en die moet dus samen met een volwassene starten, ze gaat dan met mij mee, dus dat is opzich geen probleem.
Maar zijn er op dat gebied nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 01:49

Niemand? :P

Nog een ps. ik zit in het noorden van het land, dus zou vooral willen weten welke ritten in midden/noord nederland goed te doen zijn. :j Ik vermoed dat we vanaf april/mei wel zouden kunnen starten. Ik wil toch wel een beetje 'vroeg' nog starten, moet alleen nog even bekijken hoe deze pony het gaat doen in de endurance en of ze er plezier in heeft, en start dus dan wel met een kennismakingsrit, maar wil als het goed gaat, toch nog een startkaart etc gaan aanvragen om gewoon klasse 1 te gaan starten en nog een paar ritten doen dit jaar.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:05

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 12:07

Bedankt, maar zover was ik ook al :P
Heel veel staat nog niks bij, neem bijvoorbeeld Zelhem? Die lijkt me wel interessant :j
Misschien kan iemand daar wat meer over vertellen. Staat overigens ook 8 km bij, waar is dat voor? of is dat een typfout?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:07

Zelhem schijnt afgelast te zijn en de 8km is geen tikfout, maar de kinderendurance.

Kootwijk is niet zo zwaar en erg leuk

Banholt erg gaaf, mooi maar misschien weer iets te zwaar

Kootwijkerbroek II is ook goed te doen

voor de rest rijd ik geen wedstrijden meer in Nederland dus weet niet welke voor jouw paard geschikt zouden zijn

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:32

Hoi!
Volgens mij hebben wij die kennismakingsklasse van een paar jaar terug samen gereden.
Ik heb daarna een startkaart aangevraagd en inmiddels al heel wat wedstrijden gereden. De Drentsche Loorit lijkt me toch redelijk dichtbij voor jou. Deze rit is er pas sinds vorig jaar en ik heb 'm zelf nog niet gereden. Verder heb je begin april ook al een wedstrijd in Ommen, of vind je dat te vroeg in het seizoen? Ik zou niet gelijk terugschrikken voor het aantal km van sommige wedstrijden, als het mooi vlak terrein is zonder mul zand hoeven die paar kilometers extra helemaal niet zwaarder te zijn als minder kms met mul zand of heuvels.

Veel plezier dit seizoen! Groetjes Kirsten.

Faline

Re: Soort van comeback en aantal vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:35

Ja klopt :D
Ik heb al even gekeken naar die Drentsche Loo rit, was inderdaad een goede tip. Wordt waarschijnlijk de wedstrijd waar ik ga starten :j
Leuk trouwens dat jij verder bent gegaan na die wedstrijd, nog altijd met t zelfde paard?