Terugkijken op het endurance seizoen 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Terugkijken op het endurance seizoen 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 21:13

Het seizoen is weer voorbij, een mooi moment om eens terug te blikken.
Wat was jullie mooiste wedstrijd/ervaring op endurance gebied? Of wat ging minder en ga je in vervolg anders doen? Hoe kijken jullie terug op het afgelopen seizoen?
Kom maar op met de verhalen, van elkaar leren we tenslotte veel.

Om zelf te beginnen. Mijn mooiste moment zijn er eigenlijk twee, ten eerste natuurlijk de Fasna Trail, voor het eerst een CEI en onze eerste klasse 4. Daarnaast onze eerste ervaring in het buitenland, helaas niet uitgereden, maar wel ontzettend genoten, vooral van de omgeving. Ik ben helemaal gek op de bergen, dus om daar te mogen rijden met Anouar is een geweldige ervaring voor mij.

Wat ik vooral geleerd heb is dat ik het seizoen beter moet plannen en het uiteindelijk doel beter voor ogen moet houden. Ik heb dit seizoen teveel 'onnodige' kilometers gemaakt om te bereiken wat ik wilde bereiken. Door beter te plannen had ik de helft minder kilometers kunnen rijden om hetzelfde te bereiken.

willeke_x

Re: Terugkijken op het endurance seizoen 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:41

mijn leukste ervaring was mijn eerste endurance rit! In de gietende regen, samen met spatter van hier op het forum! Alles was voor mij zo spannend en nieuw, maar mijn verbazing was groot toen casandra de rit op haar gemakske doorstond, alsof ze het al jaren gewoon was!
Ik heb maar 3 wedstrijden meegereden en van alledrie heb ik wel geleerd... Maarja het was m'n eerste seizoen dus logisch dat we nog aftastend zijn en nieuwe ervaringen moeten opdoen.
Ik ben het afgelopen seizoen ook véél dichter naar casandra toe gegroeid. Ze is véééééééél moediger geworden en we zijn qua buitenritten toch héél erg op elkaar ingespeeld. Waar dressuur een grote flop is, heeft endurance ons hart veroverd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:54

In Kootwijk was Nuut onwijs druk! Toen heb ik een heropvoedingscursus gedaan *LOL* Mijn tempo! Ondanks dat hadden we vrij hard gereden, maar op de P/A was alles goed. Vlakvoor de Finish werd ik voorbij gegaloppeerd door een Klasse II ruiter, waardoor de hartslag omhoog vloog. Na 10 minuten toch goed.
Toen was mijn doel voor de Utrechtse Heuvelrugrit het goed uitrijden. Uiteindelijk reden we ruim 10 km om!! Maar toch waren de waardes goed.

Eigenlijk wilde ik nog een wedstrijd starten, maar uiteindelijk moest ik vlak voor Soest afhaken. Balen!

De beide wel gereden ritten vond ik super. (Net als vorig jaar).
Kootwijk goed georganiseerd, fijne goed aangegeven route.
UHR goed georganiseerd, leuke prijzen, leuke sfeer, leuke afwisselende route.

Voor mezelf heb ik wel geleerd dat Nuut meer op MIJN tempo gaat en dat ik gelijkmatiger wil rijden. Dat is dit seizoen goed gelukt en ook nog vrij hard. Daarnaast hoop ik dat ik stiekem volgend jaar het lef heb om een klasse II op te geven.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:04

Wat was jullie mooiste wedstrijd/ervaring op endurance gebied?
De mooiste ervaring dit jaar was onze eerste klasse II wedstrijd (Ommen-Vechtdalrit), en dan met name de laatste kilometers. Alter danste echt richting de finish en dat na circa 55 km (inclusief omrijden), ik kreeg een brok in mijn keel. De waardes waren ook prachtig, echt een wedstrijd met een gouden randje!

Wat ging minder en ga je in vervolg anders doen?
1. Mijn wedstrijdplanning was niet zo goed, ik wilde zowel in het voorjaar als in het najaar pieken en dat is gewoon niet praktisch. Dan probeer je je paard 9 maanden lang in topconditie te houden en dat vond ik zelf niet eens leuk. In 2009 kiezen we 1 wedstrijd waar we echt naar toe gaan werken. Net zoals Lenneke zegt, dan hoef je veel minder kilometers te maken om dat ene goede resultaat neer te zetten.
2. Daarnaast ga ik de training anders aanpakken. Meer bereiken met minder. De trainingen worden straks echt hard werken en geen tuttelritten. Maar ik ga wel in totaal minder trainingsritten maken.

