ik train wel eens in het bos met stopwatch als ik bijvoorbeeld een bepaald tempo moet rijden in de cross, aan het begin van het seizoen of als ik een klasse omhoog ga.
Pak dan de kaart meet een route uit en daar bereken ik dan de tijd bij die gereden moet worden. Heel effectief
Ik heb die hele grote gele stopwatch fijn ding gehaald bij emmers in belgie,
deze zijn bij veel winkels te verkrijgen maar verschillen ook heel erg in prijs soms wel meer als 10 euro verschil!!
je kan de tijd gewoon instellen en aflaten lopen en dan gaat hij pijpen als de tijd om is en dan telt hij vanzelf weer op
je kan hem op laten lopen dat hij per min piept
je kan hem als horloge gebruiken en er zitten nog wat functies op maar die gebruik ik eigenlijk nooit
als ik cross zet ik de optimale tijd erin en vraag aan de starter of hij duidelijk wil zeggen als het nog 10 sec is dan druk ik hem aan,
als ik dan vlak bij de finish ben weet ik dat ik nog 10 sec extra heb dan er op mijn klokje staat als je dan op 0 sec finisht dan ben je dus 10 sec te snel, voor mij werkt dit heel goed sinds ik dit doe ben ik iedere keer max 5 sec van de optimale tijd verwijdert, gorssel was ik precies op de optimale tijd en diepenheim net 1 tel te langzaam.