[WN] Zippo @ onderlinge wedstrijd 11 januari 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CZpaint_av

Zippo @ onderlinge wedstrijd 11 januari 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:20

Gisteren hebben we onze eeste (onderlinge) wedstrijd gereden.
In de Trail waren we 2e, het hek ging niet helemaal zoals het hoorde, had mijn reins wat te lang en had wat last van spanningen voor zo'n eerste keer waardoor het sturen even niet zo lekker ging.
Bij de Pleasure werden we niet geplaatst. Zippo wilde niet snel genoeg aanspringen en moest hem een tik geven, helaas.
In de HMS waren we 1e, ging erg lekker.
In de Reining waren we ook 1e. Dit was voor het eerst dat ik uberhaupt een Reiningproef gereden heb. Kon er mee door, we moeten nog goed aan de afwerking gaan werken (daar ik Zippo pas een maand heb vond ik het toch redelijk gaan). Geluk was wel dat 4 van de 6 deelnemers out of pattern waren.
Bijgaand fimpje van de Trail en HMS
Trail:http://nl.youtube.com/watch?v=9uolSG_macE
HMS:http://nl.youtube.com/watch?v=hyYA8KUIDlY&feature=channel_page

hobbelheks

Re: Zippo @ onderlinge wedstrijd 11 januari 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:38

zit er goed uitz eg enw at ene gafa setje heb je aan OK dan!

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:13

ziet er goed uit, zeker voor de eerste keer

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:51

leuke filmpjes, mooie plaatsingen en dat terwijl je je paardje dus nog maar net hebt lees ik! gefeliciteerd! gaaf setje! ik ben ook gek op turqoise hahah

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:43

Zo.. een maand nog maar! Dna is het heel knap gedaan zeg!
Je vroeg niet om tips, maar ik ben zo vrij ze toch te geven.. Bouw wat meer rust in je trail, zet je paard wat vaker stil en laat haar wat meer afwachten. IN het vierkant geef je duidelijk een commando voor achterwaarts en als hij gaat lijk je ineens de draai in te zetten. Hetzelfde bij de sidepasses, neem de tijd, sta even stil voordat je zijwaarts gaat. Die luxe heb je in de lagere niveaus en op onderlinge wedstrijden.

Jullei zijn een mooie combi en als de rust er is zitten er topgangen op je paardje!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:16

Nou dat ziet er super netjes uit.
Inderdaad je setje is ook top en volgens mij is het bij Ed. Altijd gezellig een hond die meedoet hahaha

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 07:08

@dapperdier: ik was zelf tijdens de trail erg onrustig. Moest als eerste en was het eerste onderdeel van de dag. Het hek ook, tijdens de les gaat dat super maar was nu helemaal mijn fout dat het niet goed ging. Het vierkant gaat met oefenen ook beter. Ben dan ook blij dat we meerdere onderlinge wedstrijden hebben dit jaar, is een goede oefening.

Als er meer mensen tips hebben hoor ik het graag hoor, sta ik voor open, begin net pas met Zippo (en heb zelf ook nog geen wedstrijd ervaring...)

Ben zelf ook helemaal blij met mijn turqoise setje. Heeft even geduurt voordat ik een turquoise pad erbij had maar die zag ik ineens bij Arthur's sale liggen toen ik de 2e dag opnieuw ging, lag in een donker hoekje tussen allerlei andere pads. De aankleding is er, nu ik nog.... maar ook daar wordt aan gewerkt.

Mijn reiningproef staat nu ook op youtube:
http://nl.youtube.com/watch?v=-PbfU_lhRAY
Ook hier is nog veel te verbeteren, hiervoor was ik ook erg gespannen, was bang dat ik mijn pattern zou vergeten... Binnenkort hebben reiningles 1x per week en 1x in de maand reiningoefenwedstrijd dus dan kan ik hierop gaan oefenen

selma_rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:51

Ik rij zelf nog niet zolang western maar ik vind die reiningproef er voor de allereerste keer echt niet zo slecht uitzien! *D

moet je eens kijken als jullie een paar maanden verder zijn!