Paardrijden met x-benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JAU

Paardrijden met x-benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 10:07

Hoi allemaal,

Kinderen met x-benen krijgen vaak als therapie paardrijden aangeboden, hierdoor groeien hun benen rechter. Dat dit waar is het ik al van een aantal mensen bevestigd gekregen. Maar wat ik me afvroeg, is of het ook nog nut heeft als je al 20 bent en x-benen hebt. Hebt paardrijden je benen toch nog recht te laten worden? Of helpt het dan niet meer omdat je benen zegmaar volgroeid zijn?

Groetjes,,

Brainless

Re: Paardrijden met x-benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:19

Van een uurtje paardrijden in de week worden benen echt niet rechter.
Het zoontje van mijn vriendin moest min 15 uur per dag in een beugel om zijn benen recht te laten groeien.

Mijn zoon (9) heeft een wat mindere x stand, en mag wel af en toe op mijn paard, maar niet actief rijden (van de orthopeed) om juist over(en verkeerde) belasting te voorkomen.

edit: jouw gewrichten zijn al uitgegroeid en dus moet je opletten voor overbelasting.
Luister goed naar je lichaam en bouw het rustig op. Vraag anders aan je fysiotherapeut waar je op moet letten.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:38

Ik heb ook flinke x-benen maar bij paardrijden helpt het niet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:20

lijkt mij ook niet helpen. wel dat je pezen sterker worden ofzo.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:27

Ik heb lichtelijk x benen, maar bij mij heeft paardrijden nooit geholpen. Het lijkt mij eigenlijk ook sterk dat van een uurtje rijden in de week je benen rechter gaan staan. Het lijkt mij logischer wat Brainless zei, 15 uur per dag in een beugel.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:48

Hihihi, ik heb Y-benen.........
Als ik op paard zit, steken mijn tenen naar buiten.....geen gezicht.
Maar het kan me niks schelen, ik hoef geen schoonheidsprijs te winnen................

_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:57

Mijn vriend had x-benen en door een mislukte operatie heeft hij nu o-bene Boos! Hij wil later misschien ook paardrijden en ik denk,tja,zijn benen zullen dan wel goed blijven liggen rond de buik van het paard maar zou dat wle lukken??

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:59

Ik heb ook lichtelijk x benen en rij iedere dag maar ik zie geen verschil en loop nog steeds met x benen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:20

Ik heb ook wel lichtelijke Xbenen..
Maar mij lukt nooit om mn voeten recht naast het paard te houden ze steken wel altijd een beetje naar rechts of links.

En mn instructriece heeft gezegt dat ik iedere dag op de trap mn voet naar binnen moet trekken..
Ik sta ook niet echt 100% op de hele voet als ik recht wil staan dan sta ik op buitenkant van mn voet en niet de hele voet.
Heb dan ook geen evenwicht als ik mn voeten in de beugels heb.

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 08:25

Mmm, ik heb ook x benen en rijd sinds mijn 8e nu dus 10 jaar en helaas pindakaas heb nog steeds X benen hahaha!

Nee sorry ik denk niet dat het helpt, net wat Brainless zegt datr een vriendin van haar 15 uur per dag in een beugel moest met dr been, dat ga je niet volhouden 15 uur paardrijden per dag..

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:57

ik rij vanaf mijn 4e en het heeft niks geholpen, ze zijn nog steeds even x-erig hahah

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:40

ik heb ook x-benen , rijd al bijna 8 jaar paard (ben nu 14) maar het word er niet minder van hoor,
dit is ook de 1e keer dat ik dit hoor,

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:45

Doortje58 schreef:
Hihihi, ik heb Y-benen.........
Als ik op paard zit, steken mijn tenen naar buiten.....geen gezicht.
Maar het kan me niks schelen, ik hoef geen schoonheidsprijs te winnen................

kijk dat heb ik dus ook Tong uitsteken
als ik op de grond sta wijzen mn knieen naar binnen en mn voeten naar buiten en als ik mn voeten recht zet lijk ik helemaal een clown Clown

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:51

Ik heb X-benen en helaas........ het paardrijden heeft ze echt niet in een rechte stand gezet Knipoog

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:26

Hai!!! De orthopeed had mijn moeder ook aangeraden om me op paardrijden te doen gezien mn X-benen, dus vanaf mn 4e al fanatiek op het paard........maar ik heb dus nog steeds lichte X-benen hoor!!!

Verder schijnt het wel weer geloof ik zo te zijn dat als je weer te vroeg met paardrijden begint dat dat dan weer juist niet goed is voor je heupen omdat je dan daar weer krom kunt groeien.....

Groetjes!!

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:35

Word het vaak aangeraden om te gaan paardrijden als je x-benen hebt? en helpt het ook als je het doet!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:30

woow eigenlijk best veel mensen met x benen, best raar al de orthopeed zegt dat het werkt maar het helpt niet, maar zo kom je wel aan een hele leuke sport:P:D

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:56

Hihi.. Ik heb in mijn jonge jaren juist O benen gekregen door het paardrijden hihi

ButeoButeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:23

Hoi,
Mijn knieen staan ook heel erg naar binnen. Volgens mij helpt paardrijden niet om je knieen recht te zetten. Ik rij sinds mn 11e en ben nu 26 en ze staan nog steeds zo. Ik ben op mn 19e voor knieklachten naar de fysio geweest en die heeft me naar de podotherapeut gestuurd, en nu heb ik zooltjes voor in mn schoenen en dat helpt wel tegen de overbelasting met lopen. Maar als ik te lang/ te fanatiek rij heb ik wel n beetje last van mn knieen. Maar ja t paardrijden is veeeeeeeel te leuk om me daar iets van aan te trekken.
Dus ik zou gewoon lekker gaan paardrijden omdat het leuk is en als je last hebt/krijgt van je knieen zou ik toch naar de fysio ofzo gaan.
Groetjes!

ButeoButeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:23

Nou gehandicapt is wel n heel groot woord he voor x-benen Knipoog
En paardrijden maakt t leven n heel stuk leuker en zorgt voor ontspanning, bij mij iig..., en dat gun je toch iedereen?

Fietjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:25

Ik heb zelf ook x-benen, maar heb nog niet gemerkt dat mijn benen beter zijn gaan staan nu ik paard rij.

JesNobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:37

Ik vind dit een beetje raar want het is bewezen dat als je goed paardrijd dat je geen 0 maar x benen krijgt.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:07

ik dacht altijd dat je van paardrijden juist O benen kreeg Clown
ik zelf heb x-benen.. en heb iets aan mijn enkel (wat is niet duidelijk, wil niet(!!) naar mijn dokter) waardoor ik mijn enkel niet naar binnen kan draaien als ik op het paard zit, en als ik gewoon op de grond sta kan ik hem een heel klein stukje naar binnen draaien, verder kan ik weinig met mijn enkel.
Verder met 1 been heb ik er wel best vaak last van.. daarvan staat mijn knie vrij ver naar binnen, dacht altijd dat ik de enige was..
maar als ik het zo lees zijn er nog veel meer met x-benen Lachen

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:05

Heb je zelf ook x benen?