Misschien mijn derde post op Western, maar ik hoop hier vaker te komen en veel te leren!

Ik ben dus Buitenzorg, oftewel Esther en heb na blauwe maandag dressuur gereden te hebben overgestapt (eigenlijk ingerold
) naar de drafsport. Na 15 jaar dravers getraind te hebben wilde ik wat anders (dat kwam vooral door de dood van Bobo -zie profiel-).Ik kwam met mijn toenmalige paard (KWPN-tuiger) op Hippisch Centrum Bleiswijk te staan waar ik verder in aanraking kwam met de westernsport. Op mijn vorige stal stond een kennis van mij en zij reed al jaren western, waaronder working cowhorse. Door haar enthousiasme wilde ik verder in de western.
Ik heb op HCB enkele lessen gehad en moest toen noodgedwongen mijn paard verkopen.
Inmiddels ben ik verhuisd en heb een shet waar we aangespannen mee rijden en een haffie die ik western wil rijden.
Ik heb geen western manege in de buurt, ook geen instructrice.
Ik ben nu vooral bezig met stap oefeningen, inbuigen, rechtrichten, soepel maken, de stop, en sinds afgelopen vrijdag zijwaarts.
Ik probeer hem ontspannen neerwaarts verzameld te laten gaan in draf. De galop laat ik voorlopig nog helemaal liggen.
Wie heeft er goede tips/truuks/ideetjes om deze redelijke 'groene' westernruiter en een groen westernhaffie verder in het zadel te krijgen?