ex kanker patient wil weer gaan rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janien

ex kanker patient wil weer gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 21:30

Ik heb kanker gehad en ben daarvoor succesvol behandeld . Ik wilde als mijn haar weer is gaan groeien weer beginnen met rijden ( een kale kop met cap is niet fijn ) Aan de ene kant kan ik niet wachten en aan de andere kant vind ik het doodeng en zie ik er erg tegen op uit angst dat ik ga vallen. Baal hier wel van want ik genoot altijd erg van een buitenrit in de natuur. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt ?

Anya

Re: ex kanker patient wil weer gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:26

Gewoon doen Janien. Mijn vriendin heeft kanker gehad en is daarvoor behandeld. Toen ze na een jaar bleek dat er geen signaal van terugkerende kanker was heeft ze zichzelf haar droompaard gekocht: een quarterhorse. En ze is weer gaan rijden. Eerst voorzichtig. Op buitenritjes namen we altijd een touw en een halster mee zodat ik het stuur desnoods van haar kon overnemen, en later kon ze steeds meer.

Af en toe had ze zeker last van de hormonenkuren en de vermoeidheid, maar ook dat gaat steeds beter.

Anders pb haar even (mij een pb sturen voor haar naam). Ze wil je vast vertellen hoe ze dat heeft gedaan.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:28

Janien ik weet niet waar je woont maar ik wil je wel helpen met het vetrouwen terug te vinden als je daar intresse in hebt!

Je moet het gewoon gaan doen! rijden is goed voor je ;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:29

janien schreef:
Ik heb kanker gehad en ben daarvoor succesvol behandeld . Ik wilde als mijn haar weer is gaan groeien weer beginnen met rijden ( een kale kop met cap is niet fijn ) Aan de ene kant kan ik niet wachten en aan de andere kant vind ik het doodeng en zie ik er erg tegen op uit angst dat ik ga vallen. Baal hier wel van want ik genoot altijd erg van een buitenrit in de natuur. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt ?

Gewoon lekker weer gaan rijden. Anders doe je een dunne fleece muts op! Een vriend van mij heeft ook een kaal hoofd(niet van de kanker), en die heeft ook altijd een muts op onder zijn cap!

Ga lekker ergens rijden waar ze hele brave paarden/pony's hebben, dan komt het vast wel goed met je angst om te vallen.
Leg de situatie uit bij de desbetreffende manege/stal en dan kunnen ze je vast wel helpen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:33

Ik zit te denken.. als je wilt en De Lutte (bij Oldenzaal) niet te ver vindt, en geen 100 kilo weegt ;), dan mag je best een keertje komen rijden om het uit te proberen. Onze paarden zijn gewend om met een halster mee te gaan het bos in vanwege mijn vriendin. En ik ben gewend te rijden met iemand die bang is van het paard te kukelen na behandeling voor kanker. Dus wellicht is het een optie voor je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:05

Ook vanuit Holten het aanbod om het gewoon weer eens te komen proberen. Heb zeer brave paarden en ponies tot m'n beschikking en een kopmerrie die kan leiden mocht ik je paard over moeten nemen. Zit pal aan de Holterberg.
Gewoon doen. Laat je niet beperken door de angst...

Overigens is mijn partner ook kaal (niet door kanker) en rijdt hij ook met een cap op, een Troxel Sierra. Hij vindt 'm erg comfi.

Je bent welkom!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:24

vind het knap dat je dat weer wilt doen, je hebt lieve reacties gehad, ik zal het zeer zeker doen! over de angst kom je wel heen. ik heb door mijn MS een aantal jaren niet kunnen rijden, omdat ik meestal in een rolstoel moest zitten, nu gaat het weer even wat beter en ik heb het weer opgepakt. ik herken dat gevoel van angst dus wel...zeker weten. maar...gewoon doen!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:27

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Een fleecemutsje (al vond ik zelf een wollen mutsje fijner :+ ) is de ideale oplossing voor het nare gevoel van een kaal hoofd in combi met een cap. Wat betreft de angst.. zorg dat je iemand mee hebt die je vertrouwt en die ook kennis/ervaring met paarden heeft :) dat scheelt al een hele hoop!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:27

