[WN] Handen vasthouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MangoXPino

Handen vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:24

Hee
Mijn vriendin heeft een Pony [Ik doe er vaak samen met haar iets mee zoals rijden en longeren]
Nou had ik dus een vraagje, die pony heeft zelf geen western zadel. OMdat ze er al heel lang naar opzoek zijn, maar ze kunnen er geen in in de maat van de pony vinden, we rijden soms wel eens gewoon western met haar gewone zadel, door gewoon te blijven doorzitten en de teugles los te halen, zodat je er twee hebt.
Mijn vraag was hoe je dan je handen moet houden?

xxx

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:43

Bedoel je de stand van je handen of waar je precies de teugels in je handen moet leggen ?
misschien moet je even op internet kijken bij western sites of foto`s van wedstrijden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:09

MangoXPino schreef:
Hee
Mijn vriendin heeft een Pony [Ik doe er vaak samen met haar iets mee zoals rijden en longeren]
Nou had ik dus een vraagje, die pony heeft zelf geen western zadel. OMdat ze er al heel lang naar opzoek zijn, maar ze kunnen er geen in in de maat van de pony vinden, we rijden soms wel eens gewoon western met haar gewone zadel, door gewoon te blijven doorzitten en de teugles los te halen, zodat je er twee hebt.

xxx

Ik dacht dat western toch net iets lastiger was dan gewoon de teugels los te doen en te gaan doorzitten...

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:13

nielsd schreef:
MangoXPino schreef:
Hee

xxx

Ik dacht dat western toch net iets lastiger was dan gewoon de teugels los te doen en te gaan doorzitten...

Nee joh, alleen nog een hoed erbij, chaps met franjes en je kunt de hele westernwereld aan :P

ontopic:
Misschien een tip om les te nemen o.i.d. Zowel voor jullie als voor de pony het prettigst! Dan weet je zeker dat je geen verkeerde dingen doet en lekker kan trainen (en genieten) met je beestje!

Julia_14

Re: Handen vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:23

Ik ga met Biskwie mee :j Als je echt serieus verder wilt gaan met westernrijden, is het verstandig (en ook leuk!) om een goede instructeur/trainer te zoeken die jullie begeleid.

Maar als jij onder westernrijden enkel doorzitten en de teugels in 1 hand houden verstaat en jullie dat zo heel af en toe eens voor de lol doen: Zoek op google eens wat informatie op, of gebruik de zoekfunctie hier op bokt. Je hebt namelijk verschillende handhoudingen bij western, ligt er maar net aan of je met 2 handen of op 1 hand rijdt :)

Succes!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:48

En als je toch alleen maar wilt 'spelen' maakt het natuurlijk niet zo gek veel uit als zowel jij als je paard zich er prettig bij voelen. Mocht je wel serieuzer western willen gaan rijden dan zul je toch een goede trainer moeten zoeken en zal die je alles vertellen over onder meer je handhouding. In elk geval veel plezier!!

MangoXPino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:55

Dankje,
Het is niet echt gewoon dat we willen trainen op western ofzo, gewoon soms voor de lol weet je wel!
We rijden wel eens met een hand maar meestal doen we het toch nog maar met twee?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:01

Volgens mij is het redelijk onmogelijk om op een forum uit te leggen wat nou een goede handhouding is... plaatjes kijken lijkt me inderdaad al wat betrouwbaarder (-;

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:29

MangoXPino schreef:
Dankje,
Het is niet echt gewoon dat we willen trainen op western ofzo, gewoon soms voor de lol weet je wel!
We rijden wel eens met een hand maar meestal doen we het toch nog maar met twee?

Mag ik vragen wat jij precies onder westernrijden verstaat?

Ontopic: Met een engelse teugel kan je niet echt de juiste handhouding hebben als je op 1 hand rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:48

Lekker boeiend als het om een keertje cojbojtje spelen gaat. Gewoon lekker doen waar je zin aan hebt en doorspelen. Serieus worden kan altijd nog. Blijf genieten! :)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:39

MangoXPino mijn paard heeft zelf ook geen western zadel maar ik wel :P

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:08

MangoXPino schreef:
we rijden soms wel eens gewoon western met haar gewone zadel, door gewoon te blijven doorzitten en de teugles los te halen,

ik rij western en ik rij licht :+

máár je moet je teugels zegmaar dubbel hebben en dan met 2 handen beet houden, maar dressuur teugels zijn daar te kort voor.
je kan beter op internet kijken voor een plaatje ofzo.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:52

MSQuincyTE schreef:
MangoXPino mijn paard heeft zelf ook geen western zadel maar ik wel :P

Goh... mijn paarden wel, allebei hun eigen. Op mij passen ze namelijk niet......

In de bieb hebben ze vaak wel het boek van Antje Holtappel. Daar kun je al veel informatie uithalen waar je iets aan hebt.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:33

go west heet dat boek