[WN] Een paar filmpjes uit de rijles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nelly_555

Een paar filmpjes uit de rijles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 17:40

Gister had ik mijn 6e westernles op de manege, en mijn vriend was mee om wat filmpjes te maken. Ze zijn erg donker en je ziet niet altijd even veel maar vond het toch leuk om ze te plaatsen. Misschien dat iemand nog iets ziet waar tips over te geven zijn, en anders is het gewoon voor de leuk Tong uitsteken .

Drafje en even doorzitten:
Afbeelding

Galopje op de volte:
Afbeelding

En we gingen stops oefenen, was voor mij de eerste keer dus het lijkt nog echt nergens op ROFL Moet daarmee echt oefenen met mijn zit, vooral bij de eerste stop. Je gaat ineens op topsnelheid weg dus ik zat al best wel achterover in het zadel, en als je dan achterover wilt zitten om zo te stoppen, tjah dan voelt dat paard natuurlijk geen verschil. Mja alle begin is moeilijk laten we maar zeggen Schijnheilig

Eerste poging, eerst wat uitleg, dan gaan mijn lesgenootjes en dan ik, het opstarten ging goed, het remmen minder Haha!
http://www.youtube.com/watch?v=t-t4fGttHoY

De derde en laatste poging:
Afbeelding

En mijn vierde rollback tot nu toe Tong uitsteken (die vind ik echt leuk om te doen Haha! ):
Afbeelding

paafke

Re: Een paar filmpjes uit de rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:25

Het is allemaal moeilijk te zien (wel erg donker) maar wat ik kan zien, ziet er wel leuk uit.

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:31

Jah dat is inderdaad jammer, op mijn laptop zie ik ze beter, maar na het uploaden zijn ze alleen maar donkerder geworden

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:05

Hey nelly, wist niet dat jij hier ook kwam Lachen jammer dat de filmpjes zo donker zijn, hopelijk is het de volgende keer beter.

Gr een mede dierenforumer

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 18:03

Hey benfan, nee zit hier ook nog maar net Haha!
Maar rijd jij ook western dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:08

Ik kan er weinig van zien doordat het zo donker is.

Wel kan ik zien dat je erg achterover hangt bij dat stopfilmpje, daardoor gaat je paard nooit stoppen.

Verder kan ik er weinig van zien cq zeggen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:48

nelly_555 schreef:
Hey benfan, nee zit hier ook nog maar net Haha!
Maar rijd jij ook western dan?

Nee ik rij geen western maar vind het altijd wel het leukst om naar te kijken. Heb al gezocht naar lessen hier in de buurt nu er alleen nog tijd voor vinden. Ga volgende week voor het eerst bij een wedstrijd kijken lijkt me leuk!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:13

Goh ik keek het filmpje en dacht; heee dat komt me bekend voor? HEE IS DAT NIET DE KIOWA?
hmm ziet er wel goed uit.. op wie reed je? skip ?
Mijn paarden staan dr nu ook en heb 2lessen gehad. De eerste op kid en de tweede op hatchet. Echt koel Haha!

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:07

Is moeilijk te zien, het is een beetje te donker maar wat nielsd al zegt je lijkt wel erg achterover te hangen.... Misschien een aandachtspuntje Knipoog

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:06

Leuk om te zien! Ik ga binnenkort ook beginnen met westernlessen en ik krijg er al helemaal zin in! 't lijkt me echt moeilijk die stops.

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 20:24

Shauni schreef:
Goh ik keek het filmpje en dacht; heee dat komt me bekend voor? HEE IS DAT NIET DE KIOWA?
hmm ziet er wel goed uit.. op wie reed je? skip ?
Mijn paarden staan dr nu ook en heb 2lessen gehad. De eerste op kid en de tweede op hatchet. Echt koel Haha!

Hey ja dat is inderdaad Kiowa!
Ik reed hier op Coco. Mijn eerste paar lessen heb ik wel op skip gehad, wat een super paardje is dat Lovers Helaas nu al lang niet meer op d'r gereden. Ik rij er nu 2 maanden en heb op skip, coco, mister en hatchet gereden. Het zijn allemaal leuke paardjes maar skip is toch echt wel de leukste tot nu toe.
Hoe vond je het op hatchet? Ze heeft een beetje aparte gangen heh... Ik moest de eerste keer echt aan haar wennen, maar vind het nu ook wel een leuk paardje.
Wanneer rijd jij dan en wat is jou favo paardje tot nu toe?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:55

ik vind kid helemaal geweldig Lovers .. de andere keren heb ik op hatchet gereden en de laatse keer op mn eigen pony want toch gingen we de barrelrace doen Clown .. Ik rijd zaterdags om 3 uur.

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 12:27

gaaf, wij hebben nog helemaal geen barrelrace gedaan. alleen dan rollback. Mja in de basis heb ik wat dat betreft ook nog wel genoeg te doen en te leren.
Ik rij op woensdagavond.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:34

Rollback enzo heb ik ook al gedaan.. maar ik raad je aan om naar inge te lopen en zeggen dat je wilt barrellen Haha! . Vind ze zelf ook leuk dus haha Tong uitsteken . Of heb je niet van inge les ?

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:21

Ja ik heb wel van inge les. Zou vanavond weer les hebben, maar me scooter start voor geen meter dus kan zo ook niet op de manege komen. Heb dus moeten afbellen -__- en inge maar lachen dat ik me scooter niet aankreeg, ja lekkere is dat hoor Tong uitsteken