Karrimh wordt gehuldigd tijdens NRPS hengstenshow 31 januari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Karrimh wordt gehuldigd tijdens NRPS hengstenshow 31 januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:55

Karrimh wordt zaterdag 31 januari om 14:00u gehuldigd tijdens de NRPS hengstenkeuring te Ermelo. Dit oa voor zijn super prestaties en met name voor zijn deelname aan het WK endurance te Maleisië _/-\o_

31/1/2009 • NRPS HengstenShowdag en -keuring te Ermelo

» Voorzitter huldigt Hickstead

http://mailingtool.iwink.nl/thumb/e97dd ... 1139f4.jpg

Woensdag 28 januari 2009

Als voorzitter heb je een zware last op je schouders, maar soms ook een streepje vóór. Ronald Funke Küpper is vandaag, woensdag 28 januari, in Florida om ter plekke de individueel Olympisch springkampioen Hickstead in de bloemetjes te zetten en diens ruiter Eric Lamaze een paar vragen te stellen. Op de Showdag krijgen we hier uiteraard een gedetailleerd verslag van te zien en horen!
Daar zullen de andere vier Olympische paarden dan getuige van zijn, want die komen in levenden lijve naar de Showdag voor een passende huldiging: Blauwendraads O’Brien, Jumpy des Fontaines, Audi’s Alpapillon Armanie en het beste Nederlandse dressuurpaard van de Paralympics, Sultano.
» Nieuwe gezichten op Showdag

Afbeelding

Zaterdag 31 januari 2009

Twee rijpaardhengsten die zich op de Showdag zullen presenteren, zijn nog niet eerder aan het publiek getoond. Althans niet bij het NRPS. Travolta’s Nieuwmoed (v. Olivi) en Triomphe de Muze (v. Chin Chin) zijn namelijk na de tweede bezichtiging op een speciale advieskeuring geaccepteerd. Triomphe de Muze heeft als jong paard in België veel overwinningen op zijn naam gezet en is BWP goedgekeurd. De afgelopen jaren heeft hij in de Verenigde Staten internationaal 1.45 m gelopen. Sinds kort is hij in Nederland gestationeerd bij Derks in Zeeland (N-Br). Thijs Derks brengt hem uit bij de Junioren. Travolta’s Nieuwmoed is een dressuurpaard dat eerder werd goedgekeurd bij het AES. Hij is, zoals zijn stalnaam al doet vermoeden, eigendom van de mts. Jurrius in Vorden en wordt in de sport uitgebracht door Remy Bastings.

» Dressuurtoppers in actie
http://mailingtool.iwink.nl/thumb/10561 ... 55a350.jpg

Zaterdag 31 januari 2009

Veel hengsten worden aan de hand gepresenteerd, maar verschillende top dressuurhengsten gaan een eigen showblokje verzorgen in de vorm van een kür op muziek. De Lichte tour hengst Wup (v. Welt Hit II) zal met zijn amazone Joyce Heuitink van de partij zijn. (Daarnaast is Wup een van de vijf deelnemers aan het Kampioenschap Jonge Hengsten en dat wordt heel spannend!) Ook de ZZ-Zwaar hengst Gameboy (v. Gribaldi) komt met zijn eigenaresse en amazone Kim Thijssen een kür rijden. Verder zal de bekende ZZ-Zwaar hengst Dreamcatcher (v. Day Dream) met Mirelle van Kemenade optreden en verzorgt de Grand Prix hengst Rubiquil (v. Rubinstein I) eveneens een kür met Thamar Zweistra in het zadel.
» Speciaal parcours voor de springhengsten
http://mailingtool.iwink.nl/thumb/c797b ... 203ba6.jpg

Zaterdag 31 januari 2009

Voor de springhengsten wordt weer een parcours opgebouwd met de mogelijkheid een van de hindernissen naar wens van de ruiter te verhogen, desnoods tot de hoogste stand! Deelnemers aan het springen zijn onder andere de superwinnaar bij de jonge paarden Uvolinus (sportnaam Utah) met ruiter en mede-eigenaar Danny Schaper, het internationale springpaard Triomphe de Muze (v. Chin Chin) met junior-ruiter Thijs Derks, en de EK-pony Knock Out (v. Krimh ox) met zijn amazone Robin Breunis.

» Wereldkampioenschap Endurance
Afbeelding

Zaterdag 31 januari 2009

Endurance is (nog) geen Olympische sport. Maar er wordt wel een Wereldkampioenschap Endurance verreden en daar was afgelopen jaar een NRPS’er voor geselecteerd: Karrimh (v. Krimh ox) met Donna Oudshoorn. Karrimh en Donna komen naar de Showdag om net als de Olympische springpaarden een huldiging te ondergaan.
» Programma Showdag donderdag definitief

Zaterdag 31 januari 2009

Het programma van de Hengstenkeuring en –Showdag op zaterdag 31 januari staat al op de website. Daar kunnen nog kleine verschuivingen in optreden, maar op donderdag 29 januari zal alles definitief vast staan. De dag begint hoe dan ook om 08.30 uur met de derde bezichtiging van de nieuwe jaargang, en daarna volgt een aaneengesloten reeks interessante presentaties, shownummers en andere optredens. De moeite waard om er van begin tot einde bij te zijn!

» Showdag lekker warm !

Donderdag 1 januari 2009

Speciaal voor de Showdag zal de Willem Alexanderhal voor het publiek verwarmd worden. Dus geen koude handen en voeten op de tribune, maar een lekker temperatuurtje voor iedereen!
» Showdag live op internet

Zaterdag 31 januari 2009

Voor wie echt niet naar Ermelo kan komen op 31 januari, maar de gebeurtenissen toch graag wil volgen, wordt het evenement live uitgezonden op http://www.horseview.tv !