Hoe kijken jullie terug op het afgelopen seizoen?
Heel positief. Alter heeft vier wedstrijden gelopen, twee keer een klasse I wedstrijd en twee keer een klasse II wedstrijd. Prachtige veterinaire kaarten en een heel happy paard. Daarnaast is hij zelfstandiger en volwassener geworden. Ik ben dus dik tevreden over 2008.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:23

De eerste wedstrijd! We hebben hem niet uitgereden omdat ze veel te opgefokt was en dus een te hoge hartslag had. Maar dit is wel de wedstrijd waar we het meest van geleerd hebben!
En het mooiste was dat we onze 3e goed uitgereden wedstrijd en ook de laatste van het seizoen als 2e eindigde! Daar zijn we wel heel erg trots op!

Het gromen ging nog niet helemaal soepel. Tong uitsteken En we moeten alles iets beter voor bereiden.

Super! Onwijs veel geleerd! In 4 wedstrijden onze punten voor klasse 2. En een 2e plaats gehaald! Pling Meer dan tevreden. Zeker omdat we eigenlijk anderhalf jaar terug het hele bestaan van endurance niet wisten Clown

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:25

De mooiste ervaring: hoewel we nog nooit endurance gereden had, toch twee wedstrijden goed hebben uitgereden. Paard heeft al van alles gedaan (dressuur, springen) maar nog nooit endurance. En ze heeft er toch zoveel van geleerd. En de dame is op middelbare leeftijd en ze vindt het erg leuk! Gewoon om te zien dat als ze de trailer uitkomt als een jonge blom rondhupst en zo vrolijk is! Als ze thuis de trailer weer uitkomt weer net zo fris is als voor de heenreis.
Wat ging minder; het trainen denk ik. We hebben niet zo uitgebreid getraind, maar ze was wel in een goede conditie.
Hoe kijk je terug: zeer tevreden. paard heeft op haar leeftijd nog veel geleerd. Ze vindt het super, is fris en vrolijk en geniet van het buitenrijden. De eerste wedstrijd was in Soest, lekker warm en zo, maar wel goed gereden. helaas te langzaam, maar de waardes waren goed. De tweede wedstrijd was in Ommen. paard liep super! Gewoon goed gereden. Geen problemen. In het voorjaar was er nog geen sprake van dat we endurance zouden gaan rijden, maar op een rustige zondagmiddag kwam dat woeste plan bij ons op. En dan rij je twee wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:56

Mijn mooiste moment was de finish van onze eerste wedstrijd dit jaar. Dit jaar gelijk begonnen met een klasse II, na de vetgate bitloos verder gegaan met een zeer ontspannen en braaf paard wat nog flink een eind kon lopen. In galop over de finish. De hele wedstijd was barkoud geweest, het vroor en sneeuwde in april. Helaas wat het mooiste moment ook het moment waar ik mbt wedstrijden verschikkelijk van baalde.
Bij de nakeuring werd hij namelijk afgekeurd op zijn rug. Geheel terecht natuurlijk, en heb me zelf voor me kop geslagen dat ik het niet eerder had gemerkt.
Oorzaak? Het laatste rondje veel moeten stappen door diepe plassen heen, op de wind moeten staan tussen de finish en nakeuring in, verkeerde deken gebruikt en verstapt waar ik eerst niks achter zocht.

De ommen rabo rit was de tweede en gelijk laatste wedstrijd van ons seizoen. Hoewel ik nog zoveel meer kilometers en een klasse III had willen rijden raakte mijn paard gewond op de wei. Nadat we het rijden weer hadden opgepakt raakte hij op vakantie op dezelfde plek weer gewond. Vanaf dat moment heeft hij 2-3 maanden stil gestaan met veel antibiotica ect. Nu begint hij weer wat bij te trekken.

Hoe ik terug kijk? Het seizoen was misschien prut en niet wat ik had gewild, toch heb ik genoten. Beide wedstrijden hadden hun overwinningen en leerpunten, van beide heb ik genoten en ben ik trots geweest op mijn paardje. Daarnaast heb ik ook veel geleerd door in plaats van de wedstrijden te rijden de gaan vrijwilligen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:48

Mijn eerste (kennismakings)wedstrijd, waardoor ik besmet werd met het endurance-virus (en die ik als ik al lid was geweest toen, als klasse I gewonnen zou hebben).
Verder mijn derde wedstrijd, waar ik voor het eerst alleen met Speed reed (o wat vond hij dat spannend), en die we wonnen!

