....Ik ben beginnend westernruiter en heb een QH (6 jr) die ook nog niet veel kent. We hebben tot nu toe thuis gereden. Het lijkt me leuk om me eindelijk eens te gaan verdiepen in wat de mogelijkheden zijn met mijn paard maar ik heb een beetje plankenkoorts. Het lijkt alsof iedere westernruiter al gevorderd of vergevorderd is en van de hoed en de rand weet! Wie kan mij vertellen hoe je het aan moet pakken als je wedstrijden wilt gaan rijden? Waar en bij wie moet je wezen (ik ben NQHA lid en heb - kennelijk een verkeerd- AQHA lidmaatschap van amateur voor 3 jaar), welke wedstrijden zijn er voor beginners zodat je gevorderden niet in de weg rijdt, hoe zitten beginnersklassen in elkaar (niveau's), wat moet je doen om je in te kunnen schrijven, welke eisen zijn er om deel te nemen aan een beginnerswedstrijd, wat wordt er daar van je verlangd, wat mag wel en wat mag niet op een wedstrijd etc, etc.
Is er de mogelijkheid dat een stalgenootje (beginnend westernruiter) ook met mijn paard start, dus samen op wedstrijd?
Het gaat dus om een beginnend westernruiter en een groen (...) western gereden paard, die in principe alleen de basisgangen kent. Het paard is erg onrustig als hij meegenomen wordt naar andere locaties. Vanaf maart wil ik weer gaan lessen op locatie. Ik wil clinics gaan volgen, eens kijken bij wedstrijden en heb zojuist een mailtje verzonden over wat het Bootcamp voor een beginner kan betekenen (of juist niet).
Ik weet dat men bij de les ook al veel kan uitleggen hierover maar ik zou het fijn vinden om eerst wegwijs te worden zodat ik weet waar ik mijn aandacht aan moet gaan besteden (en bij het lessen weet je nog niet hoe het er op een wedstrijd aan toe gaat). Ik wil wel maar kijk er enorm tegenop om me onder de westernruiters te voegen, puur omdat de onbekendheid met de sport me een beetje onzeker maakt of ik geen sta-in-de-weg wordt voor anderen!
(....hier heb ik nooit bij stil gestaan bij dressuur en springwedstrijden in het verleden, maar daar leek alles niet zo complex)
Wie kan en wil mij eea uitleggen (of heeft internetsites); alles is welkom, ook per pb mocht het een lang verhaal zijn.

Reacties zijn nog steeds welkom!