» lees meer

» NRPS-hengstenboek 2009

Woensdag 28 januari 2009

Het NRPS-hengstenboek 2009 met één hengst per pagina met kleurenfoto van de hengst kunt nu extra voordelig bestellen!!!! Deze aanbieding is geldig t/m de showdag op 31 januari a.s. Bestellen kan heel eenvoudig door op onderstaande link te klikken. U betaalt dan voor het complete hengstenboek met de volledige afstamming, verrichtingsbalk en foto van iedere hengst slechts € 15,00. Dit is inclusief BTW (normaal € 19,50) excl. verzendkosten. U bespaart dus € 4,50. Het bedrag automatisch van uw rekening afgeschreven. U ontvangt het hengstenboek zodra uw betaling is bijgeboekt.

http://www.nrps.nl/fokkerij/formhengstenboek2009.html
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 28-01-09 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in links veranderd. Max 2 foto's toegestaan

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:13

Een fantastische ontwikkeling voor de ENDURANCE sport.

Ik kom zaterdag zeker in Ermelo kijken !

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:23

Super gaaf..!! Gefeliciteerd..!!
Ik kom zaterdag kijken in Ermelo..!!
tot dan!!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 12:27

vind het ook super gaaf O:) sta ik dan zometeen met mijn pownie tussen de Olympische paarden _/-\o_

Annemiekbram

Re: Karrimh wordt gehuldigd tijdens NRPS hengstenshow 31 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:33

Gaaf zeg dat je mag komen!!
Ik ga als het goed is zaterdag ook naar Ermelo!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:37

Super stoer! :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:43

Wat ontzettend gaaf Donna! 8-)

Ik kijk al uit naar het verslag van deze dag in het NRPS-nieuws!

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:07

De dag is ook rechtstreeks op internet te volgen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 15:10

Karin schreef:
Wat ontzettend gaaf Donna! 8-)

Ik kijk al uit naar het verslag van deze dag in het NRPS-nieuws!

Hoi Karin,

maak jij die niet dan :\ jij maakt altijd de mooiste/beste verslagen _/-\o_

hopelijk ben je er wel bij dan :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:12

Dank je wel voor het compliment :) maar ik schrijf alleen specifiek over endurancenieuws (wedstrijden e.d.).

Algemene verslagen van keuringen, huldigingen, specifieke dagen zoals deze worden geschreven door mensen als Sandra Nieuwendijk (Sandra schrijft trouwens erg goed!). :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:13

Gefeliciteerd, dat is leuk!
En een hele eer.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 15:17

Karin schreef:
Dank je wel voor het compliment :) maar ik schrijf alleen specifiek over endurancenieuws (wedstrijden e.d.).

Algemene verslagen van keuringen, huldigingen, specifieke dagen zoals deze worden geschreven door mensen als Sandra Nieuwendijk (Sandra schrijft trouwens erg goed!). :j

dit word niet alleen endurancenieuws, maar ook zeker endurance geschiedenis :D Karrimh tussen die grote paarden die naar de Olympische Spelen zijn geweest :o

nu willen we graag dat de endurance ook naar de Olympische Spelen mag 8-)

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:18

zijn er nog foto's gemaakt?? ben natuurlijk wel erg benieuwd! :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:03

Ben ook erg benieuwd naar de foto's! Nogmaals van harte gefeliciteerd Donna!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 14:10

Laatst bijgewerkt door Ibbel op 02-02-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's als links aub.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:14

Leuke foto's en Karrimh heeft er idd erg veel zin in zo te zien :)) Geweldig :D Jullie zien er erg mooi uit samen!!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 14:28

AnneOmie schreef:
Leuke foto's en Karrimh heeft er idd erg veel zin in zo te zien :)) Geweldig :D Jullie zien er erg mooi uit samen!!

zodra mensen gaan juigen wordt hij blij }:) maar geeft wel altijd weer leuke foto's *-:)

tanx dat je ons er mooi uit vond zien :o heb erg mijn best gedaan... O:)

de deken was eigenlijk het mooist.. vooral de tekst.. en vooral omdat er maar 1 in de wereld is _/-\o_

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:44

Geeft inderdaad leuke foto's zo'n blije vogel!
En inderdaad die tekst, heel toepasselijk!

Nogmaals gefeliciteerd

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:08

Mooie foto's Donna! Karrimh is nog steeds lekker fris. :D

Gave deken trouwens, ik vind die eerste foto wel heel super!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 13:48

Karin schreef:
Mooie foto's Donna! Karrimh is nog steeds lekker fris. :D

Gave deken trouwens, ik vind die eerste foto wel heel super!

deken is ook ontzettend gaaf, er staat op: WK endurance Maleisië 2008 +:)+

en dan te bedenken dat daar maar 1 van op de hele wereld is _/-\o_

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:44

Ik vond het echt leuk om je te zien op de hengstenshow... tussen al die gekke drukke paarden!! en die van jou was zo lief :D echt geweldig!!!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 11:29

_Fer_ schreef:
Ik vond het echt leuk om je te zien op de hengstenshow... tussen al die gekke drukke paarden!! en die van jou was zo lief :D echt geweldig!!!

tanx :D waarom kwam je niet wat zeggen dan, dat je ook op het forum zit ;)

was ook wel trots op mijn mannetje tussen al die onopgevoede }:) die alleen maar debiel aan het doen ware ~~}> en mijn kanjer was zo lief _/-\o_ :o tot de ereronde haha :+