I had a wonderfull night! We zijn vanavond naar het Teamroping geweest. En ik kan je vertellen dat het achter de schermen leuker is als wanneer je naar het ropen zelf kijkt. Ik heb geholpen om de "steercalves" binnen te halen en de lasso eraf te halen. En ik heb "the gate" gedaan. Er waren maar liefst 35 teams die meededen. Toch 70 deelnemers. Het gaat in 5 ronden en de besten blijven over. Die man die het georganiseerd had, had maar 25 "steercalves" in gebruik. En dat zijn er op zoveel deelnemers niet veel. Dat vond ik op zich een beetje minder. Hij had er meer moeten hebben. Ik heb ook nog de "steercalves" naar de "shute" gebracht op een paard van iemand anders. Ik moet zeggen dat dat paard ontzettend lekker reed. Hij was "smooth". (heb soms een beetje last met engels en nederlands) Misschien omdat zijn gangen beter waren of omdat hij groter (zo'n 10 cm) was dan mijn knolletje. Het was gewoon heel gezellig en absoluut geen haat en nijd onder mekaar. De 1 gunde de ander net zoveel. En daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen. Die lui maake zelfs complimenten wat een leuke "gategirl" ze wel niet hadden (AHUM!!!) en dat terwijl ze zo geconcentreerd waren. Zelfs toen waren ze nog vriendelijk en beleefd.
Wordt er nou veel aan Teamroping gedaan in Nederland? Ik heb het idee dat ze daar alleen maar aan Pleasure, Barrelracing, Trail, Reining en cutting doen. Ik was er eigenlijk wel nieuwsgierig naar...
groetjes.