[WN] AQHA show vraagje over halteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonestar123

AQHA show vraagje over halteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 18:57

Ik heb een vraag over het halteren.

Als je een paard heb en je wil starten in de halter en je hebt keuze uit performers en aged te starten mag je dan beide starten of moet je een keuze maken uit 1 van de 2. Wat is dan precies het verschil en wat is dan verstandig te starten.

Ik dacht als er beide op het inschrijfform staat dat je beide dan mag gaan starten heb ik dit mis of is het verschillend per wedstrijd.

Wie kan mij hier iets over vertellen.

DubbelFun

Re: AQHA show vraagje over halteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:09

Citaat:
Regel 448.j
(3) To be eligible to compete in the performance halter class, a Register of Merit in performance or racing must be earned and recorded on the horse’s record. A racing Register of Merit only applies to the Open division. Proof of Register of Merit must be provided to show management. A performance Register of Merit must be earned in the division in which it is to compete, (for example:
if a horse competes in the Amateur division, the performance
Register of Merit must have been earned in the Amateur division)

Even kort door de bocht; je mag alleen Performance Halter starten als je paard een ROM in performance-onderdelen heeft.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:13

Zover ik heb begrepen mag je maar 1 van de 2 starten. En je paard moet idd een performance ROM hebben als je performance halter wil starten.

lonestar123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:20

dat bedoel ik. het paard heeft performance punten dus dat mag ik starten. Ik dacht namelijk dat je beide mocht starten maar ben nieuw hier in. Wat zouden jullie dan starten. En wat is dan precies het verschil tussen die 2??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:27

Performance punten hébben is iets anders als een ROM hebben Haha! , je moet er nl wel genoeg hebben Lachen

Technisch gesproken is het verschil dat er in Amerika een echte Halter-industrie is waar de paarden specifiek voor gefokt en showklaar gemaakt worden. Een Performer zal daar tussen de halterpaarden nooit iets klaar maken.
Om die paarden toch een kans in de halter te geven starten ze nu tussen de 'eigen' performance-paarden en heb je dus weer gelijke kansen.
In NL ligt dat heel anders, er zijn hier maar weinig échte Halterpaarden, veelal starten de halter-startende-paarden ook in de rij-onderdelen.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:08

Je hebt 10 Performance punten nodig voor een ROM. Die ROM kun je dus halen in Amateur of Open klassen.

Als je wilt halteren in de Open klassen, en in de open klassen is zowel de Performance halter als de Aged Stallions, dan mag je maar 1 van de 2 starten.

Als de Performance Halter is uitgeschreven in de Open klassen en je staat bij de AQHA als amateur geregistreerd, dan mag je wel bijstarten in Amateur Stallions 3 en Over.

Groetjes, Gisela