[SGW] Goede hoef- en beenbescherming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Goede hoef- en beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 21:59

Hoi,

Ik wil dit jaar beginnen met crosslessen en misschien wel een oefencross meedoen als het allemaal goed gaat. :j
Daarnaast hoop ik een plek te hebben bemachtigd in een KNHS instructieweek, waar ook zal worden gecrosst.

Omdat ik mijn paard goed wil beschermen, ben ik benieuwd welke hoef- en beenbeschermers hier door de ervaren SGWers worden gebruikt en wat jullie ervaringen ermee zijn. Ik koop natuurlijk liever in 1 keer de goede / juiste!

Ik hoor graag van jullie!

Sim

Re: Goede hoef- en beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:52

Springschoenen. Het maakt niet zoveel uit welke je neemt. Gewoon die je zelf het prettigst vind.
Daarnaast goede peesbeschermers of echte crossbeschermers, die zijn het veiligst uiteraard. Maar als je net begint zijn peesbeschermers prima.
Geen bandages of 2 in 1 beschermers! Die worden zwaar in het water en zakken af en/of kunnen losraken!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:55

Oke, bedankt!

Ik wil eigenlijk wel gelijk een beetje profi crossbeschermers kopen, dus ook met bescherming aan de voorkant... Aan welke merken moet ik dan denken? In de standaard ruiterzaken zie ik niet veel van dat spul liggen namelijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:46

Kijk eens bij www.canterequipment.nl daar vind je diverse merken echte crossbeschermers.
Zijn niet echt goedkoop, maar je doet er wel lang mee.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:51

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 00:27

Bedankt voor het adres!

Zijn inderdaad niet goedkoop, maar een geblesseerd paard is ook duur... :P

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:12

Ik heb me laten informeren bij Canter. Niet goedkoop, maar top spullen en eerlijke informatie over prijs/kwaliteit verhouding. Ik hebben alles van New. Alles is zo makkelijk in gebruik en schoon te houden, dat ik ze ook gebruik met dressuur rijden etc. Raad je wel aan om ook een klitteband borsteltje te kopen, heel handig.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:18

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:18

Je hebt ook van die cross-peesbeschermers van Eskadron, is misschien ook een goede (goedkopere) oplossing. :j

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:51

Als je dan toch wat gaat kopen, laat je dan gewoon even goed informeren, bijv bij Canter inderdaad. Daar haal ik mijn cross spullen ook, topservice!

De cross- country boots van Eskadron zitten ook al gauw rond de 70 euro per paar. Dus kom je ook al op 140 euro vierkant. Dan zou ik kiezen om gelijk echte crossbeschermers te kopen!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:12

Ik heb mijn oog laten vallen op de Styles, vind ze erg mooi en lees er alleen maar goede ervaringen over. De Dalmar spreken me ook erg aan vanwege de extra bescherming die ze bieden. Twijfel nog tussen deze twee eigenlijk... Zijn beide tweedehands ook bijna niet te krijgen jammer genoeg...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:35

Ik heb voor de Damlars gekozen, omdat die het meeste ademen. Ik vind het erg belangrijk dat de pezen niet warm worden tijdens het werk.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:52

2e hands lijkt me idd niet makkelijk te vinden, SGW is nu eenmaal verslavend dus er stoppen maar weinig ruiters :D. Daarnaast zijn zulke peesbeschermers altijd handig en ik zou ze ook niet snel wegdoen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:56

Heel af en toe staan ze wel op EA te koop hier op bokt. Waarschijnlijk als je met de zoekfunctie zoekt vind je misschien nog wel een onverkocht paar.
Niet heel lang geleden zag ik nog iemand die haar crossbeschermers te koop aanbood.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 15:04

Welke springschoenen raden jullie aan!?
De Style of de Dalmar?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:04

Ik was dat idd simmie.
maar ze zijn al weg.

Ik zou voor dalmar gaan.
Die heeft zo'n carbonstrookje op de achterkant waardoor het echt goed beschermt word.

Ik ga die ook kopen als ik het geld heb. :j

Wijzend op de springschoenvraag he ;)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:10

ik heb de NEW's ze zitten mooi & zijn van licht materiaal ;)
wel duur maar ze zijn het waard!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:08

MelanieB schreef:
Ik zou voor dalmar gaan.
Die heeft zo'n carbonstrookje op de achterkant waardoor het echt goed beschermt word.

Die Carbonstroken hebben de Styles ook aan de voor en achterzijde zag ik bij Canter, die vind ik persoonlijk fijner dan Dalmar, met omdoen etc vormen ze beter en gaan ze makkelijker om.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:59

bianca1980 schreef:
MelanieB schreef:
Ik zou voor dalmar gaan.

Die Carbonstroken hebben de Styles ook aan de voor en achterzijde zag ik bij Canter, die vind ik persoonlijk fijner dan Dalmar, met omdoen etc vormen ze beter en gaan ze makkelijker om.

Ik doeldde op de springschoenen. :j

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:33

OOHHH hahahaaha....dat had ik niet gelezen, heb nu de NEW springschoenen geloof ik maar merk toch wel dat ze regelmatig draaien, zelfs op gewone droge zandgrond in de binnenbak. Daar baal ik best wel van eigenlijk, want dan gaat nog het doel eruit.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 11:03

Ik heb goed overleg gevoerd met mijn spaarpot en we hebben democratisch besloten dat we nieuwe Styles gaan kopen en Dalmar springschoenen! :D

macc ('ll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:09

ik raad je de dalmar aan!
ik heb een vriendin die heeft ze ook.
ze zijn echt top.
zorg wel dat er echt goede garantie op zit.
'stel dat ze kapot gaan'

succes ermee!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:46

Wij rijden ook met Dalmar en zijn er super tevreden over!
Bij ons paard kwamen de styles wat te ver in de kootholte zodra hij ze been optilde en dat is nou net zijn gevoelige punt....
Dat heeft ons geholpen met de keuze. Wij hebben ze op de cross bij Canter gekocht en dus gewoon alle merken omgedaan. Denk dat het ook belanrijk is welke goed bij je paard passen!
succes

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:19

Na aanleiding van mijn training van afgelopen zondag ben ik nu op zoek naar goede peesbeschermers.
Ik heb een paardje met dunne benen (maatje M) en snelle beentjes waardoor ik best snel beschadigingen heb.

Ik heb de peesbeschermers gezien genaamd cc boots bij de eventingshop. Wie heeft hier ervaring mee.
Ik ben naar de gewone ruitersportzaak geweest maar die hadden niks geschikts in mijn ogen.

ps. ik weet dat het een oud topic is maar moet voor 11 april wat nieuws hebben en dacht dat ik beter in dit topic wat kon plaatsen dan weer een nieuwe te openen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:22

Ik heb CC boots gehad, maar die begonnen achter enorm te draaien. Voor waren ze top, bleven goed zitten.