[WN] bodem van de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

bodem van de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 19:25

Bij ons op stal willen ze binnenkort met de nieuwe rijhal beginnen..Nou weet de stalhouder niet zo goed wat voor bodem hij moet doen..De bodem moet geschikt zijn voor springen,dressuur en western(reining e.d)
Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips? Of weet iemand waar ik die info vandaan kan halen:D :D

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:31

k heb er geen verstand van... maar ben bang dat je een springbodem en glijbodem (reining) niet bepaald te combineren valt..

joany_pony

Re: bodem van de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 19:33

ik dus ook ni ;) maar heb wel gehoord dat ze wel bestaan op bepaalde maneges bijvoorbeeld.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:37

als k er logisch over nadenk.. spirngbodem wil je graag goeie grip hebben, bij reining moet de onderlaag goed glad zijn en de bovenlaag los (leem?)

flinke hoogte springen op leem leren de paarden vanzelf glijden, en stoppen op een springbodem stoppen ze nooit meer ben k bang...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:19

De combi springen en reining is een praktisch onmogelijke.
Reining in de zin dat je er ook op wilt kunnen sliden. Alle andere dingen kan natuurlijk wel.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 07:08

Misschien 3 nieuwe rijhallen? ;)

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 08:19

het worden er ook drie ;) alleen vraag ik me dan af of hij in dan in een hal een andere bodem zou willen doen LOL
maar wat voor bodem is nodig als reiningbodem? weet iemand dat?

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:39

joany_pony schreef:
het worden er ook drie ;) alleen vraag ik me dan af of hij in dan in een hal een andere bodem zou willen doen LOL
maar wat voor bodem is nodig als reiningbodem? weet iemand dat?

Ik dacht Leem... maar kan alleen in een binnenbodem.. (weet niet zeker, ga dus niet van mij uit ;) )

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 09:03

Zijn er trouwens mensen die ook mee hebben gedaan met de wedstrijden bij groenendaal,in bunschoten? want die bak hebben ze toen ook gewoon de reining in gehouden. Was die bak daar er wel geschikt voor? want ze maakte wel gewoon de slindings daar.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:34

Ik vind Bunschoten zeker geen voorbeeld van goede reiningbodem. Heb er zelf regelmatig reiningproef gedaan. OP stukken erg stroef en veel stenen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:56

In Wanrooij hebben ze tegenwoordig een goede reiningbodem, en daar worden ook andere evenementen gehouden.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:57

crow schreef:
Ik vind Bunschoten zeker geen voorbeeld van goede reiningbodem. Heb er zelf regelmatig reiningproef gedaan. OP stukken erg stroef en veel stenen.

het was ook zeker niet om een goed voorbeeld te geven het was meer om te vragen of dat een goede bodem is/was want daar ligt inmiddels een andere bodem in.