Ruudjw schreef:Grappig, ik heb zeker lange boven benen, en kwam juist bij de stubben edelweiss uit. Blijft idd iets persoonlijks.
Verder spring en cross is met dat zadel. Dressuren gewoon met m'n dressuurzadel (een eenvoudige van het ruitergilde).
Ja Stubben of Stubben (zijn mijn onderbenen in verhouding zeker te kort kan ook al geen passende chaps krijgen omdat die allemaal te lang zijn
)
Ik heb ooit een Stubben Scandica vz zadel, springgericht gehad voor een paard met een enorme schouderpartij (geen springpaard) maar dit zadel lag dus echt niet goed op het volgende paard, dan maar eenzelfde merk springzadel???
Nee dus ....paste echt niet in combinatie paard-ruiter-zadel.
Wel jammer want ik vond die Scandica echt wel heel lekker zitten. 
Mijn laatste zadel heb ik voor Max aan moeten schaffen en toen heb ik ook weer een Stubben (type weet ik niet) geprobeerd maar dit lag niet lekker op Max en ik kon niet kort genoeg met de beugels.Heb trouwens ook nog zo'n Prestige (wel erg prijzig) geprobeerd, daar had ik wel aan kunnen wennen, maar wil er wel dagelijks (dus dressuur) mee kunnen rijden en het gevoel hebben stevig te zitten (krijg je als je een daagje ouder wordt
) en dat lukt beter op het zadel wat ik nu heb