We moeten vaker alleen trainen, Speed trekt zich erg op aan andere paarden, waardoor hij nogal onzeker is als we eens alleen zijn (op vreemd terrein).

Heel tevreden en enthousiast om volgend jaar mijn tweede seizoen in te gaan!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:49

Eigenlijk waren alle wedstrijden mooi...
KWB 1, 70 km in de stromende regen en toch zo fit over de finish op de tot dan toe langste afstand voor Jip
Zelhem, Jip's eerste klasse 3, 90 km in de felle zon met 30 graden
De Ginkel, derde geworden na het rijden van helemaal onze eigen wedstrijd, was de tweede klasse 3
UHR, 18 km omgereden en toch in een goede tijd en super waardes over de finish!
KWB-2 de 90 km, daar werden we klasse 4 startgerechtigd met onze derde klasse 3
Renkum ging niet door door het verkeerd bekappen van Jip, véééél te kort bekapt!
En tenslotte Wanroij, 101 km en echt super gelopen. Weer jhelemaal onze eigen wedstrijd gereden en toch ook vierde geworden. En in de wedstrijd haalden we ook de 1000 km Award!

We hebben een andere smid!

Super seizoen!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:07

Ik kijk allen maar vol trots en plezier terug op het seizoen 2008:

Ik heb ondekt dat mijn paard deze tak van de sport helemaal geweldig vindt, waadoor we na de kenningsmakingsrit helemaal besmet raakten met het endurence-virus.
Vervolgens heb ik in Kootwijk een heerlijke 1e wedstrijd gereden, met goede waardes een een topfit paard na de rit.
Heelsum was vervolgens minder, je moet namelijk niet denken dat je als je een week ziek bent geweest, toch gewoon je wedstrijd kunt rijden terwijl je nog niet helemaal beter bent ( dat doen we dus niet meer!).
Mijn 3e wedstrijd was ik weer opgeknapt en was in Wanroij. Mijn paard heeft hier zoveel gezien en geleerd, maar bleef doorsjouwen, waardoor we 8e werden in het eindklassement ( ben nog steeds trots op mijn Fannetje).

OP NAAR 2009!!!!!!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:25

Navy Moeilijk te zeggen, omdat mijn eerste kilometers met Navy na de zogenaamd 'fatale' blessure, stuk voor stuk prachtig waren. Maar ik kies toch mijn wedstrijd in Mont-le-Soie. De zwaarste wedstrijd die we ooit gereden hebben, maar zeker niet de moeizaamste. Navy liep heerlijk, steady-state, dieselen. Gaf alles braaf aan; stappen is plassen, bergje is ff te zwaar in deze versnelling, dus een stapje terug, ik heb dorst, etc etc. Bovendien nog nooit zóveel geklommen, en Navy heeft laten zien dat ze keihard terug is op deze 100km!

Mooiste ervaring was diezelfde wedstrijd na 8km, toen ik uitkeek over een dal in de vroege morgen. Met een kabbelende beek onderaan de berg, mist wat er boven dreef, hoge naaldbomen.. Dat was een sprookje.

Duon Alleen de eerste wedstrijd in Vaassen was leuk te noemen Knipoog Wat een vent. Ik heb elke dag dat ik op hem zat genoten van zijn looplust en loopvermogen, maar mooie ervaring tijdens de wedstrijd.. Pff, nee, het was vooral heel hard vechten Knipoog Daarentegen was het AWW een cadeautje, wat een beest is het geworden na de castratie!

Management om de wedstrijden heen. Dus een beter voerschema, aangepast op de trainingen en wedstrijden, minder ruwvoer om met mindere dikke paarden aan de start te verschijnen en minder balast mee te nemen (Navy was echt te dik Knipoog ). Maar ook; een andere hoefsmid die komt als je een afspraak maakt, weet wat hij doet en zijn vak verstaat. Ik ben een goede klant met 4 paarden en dan kom je maar gewoon opdagen ook Knipoog (hierdoor Wanrooij moeten missen, 120km)

Aan mezelf werken. Ben ik aan begonnen na Onstwedde (flauwgevallen na 74km en opgehaald door de ambu), en dat moet ik nog harder gaan doen. Paarden staan er goed bij, maar mezelf verwaarloos ik nogal eens (slecht voedsel, weinig training, om het in paardentermen te houden).

