[WN] Western rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Western rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 11:53

Heej ik wil later als ik eigen paardje heb, gaan western rijden maar is dat leuk en wat zijn jullie meningen erover? Zit het zadel een beetje lekker? Ik houd niet van super snelheid maar wel van lekker los met lange teugel rijden. Is er ook nog iemand vlakbij Alkmaar waar ik het een keer kan uitproberen? Lijkt me wel super! Alvast bedankt allemaal!

Suzan_bobar

Re: Western rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:54

Niet in jullie omgeving maar hier in Markelo rijden ze buitenritten in western stijl, misschien een keer leuk om uit te proberen? Http://www.ropersranch.nl

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:55

Het gaat er natuurlijk om wat jij zelf leuk vindt. En om daar achter te komen zou ik inderdaad het gewoon eens uitproberen op een lespaardje.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 11:57

Suzan_bobar schreef:
Niet in jullie omgeving maar hier in Markelo rijden ze buitenritten in western stijl, misschien een keer leuk om uit te proberen? Http://www.ropersranch.nl

Ik ben helaas nog maar 14 jaar, en daar moet je 16 voor zijn maar evengoed bedankt Knipoog

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:25

Als je kan ga dan eens naar enkele wedstrijden kijken en bezoek enkele western stallingen, zo kan je kennismaken met de verschillende disciplinnes, de mensen, de paarden en de sfeer.

Chex99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:33

voor iedereen is het verschillend. Zadel zit heerlijk Vingers aflikken , maar het is wel even wennen als je er nog nooit op gezeten hebt.
Met een losse teugel moet je ook leren rijden. Zeker als je bijvoorbeeld dressuur gewend bent Ja

Ik zou zeker eens naar een wedstrijd gaan kijken en je daar eens orrienteren op wat je leuk vind om te gaan doen. De sfeer is over het algemeen erg gezellig dus daar hoef je het niet voor te laten. Go jij! Go jij!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:22

Hier in de buurt is helaas niet zo veel met western.. En ik heb geen auto of scooter zomaar tot mijn beschikking dus erg ver kan ik niet komen Tong uitsteken Maar ik rijd nu gewoon in de manege gewone dressuurlessen en ik wordt er iedere les wel op gewijst dat me teugels korter moeten (A)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:47

Je kunt eens gaan kijken bij de JD ranch http://www.jdranch.nl in Beets.
Dat is niet zover van Alkmaar en daar kun je heel goed western leren rijden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:58

Als je een keertje wilt voelen hoe een westernzadel zit, of wat proeflesjes wilt nemen kun je ook bij Trainingsstal Starnmeer in de Starnmeer terecht (vlakbij de Rijp). Er worden prive en groepslessen gegeven op goed opgeleidde westernpaarden. Starnmeer ligt ook in de buurt van Alkmaar. Routebeschrijving en informatie over de stal vind je in de link in mijn profiel.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:57

achterbuurvrouw bij mn oom rijd western, mocht paar kee rop boazz westernrijden.. rijd echt lekker, het is wel heel erg wennen, maar de galop zit echt lekker... het is ook leuk, allemaal nieuwe dingen leren enzo
ik wil later zelf ook westernrijden rijden, en ook dressuur en springen

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:17

bij Ed gosens paints and quarterhorses in woudenberg geven ze les aan beginners wat betreft western.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:59

Ik zou zeggen, probeer het een keertje, dan kun je zelf zien of het wat voor je is...
Ideeen voor les zijn er al genoeg aangedragen in dit topic. Lachen

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:50

Ik vind het zelf super leuk

Alleen ik heb nu een verzorg paard en daar krijg ik geen les op, maar ik wil wel les:P

