Flexride beugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charissa001

Flexride beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 10:32

Ik ben een paar keer door mijn enkel gegaan en dat is nu voor mij een erg zwakke plek. Met rijden klap ik er af en toe door heen. Nu zit ik er aan te denken om flexride beugels aan te schaffen. Deze geven hopelijk wat meer steun. Aangezien ik ze vrij duur vind, vraag ik mij af of jullie ervaring hebben met deze beugels en of ze meer steun geven bij de enkels. Raden jullie ze aan met of zonder korf?

Alvast bedankt.

Groetjes, Charissa

Hilli

Re: Flexride beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:46

Ik heb als steun aan mijn enkels ook al baat bij een paar stevige schoenen, maar verder zijn mijn enkels niet zodanig zwak dat ik er iets speciaals voor nodig heb.

Ik ben zelf erg blij met de beugels met korf, voorkomt doorschieten :)

Je zou de Flexrides natuurlijk ook een keer kunnen testen. Een bedrijf als Goedhard verhuurt de beugels, zodat je ze zelf kunt uitproberen: www.goedhard.nl --> test service selecteren in de linkerkkolom en dan zie je ze vanzelf in het rijtje op de pagina staan.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:51

Ik rij ook met flexride beugels, iig van die "verende", niet voor mezelf, mijn enkels en knieen zijn prima, maar de eigenaar rijdt hier lekkerder mee. Ik moest er in het begin erg aan wennen, ook de beugels moest bij mij een gaatje hoger :D . Inmiddels ben ik gewend en rij ik er lekker mee.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:33

Meer steun geven ze zeker niet, ze veren juist mee.
Maar ze zijn wel ontzettend fijn om mee te rijden met wat zwakke enkels en knieën als je het mij vraagt! :D
Die van mij zijn als het goed is onderweg (al duurt het nu wel onwijs lang :( )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:00

Ik heb flexrides en namaak EZ rides. Heb altijd met de flexrides gereden en vond ze heel fijn. Nu heb ik die namaak EZ rides en die vind ik nog fijner. Daar kan je voet verder in waardoor je voet meer ondersteund wordt, lijkt me ook fijner voor je enkels (met mijn enkels is niets mis, dus heb niet echt ervaring) Die veren alleen niet, maar ik wil er nu zo'n topbar inmaken van de echte EZ rides en dan veren ze wel.

Charissa001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:15

Bedankt voor de reacties. Op www.equestriannomads.nl heb ik de flexrides met korf besteld. Daar mag je ze ook een week uitproberen. Ik kan dan mooi kijken of het voor mij helpt. Stevige schoenen is misschien ook een goed idee. Ik rijd nu altijd met laarzen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:34

Daar heb ik mijne ook besteld..
Ben benieuwd of je een reactie krijgt!
Ik begin eigenlijk behoorlijk pissig te worden aangezien t nu al een behoorlijke poos duurt.. :=

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:02

Ik ben van plan om voor m'n stockzadel EZ rides met korf te bestellen en als ik binnenkort een podium zadel koop toch voor de elastosteps te gaan omdat je op endurance toch vaak in verlichte zit gaat zitten. Mijn linkerenkel is ook héél erg zwak. Ik ben er bijna 2 jaar geleden op gevallen. Ze hebben er platen en schroeven in moeten steken waardoor alles bij elkaar gehouden wordt. Nu mag ik sinds kort terug rijden. Ik raad je ook beugels met korf aan! Ben in m'n vorige beugels blijven steken (waren de beugels van barefoot). Ik durf nu niet meer te rijden zonder die veiligheid dat je voeten niet kunnen doorschieten. Bovendien maakt die vering dat ik minder vlug last zal gaan hebben van reuma in die enkel.
Heb een poosje de namaak (GPG) gehad met een korf van divoza op, maar omdat het voetbed niet breed genoeg was, voldeden ze voor mij eigenlijk niet meer.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:16

Sok schreef:
Daar heb ik mijne ook besteld..
Ben benieuwd of je een reactie krijgt!
Ik begin eigenlijk behoorlijk pissig te worden aangezien t nu al een behoorlijke poos duurt.. :=

Vergeet mijn reactie, ik heb ze eindelijk binnen :D

Charissa001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 16:34

En heb je ze al uitgepobeerd? Ik heb er tot nu toe nog niets van gehoord. Hoelang duurde het bij jou voordat ze werden geleverd? Wil ze graag van het weekend uitproberen dus ik hoop dat ik ze voor die tijd heb.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:42

Waar woon je? Er zijn wel meer winkels die de flexrides verkopen.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:45

ik heb die ez ride,die veren mee.
het rijd waarschijnlijk voor jou dan lekkerder met korf beugels omdat je je voet er verder in kan doen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:48

Je zou ook eens bergschoenen kunnen proberen, die zitten heel stevig

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:50

Lenneke_ schreef:
Je zou ook eens bergschoenen kunnen proberen, die zitten heel stevig

Dan ligt het er wel een beetje aan hoe breed je voeten zijn/welke schoenmaat je hebt of aan de breedte van je beugels. Ik rij zelf momenteel met bergschoenen (vrij zwaar B-model) en ik heb nog wel wat ruimte over (niet veel, maar klem zit ik zeker niet), maar ik heb smalle voeten en slechts maat 38.5.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:52

Dat is waar. Als je grote en/of brede voeten hebt kan je beter EZ rides nemen. De flexrides zijn best smal.

