boommaat podium zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charily

boommaat podium zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 18:58

hallo,

hoop dat het hier goed staat Knipoog
en kan het via de zoekfuctie niet terug vinden.
ben op zoek naar een leuk 2e hands endurance zadel (wil in mei voor het eerst starten)
en ben me nu nog aan het orienteren wat ik nou percies wil.
nou kwam ik een leuke podium tegen via MP. maar hoe zit het nou percies met de boommaat?
ik las dat het zadel uit elkaar kan en daardoor passend voor bijna ieder paard te maken is.
in hoeverre klopt dit?
zou ik dus een 2e hands podium kunnen kopen, en die op maat laten maken door de zadelmaker?

Lenneke_

Re: boommaat podium zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:55

Aan een Podium kan je veel aanpassen, maar je kan hem niet voor íeder paard passend maken (ik vind Podium geweldig zitten, maar Anouar past ze echt niet helaas)

Voor de eerste ritten heb je zeker geen speciaal zadel nodig. Als je toch al besluit dat je een zadel wil kopen voor deze sport laat dan een zadelmaker komen. Bij een endurance wedstrijd zit je toch wel iets langer in het zadel als bij bijvoorbeeld een dressuurproef en dan wordt elk kleinigheidje al gauw een heel groot probleem.

Nina_rex

Re: boommaat podium zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:30

Daar sluit ik me bij aan, als je nu een goed passend zadel hebt waar je zelf ook goed in zit, zou ik dat gewoon nog even houden hoor! Lachen Met een gewoon zadel kun je jaren vooruit, sterker nog, zelfs op het hoogste niveau rijden er nog wel eens mensen met een dressuurzadel.