Verder ben ik tevreden, paarden hebben de wedstrijden goed uitgelopen met mijn nieuwe trainingsmethoden. Voor Navy alleen werken aan de galop deze winter.

Erg tevreden over Navy. Niks verwacht van het seizoen, tenslotte was het afwachten of 'het' wel weer kon na haar blessure, maar Navy heeft zich bewezen. Wat een kanjer!!

Duon, tsja. Hengst he? Geen woorden aan vuil maken en lekker vooruit kijken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:17

Eigenlijk de beide wedstrijden die ik dit jaar ben gestart:
-Renkum omdat dat de eerste wedstrijd was voor Blik en mij sinds het ongeluk in januari en we ook nog eens 2e werden Go jij! Go jij!
-Ommen omdat dat zijn 1e klasse II ervaring was met vetgate en we met Annalynn en Ilonka en Jaël en Midanja reden. Trainen al zo vaak samen gedaan, een wedstrijd nog niet. Dus meerdere '1e keren' in 1 wedstrijd Haha!

Met de wedstrijden ging alles goed, maar de start van het seizoen was minder. Ongeluk in januari dus revalidatieperiode gehad en hopen dat Bliksem goed zou gaan herstellen. Wat gelukkig goed is gekomen!

Turbulent. Fikse dalen in de 1e helft van 2008, daarna ging het bergop en de 2 hoogtepunten in september met Renkum en Ommen met een blij en fit paard.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:21

Hour, dus de vallei van de Lesse. Prachtig landschap
Opgave te Tienen
Postief vooral met de introductie van onze oudere merrie die het relatief goed deed.

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:29

Mijn mooiste ervaring was tevens de enige van dit seizoen; bij Marcroix. Mooie wedstrijd, goed georganiseerd, maar door de weersomstandigheden erg zwaar. Desondanks erg fijn gereden en super aan de finish. Laatste stuk nog met een clubje klasse II meegereden.
Volgend jaar beter: eerder de wedstrijden plannen, ik spring, cross en men ook dus de kalender is vaak al snel vol. Ik wil volgend jaar graag mijn 1e mendurance gaan starten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:38

Mooiste:
Qua rijden de 1e (en enige) wedstrijd dit jaar. Vertrokken met de gedachte dat ik mijn gezelschap binnen de korste keren kwijt zou zijn omdat pony het tempo niet zou aankunnen, maar hij heeft de hele rit z'n maatje in het vizier gehad. Weliswaar het ene moment wat dichterbij dan het andere, maar toch .. We reden hard, erg hard (hadden we op het einde geen problemen gehad met onze 3e ruiter dan hadden we voor de laatste kilometer gestaan zonder het te weten en daar een serieus probleem gehad Clown) en pony verwerkte het allemaal met 2 vingers in de neus (hartslag 46 na 10 minuten). Trots op mijn dikke poonie Haha!

Qua groomen heb ik ook hoogtepunten gehad. De mooiste was Lichtaart waar Vuurke zo super was in de 40 km. Iets voor de prijsuitreiking werd mij verteld dat ik wel heel goed gegroomd moest hebben (niet dat ik veel doe ofzo, maar kom Clown) en uiteindelijk bleken we 1e te zijn Haha! Is echt wel een superleuk gevoel Ja

Ook Vinnie in Tienen was super. 60 km. Waar ze vorig jaar nog regelmatig afgekeurd werd omwille van hartslag, omdat die rustig naar 120 schoot als ze in een binnenbak moest staan (zeker als die andere paarden net weggingen), had ze nu zo super waardes dat ze gewoon het beste paard was op de 60 km Haha! Echt wel een hoogtepunt Ja

Minder:
De laatste wedstrijd ... met het opstappen voor de start gebeurde er wat en liep paardenbeest mij ondersteboven, deed geen goed .. Heel de dag verpest. Maar heb toch doorgezet en ben gewoon gaan groomen, want daarvoor was ik gekomen Knipoog De pijn had ik achteraf wel tijd voor Clown Paard heeft het verder super gedaan Ja