Charissa001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:33

Ik woon in Purmerend (vlakbij Amsterdam) en hier is naar mijn weten geen winkel in de buurt die ze verkoopt. Ik heb ook maat 38,5 en smalle voeten dus ik denk niet dat dit een probleem is. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit met schoenen gereden. Ik rijd altijd met laarzen. Met welke (berg)schoenen rijden jullie en waar hebben jullie die gekocht?
Laatst bijgewerkt door Charissa001 op 10-02-09 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:42

Ik rij zelf met Lowa bergschoenen, zonder goretex. Van binnen zijn ze van glad leer, van buiten van nubuck/suede. Ik heb ze een jaar of 6 geleden gekocht bij Perry Sport, in de aanbieding. Laat je wel goed voorlichten: een paar fijn zittende bergschoenen is een must, ene paar slecht zittende bergschoenen een hel. Ik draag er overigens altijd chaps overheen (lange neopreen chaps van KITT).

Ik heb ook nog Ariat-schoenen, maar die zolen zijn dunner dan mijn bergschoenen én mijn Mountain Horse laarzen (die ik 's zomers draag), dus dat vind ik toch minder lekker zitten. Ook heb ik nog Imperial Riding jodphurs, maar die draag ik vrijwel niet op het moment.

Stevige schoenen of stevige laarzen is me om het even. Wel heb ik bij schoenen graag een paar chaps aan, zit voor mijn gevoel toch lekkerder.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:44

Ik heb Sprenger Bow Balance beugels,omdat ik vaak door mijn enkel ging of mijn knie verdraaide..sindsdien geen last meer van.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:39

Charissa001 schreef:
En heb je ze al uitgepobeerd? Ik heb er tot nu toe nog niets van gehoord. Hoelang duurde het bij jou voordat ze werden geleverd? Wil ze graag van het weekend uitproberen dus ik hoop dat ik ze voor die tijd heb.

Jep! Uiteraard! :D Maar ik heb er al eerder mee gereden (zo'n 3 jaar ofzo :P)
Bij mij heeft t 2 maand geduurd want ze moesten nog besteld en ze zijn niet direct verzonden volgens mij!
Maar daarvoor kan je het beste even bellen, dan kunnen ze je vast vertellen of je ze dan voor het weekend in huis kunt hebben!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:46

Charissa001 schreef:
Bedankt voor de reacties. Op http://www.equestriannomads.nl heb ik de flexrides met korf besteld. Daar mag je ze ook een week uitproberen. Ik kan dan mooi kijken of het voor mij helpt. Stevige schoenen is misschien ook een goed idee. Ik rijd nu altijd met laarzen.

Ik rijd met legerkistjes. Stevige schoen, mooi hoog maar dan wel met EZ rides beugels omdat anders mijn schoenen blijven klemmen in de "normale" beugels en ik dat te gevaarlijk vindt. MAar die legerkistjes zijn echt heel erg stevig en geven veel steun bij o.a. je enkel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:42

Mijn bergschoenen passen wel gewoon in de flexrides. De schoenen komen bij de Welkoop vandaan, was aan aanbieding dus ze hebben ze niet meer, helaas.

Charissa001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 15:02

Ik heb de flexrides zaterdag ontvangen en ben er erg blij mee. Mijn voeten schuiven niet meer en heb zo dus ook geen last meer gehad van mijn enkel. Met mijn thermo winterlaars pas ik er nog makkelijk in dus dit is voor mij geen probleem. Ik ga binnenkort eens kijken voor schoenen. Voor mijn gevoel krijgen mijn enkels meer steun met laarzen, maar misschien valt het heel erg mee.

Bedankt voor al jullie reacties!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:14

Ook met Flexrides kan je na urenlang in het zadel te zitten, last van je enkels krijgen op een gegeven moment... zo is mijn ervaring.
Ik laat mijn houding maandelijks corrigeren dmv CR-les en ik bemerk dat wanneer je je knie wat meer laat meebuigen richting grond (en dus je knie wat naar beneden brengen, zeg maar) in je houding in het zadel, dit ook wat minder snel enkelproblemen kan opleveren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:46

Charissa001 schreef:
Ik woon in Purmerend (vlakbij Amsterdam) en hier is naar mijn weten geen winkel in de buurt die ze verkoopt. Ik heb ook maat 38,5 en smalle voeten dus ik denk niet dat dit een probleem is. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit met schoenen gereden. Ik rijd altijd met laarzen. Met welke (berg)schoenen rijden jullie en waar hebben jullie die gekocht?

Apollo Dumpstore Zeevangsdijkje 4 in Middelie heeft die schoenen volgens mij wel. En anders kun je ff kijken in de hoogstraat (weet t niet zeker meer), daar zit zo'n survivalachtige winkel (zo'n beetje tegenover de Snuffelaar/Scapino)

En er zat vroeger een soort dumpstore in de straat bij de brug naar de ZO Beemster, bij de rijschool en Van Ingen.

Ik kom er al een tijdje niet meer, woon aan de andere kant van het land nu, dus sorry als mijn aanwijzingen wat wazig zijn :P