[WN] Futurity

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Futurity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:26

anika

Re: Futurity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:45

Dit betreft een 4 jarige futurity die vroeg gehouden omdat er vele Derby's zijn die later in het jaar zijn zo heb ik dat begrepen van diverse mensen. Daar is zeker wat voor te zeggen.. De 3 jarige futurity is wel gewoon einde van het jaar..

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:59

Dit is de Europese 'equivalent' van de USA 3-jarige futurity. Zou eerst in Manerbio, Italie, gehouden worden maar moest door omstandigheden verplaatst worden. Nou ja, ik ben blij dat het hier dus een 4-jarige futurity betreft!!!! En zeg zelf, Kreuth is wel een goede vervanger voor Manerbio.

Groetjes, Gisela

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 21:24

Kreuth is idd wel wat dichter bij Haha!
wel fijn dat het voor 4 jarigen is, zijn ze toch een paar maanden ouder.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 08:24

ik vind persoonlijk Manerbio wel leuker dan Kreuth. in Manerbio is meer sfeer en veel meer bezoekers dan in Kreuth en Verona en andere leuke steden liggen vlak in de buurt. ook de catering is nog veel beter dan Kreuth. Het nadeel van Manerbio is dat de hotels verder weg liggen van de showgrounds.
NRHA USA speelt dit hele futurity verhaal wel heel pro USA. in de praktijk sluiten ze de OKC futurity voor Europa door hun nieuwe foal nomination program maar zorgen wel dat de toppers van die amerikaanse futurity de kans krijgen om de europese futurity te komen rijden en het prijzengeld te komen wegkapen.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:04

@Dofuzz denk jij dat ze voor 35.000 prijsgeld betreft 1ste plaats (waar we nu over praten (was namelijk eerst meer) hun paard heen en weer vliegen terwijl de eerste groote wedstrijd Januari/Februari in USA al weer begint? Ik weet niet of dat met deze wedstrijd zo is maar we zullen zien.. Een van onze kanjers zal ook van de partij zijn met Nico.. Go jij! Go jij!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:41

inderdaad anika, deze editie wel maar als er (hopelijk) vanaf volgend jaar de originele format plaatsheeft praten we over 450.000 $. jij weet beter dan wie ook dat voor eigenaars als Silva, Bolea, Kimmel etc. de lifetime earnings van hun paard veel belangrijker zijn dan de investering om die bij mekaar te rijven, al is het alleen maar owv de fokwaarde van hun paard.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:34

Ja daar heb je gelijk in Dofuzz. Als het inderdaad zover komt dat we naar de 450.000 gaan komen ze zeker naar Europa. Ik vraag me af of in 2010 het jaar zou zijn dat... De mensen die het geld zouden investeren hebben met de crisis een hoop verloren en vraag me af of het vermogen dan wel toereikend is in 2010.

Ik verwacht nu geen Amerikanen tenzij ze het paard in Europa laten voor verkoop zoals gebeurt is met Dunnit On The QT.

Veel trainers in Europa gaan zich in iedergeval al volop voorbereiden op 2010 dat heb ik wel gemerkt maar laten we eerst eens kijken wat er in 2009 gebeurt!. 8-)