sinds een tijdje zijn wij in het bezit van een kruising quarter arabier. beestje rijd echt super. kan voor de kar en is altijd western meegereden. ook kan ze wel een beetje dressuur alleen merk je wel dat ze anders rijd dan een normaal dressuurpaard
nou wil ik me toch wat meer in het westernrijden gaan verdiepen.. oa zou ik graag willen kijken/proberen wat ze allemaal kan..
hoe kan ik dat het beste aanpakken??
Wildgirl
Geplaatst: 13-02-09 13:31
je zou een westernruiter of trainer kunnen vragen je paard eens te rijden en evt zelf een keer les nemen op een ervaren westernpaard succes!
edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 13-02-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Rennie89
Geplaatst: 13-02-09 13:33
je kan natuurlijk aan een ervaren westernruiter vragen of die je hierbij kan helpen. En je kan altijd boeken aanschaffen over het westernrijden. Maar ik zou dus eerst zoveel mogelijk informatie binnenhalen over het westernrijden
maar volgens mij wil ze dressuurwedstrijden gaan rijden...
Als je je paard dressuurmatig goed voor elkaar hebt zie ik geen probleem. heb je anders een paar foto's zodat wij een idee krijgen van een kruising arabier quarter?
ik heb zelf altijd dressuur en springen gedaan... dit paard wat we nu hebben zijn altijd veel westernwedstrijden gedaan.
ik woon zelf in de regio havelte misschien weet iemand een goede manege in de buurt?? zat al te denken om eerst eens te gaan kijken bij een manege ofzo. de ruiterzaak waar ik zelf geweest ben had geen westernboeken ofzo verder
Ik vraag me ook af hoe nuttig een boekje is als je zelf nog nooit westernstijl hebt gereden of echt goed hebt gezien.. Trainers zat bij jou in de buurt (zie sticky!) die willen op jouw paard vast wel een demo komen geven. Heel veel plezier alvast!