En oh, de wedstrijd in Helchteren .. dat weer! Bloos! Hoop ik toch niet snel meer mee te maken Clown

Over het algemeen echt een fijn seizoen Ja Toch hoop ik volgend seizoen iets meer zelf in het zadel te zitten, maar we zien wel hoe het allemaal loopt Lachen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:49

Qua wedstrijden rijden was dit jaar prut Haha! , door allerlei omstandigheden en verschillende afgelastingen in België waren er weinig wedstrijden in de buurt, of op dagen dat ik niet kon...
Maar ik moet zeggen dat ik ze ook niet echt gemist heb (tegen mijn verwachting in), ik was zo druk met andere dingen (m.n. klussen in de tuin, maar ook dat er een veulen geboren werd en we ons jonge paard aan het inrijden waren) dat het meer zo was van "Oh ja, ik zou ook nog een wedstrijd rijden dit weekend..." Haha!

Mijn hoogtepunt qua endurance was eigenlijk de organisatie van onze eigen wedstrijd. De voorpret als je zelf ziet hoe mooi de route is Cool , heel gezellige BBQ de avond vantevoren, mooie sportieve prestaties met als hoogtepunt een slagingspercentage van 100% in een toch erg zware klasse 3... Het weekend zelf verliep prima, en de superenthousiaste reacties van ruiters, grooms, vrijwilligers, veterinairen en juryleden achteraf maken het af! Helemaal de (vele) moeite waard.
Volgend jaar weer, dus! Lachen

En volgend jaar hoop ik ook met mijn jonge draver aan de start te verschijnen, daar wordt nog druk naartoe gewerkt. Maar daar kijk ik wel naar uit! Ja Nu maar hopen dat er een mooie Belgische endurancekalender verschijnt, en dat de trend van de afgelastingen zich niet nog een jaar doorzet...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:14

Mijn mooiste ervaring dit jaar was de regenrit in Peer. Het stormde en ik zag het echt niet zitten!
Het is werkelijk 100% meegevallen en heb ipv achter de ramen zitten te treuren een hele leuke dag gehad in de regen!
Dank aan Loffy voor haar humor en gezeldschap!
De mooiste rit was Lichtaart. Samen met Willeke was het echt leuk! Ik was ook zeer vereerd dat de oude eigenaar van Cisco kwam kijken.
Wat ging minder?
Auto kapot, tijdens mijn zomervakantie 2 wedstrijden gemist, ruzie met het thuisfront door het lang afwezig zijn Boos! Mank paard en te hevig. Te hoge hartslagen. VLP maakte me chagerijnig. De wedstrijd in NL moeten afzeggen.
Wat ik in het vervolg anders ga doen:
Geen zak mee aantrekken aan een eventuele hoge hartslag maar meer funfactor erin gooien! Alle wedstrijden van VET rijden en geen VLP meer. Het thuisfront duidelijk vermelden: die dagen ben ik er niet! Deze keer WEL een keer in NL rijden.
Ik ben heel blij dat Willeke me over heeft gehaald endurance te gaan rijden! Een aantal zeer leuke mensen ontmoet. Kortom, zeer leuk jaar geweest!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:24

Ik ben dit jaar voor het eerst in de klasse 2 gestart en met de kroon dat de eerste wedstrijd 2de ben geworden met super waardes. De mooiste wedstrijd vond ik banholt en ben daar eerste geworden maar de waardes waren minden. Desondanks helemaal blij. Wel super hersteld.

Wat ging minder?

Het verliezen van een ijzer tijdens de wedstrijden is geen handig punt. In ommen daardoor ook afgekeurd op de vet gate. Wilde zelf al stoppen maar helaas al afgekeurd dus. Zadel issues gehad. Tussentijds ook nog ziek geworden waardoor het seizoen vroeger afliep voor ons.

Wat ga je in het vervolg anders doen

niet meer met iemand mee bliiven rijden als ik het idee heb dat dit niet mijn tempo is, nog beter naar splash luisteren. Niet met een blaasontsteking rijden. wordt je paard ook niet beter van.

Hoe kijken jullie terug op het afgelopen seizoen.