Maar ja het gaat erom wat je zelf leuk vind wat veel bokkers ook al schrijven

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 07:55

Zelf rijd ik nu 3 jaar, de eerste 2 jaar dressuur, maar daar vond ik niks aan, elke les was hetzelfde, rondjes in de bak, en nooit buitenritten, zelfs niet uitstappen, dus ik ben overgestapt naar western. Ik rij nu 1 jaar western en vindt het superleuk! Heb zelfs een westernpaardje aangeschaft. Alleen rijden we niet met losse teugel, dat kunnen we ook niet :P. Maar ga het hem wel proberen te leren. Zelf vindt ik dat westernrijden meer relaxt is. De zadels zijn ook steviger (maar ook zwaarder) en gemaakt voor lange tochten, ik vindt het best comfortabel zitten, maar dat maak je zelf natuurlijk uit. We maken in de zomer elke les buitenritten, behalve als het regent hebben we eigenlijk ECHT les. Misschien is het wat voor jou voor 1 keertje want het ligt niet langs de deur. De naam is FlamingStar Ranch. Als je goed kunt rijden laten ze je gewoon toe met een buitenrit of les.

Als tegen je wordt gezegt dat je je teugels korter moet nemen denk ik wel dat westernrijden wat voor je is, het is zeker de moeite waard! Ook als je niet van snelheid houdt kun je andere onderdelen van western proberen, er zijn er genoeg! :)
Ik hoop dat je wat aan mijn gebabbel hebt!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:32

De Flaming Star Ranch is zeker aan aanrader! Weet niet waar je vandaan moet komen, is zeker het proberen waard!

Edit: Zie dat je uit Alkmaar komt, jammer, is wel ver weg! Ga zeker eens kijken naar een wedstrijd of een training ergens. Ga eens kijken op de stal waar je wilt gaan rijden, hoe staan de paarden er bij? Hoe doen de mensen tegen jou? Voel je je daar op het gemak, is het gezellig? En ik zou zeggen: Zeker proberen! Heb ik ook gedaan toen ik dressuur meer dan beu was 3jr geleden en ik wil nooit meer terug. Heb mijn eerste pony ook teruggekocht en die loopt nu ook western, en pakt het super op!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:37

ik doe nu een mix van western en Engels .
ik rij 1x per week op de 2lazy7ranch. en heb nu ook een verzorgpaard die Engels bereden wordt.
Zelf ben ik helemaal verliefd geworden op western. ik doe het nu ongeveer een jaar. Het zadel zit erg lekker. Ik vindt het persoonlijk , veel relaxter dan Engels rijden.
Later schaf ik ook mijn westernhaflinger aan <3
Maar het is zeker een aanrader!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:56

Mensen, dit topic is van 2008!

De ts was toen 14, is inmiddels al een aantal jaren ouder en misschien wel in bezit van scooter of rijbewijs dat ze zelfstandig met de auto naar een stal in de buurt van Alkmaar kan komen. Wat JD Ranch in Beets bestaat nog steeds en ook op Trainingsstal Starnmeer kan ze nog steeds terecht voor westernlessen!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:34

Oh wat grappig dat er recent nog op mijn topic is gereageerd. Ik heb het destijds niet gedaan (geen idee meer waarom) maar was weer opzoek. En inderdaad in bezit van auto/scooter en alles nu haha. Bedankt!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:10

Ik raad net als cassidy starnmeer aan :D
Crossen wij ook nog wekelijks heen

Kinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:31

Ik droom daar ook van! Vind het een fantastische discipline! :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 19:29

Nou Kinaa, dan ga jij het toch ook eens proberen? Ik heb mijzelf een mooi verjaardagscadeau gegeven! Een proeflesje op westernmanege Starnmeer. Ik ben echt super benieuwd, het is dinsdag om half 9!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:30

Gaaf , volgende week dinsdag? Dan kan ik er voor zorgen dat ik er ben, kunnen we meeten!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 19:33

Oeh I like that idea! :D Leuk! Ga je dan ook meerijden of mij aanstaren? Haha.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:46

Nee ik rijd niet mee...ga wel kijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:47

Hoe weet je dat het leuk is als je het nog nooit hebt gedaan? :P ik zou zeggen, ga lekker eens ergens een westernlesje volgen, ik vind het in elk geval geweldig :P Ben niet de beste ruiter, maar ik geniet er wel van :j