Gewoon doen! :D Toen ik kanker kreeg moest ik ook verplicht een pauze nemen, niks was erger dan dat.
Alles lekker rustig aan doen en veel lol maken natuurlijk!

melissa_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:47

ik heb het niet meegemaakt maar kan het wel voorstellen dat je het nu eng vind. ik zou wel voor het eerst weer op een rustige pony/ paard gaan die je kan vertrouwen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:56

Inderdaad gewoon doen! Ik heb nu iemand rijden die zelf nooit gereden had, maar dit wel wilde doen en nu rijdt ze helemaal zelf :) Ze wilde namelijk alleen maar leuke dingen gaan doen :D

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:57

misschien een mutsje of een hoofdoekje onder je cap eerste keer aan de longeerlijn bij iemand die je vetrouwt...

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:58

Zeker doen! Na zo'n nare periode inderdaad gaan genieten van de leuke dingen in het leven!

Ik ben zelf nadat ik kanker gehad heb ook weer gaan rijden ( ik was daarvoor wel al een tijdje gestopt), en toen ik begon was mijn haar alweer een aantal cm. lang. Je haar groeit best snel weer aan hoor! miss. niet snel genoeg naar je zin, maar met een maand of 2, heb je best alweer wat haar om je hoofd te beschermen! en idd. anders een sjaaltje of mutsje opdoen tot die tijd.

Ik weet niet of je een eigen of verzorg paard tot je beschikking heb? maar dan zou het miss. in het begin handig zijn eerst even aan de longeerlijn te rijden om je vertrouwen terug te krijgen! en in begin gewoon altijd met iemand erbij.

Heel veel succes en natuurlijk veel plezier met het rijden!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:43

Ik sluit me volledig aan bij de vorige reacties..........gewoon proberen, ga ervoor!!!! +:)+

Ik heb dan wel geen kanker gehad, maar door broze botten en eigenwijze spieren :o kon en durfde ik ook niet,
maar ben het pasgeleden ook weer gaan proberen.............. ;)
De angst was zoooooo weg, alleen door mijn eigenwijze spieren moet ik nog even wachten,
ik ben ze dmv sporten onder begeleiding van de Fysio aan het versterken,
ik kreeg te veel pijn, de dag na het rijden........... |(

Succes!!!! *D

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:47

wat een nare tijd heb je achter de rug zeg! ik zou ook zeggen ga weer lekker rijden, muts onder de cap! en een braaf paard! en genieten maar! helaas heb ik geen brave paardjes...anders had je ook bij mij mogen rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:43

Vooralsnog vind ik de reacties van anderen actiever dan die van jezelf Janien...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:47

Mocht je in de buurt van Friesland wonen dan mag je hier ook altijd langskomen. Hier staat een hele brave Fries waar je altijd op kan proberen te rijden.
Mocht je het wat lijken geef dan maar een gil.

quipaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:10

janien schreef:

Heb je een plek waar je dit wilt gaan doen?
Je kunt ook bij mij terecht, ik zit in Amstelveen, ik werk heel erg vanuit ontspanning en vertrouwen.

groetjes

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:21

janien schreef:

Ik snap best waarom ze niet reageert!!! ;)

Het is wel heel aardig van ons, om haar een hart onder de riem te steken, maar daar vraagt ze niet om................ ;(

Ze vraagt om ervaringen van anderen............ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:16

Dan nog is het niet zo aardig om stomweg niets meer van je te laten horen, terwijl je in die tussentijd wel vaker op Bokt bent geweest ;)
Overigens zie ik meerdere mensen reageren die e.e.a. niet zelf meegemaakt hebben, maar wel van zéér dichtbij.

Lis_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:58

Ik heb het niet meegemaakt..
Maar het lukt je vast wel!, zeker als je het graag wil..;)
Als ik rij vergeet ik veel, en het geeft ontspanning..