Goed veel punten om van te leren. Ben er nog lang niet. Heb dan ook geen haast maar zou het wel graag goed willen doen voor splash.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:20

hee!

ik ben dit jaar voor het eerst gaan starten heb er nog maar 1 gereden maar dat ging wel super!

ik moet wel wat beter leren plannen maar dat komt dit jaar wel!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:24

Mooiste ervaring:
- Leersum: paard én ruiter topfit na 70 km, paard HF 32 bij nakeuring, ruiter geen zere knieën. Cool
- Schotland (met 'local horse'): ondanks de zeikende regen op het eerste rondje een geweldige ervaring! Cool

Wat ging minder:
Heb je even? Clown
Vaassen: paard druk in 't koppie op VG, HF 64 dus straftijd, uiteindelijk 50 min in regen en wind gestaan, wel goed uitgereden. Kootwijk: zelf niet fit, paard gelukkig wel, toch goed uitgereden. Ginkel: ziek geworden tijdens 2e ronde en hondsberoerd gestopt op VG2. Ommen: laatste mogelijkheid van het seizoen, week voor de wedstrijd haalt paard z'n voorbeen open - hechtingen, AB en dus geen wedstrijd. Ondertussen waren ook mijn kniebanden weer vervelend aan het doen. Scheve mond

Wat ga je in het vervolg anders doen?
Hechtingen zijn helaas niet te plannen, ziek worden is dat ook niet. Momenteel ben ik wel hard aan het werk onder begeleiding van de fysio om mijn kniebanden weer op sterkte te krijgen zodat ik pijnloos kan rijden. Hopelijk heb ik dat volgend seizoen weer onder controle zodat ik weer regelmatiger kan trainen. Als het paard ook gezond blijft hoop ik volgend seizoen weer probleemloos klasse 3 te kunnen rijden en evt. weer een 120, hoewel een meerdaagse eigenlijk hoger op mijn verlanglijstje staat.

Hoe kijk je terug op je seizoen?
Tja, wat kan ik nog toevoegen... Clown Volgend jaar beter? Knipoog

Toch het seizoen nog leuk afgesloten met een gezellige TREC in Beek. En in KWB heb ik Gorino van Ibbel gereden, dat was ook leuk. Ja

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:05

Mooiste ervaring:
Banholt. Erg mooie omgeving, een leuk rijmaatje Lachen en gewoon een erg fijne wedstrijd. Ondanks dat de Pipo zo druk was bij de voorkeuring dat ze gewoon stond te trillen en een hartslag van 58 had, haar door na de massa te starten rustig gekregen en gewoon een mooie wedstrijd met voldoende rust vanuit mezelf kunnen rijden.

Wat ging minder:
Wahaa die wedstrijd in Zelhem was echt stom. Zonder hartslag te meten gaan aanbieden is al niet handig en dan vervolgens te laat bij de herkeuring komen al helemaal niet. Gewoon onvoldoende rust in mijn eigen hoofd.

Daarnaast merkte ik dat de hersteltijd van Pipo in de vetgate redelijk lang is en dat ze aan het eind van de wedstrijd toch wel wat te lijden heeft gehad.

Mijn eigen lichaam gedurende het eind van de wedstrijd en na de wedstrijd. Ik hinder mijn paard hiermee.

Wat ga je in het vervolg anders doen?
- Werken aan mijn eigen rust (ging al een stuk beter in bijvoorbeeld Ommen).

-Werken aan mijn eigen lijf, hoe ik uit een wedstrijd kom is niet gezond en verdient aandacht.

-Training anders aanpakken. Hard trainen met voldoende hersteltijd, wedstrijd opbouw gebruiken als training. Me richten op een specifiek doel (ergens in het seizoen een klasse III, ik moet nog kiezen waar).

-Voerbeleid wat aanpassen, zorgen dat de Pipo voldoende vitamines binnen krijgt (eventueel met een suplement, omdat ze weinig krachtvoer krijgt.

-Pipo het hele seizoen rondom op ijzers en niet alleen meer voor, en bij wat heftiger wedstrijden voor met zooltjes.

-Ander zadel dat goed is voor mij en voor Pipo.

Hoe kijk je terug op je seizoen?

Weer heel erg veel geleerd en goed voor de zelfreflectie.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:15

@bienie, jaaaa in kaulille ging het echt hard hé! En zijn nog mooi op tijd binnen gekomen ondanks die domme val toen Lachen
vond ik ook een héél leuke wedstrijd!
Het enige dat ik ook nog graag zou veranderen is de galop gecontroleerd krijgen. Ik zit die niet uit en ben in kaulille met paard en al tegen de grond gesmakt.