ik ben eigenlijk al jarenlang een engelse ruiter en sinds 2 jaar heb ik kennissen die western rijden.
Hierdoor ben ik vanaf het begin gefacineerd geweest van de stijl van rijden en het leuke aan western rijden!
Maar aangezien ik nu pas mijn haflinger zadelmak heb, 15 x gereden nu, kan ik nu pas mezelf en Wodan met western bezig houden.
Wodan is dus nog helemaal groen met rijden en ik met western
Wel heb ik Wodan aangeleerd om op mijn zit te lopen en terug te komen zodat ik hem niet teveel engels leerde.
Maar nu komt het, ik krijg vrijdag van een kennis een westernzadel om te passen en als het past mag ik het gebruiken tot ik een goed zadel voor Wodan vind.
Maar in mijn ogen is het zo dat ik vanaf het eerste moment les moet hebben wil ik het goed doen, aangezien het voor mij ook nieuw is, maar Wodan is pas 3,5 jaar.........
Bij ons op de club word westernles gegeven, en er is nu nog een plekje vrij op de vrijdag avond, een andere dag zou ik niet kunnen omdat mijn vriend pas om 6 uur thuis is dan en op vrijdag om half 2 en aangezien wij met een baby van 5 maanden zitten snappen jullie wel dat de vrijdag eigenlijk de einge optie voor mij is om optijd op de les te komen.
Maar wil ik op vrijdag in de les dan betekend dat dat ik snel erbij moet zijn anders is de plek weg, want er zijn veel andere gegadigden voor dit uur.
Maar waar ik tegenaan loop is dat ik met Wodan te voet erheen moet, ik heb geen auto voor voor een trailer en geen trailer meer.
Het is ongeveer een half uurtje stappen, dus dacht ik misschien kan ik er dan zelf langs gaan op de fiets zodat hij dan niet word belast door mij en dan geen uur maar een half uur meerijden in de les......?
En dan weer in stap terug naar huis, ik op de fiets, al met al moet hij dan ongeveer anderhalf uur lopen.
Zou dit teveel zijn voor zon jong paard?
Ik rij 2x in de week, 1x per weekeen half uurtje thuis in de bak en 1x per week een goed uur in het bosals het weer het toelaat, dus nu zou dat half uurtje thuis in de bak dan wegvallen voor de les, maar de les is natuurlijk wel langer......
Ik ben bang dat als ik niet direct begleiding krijg ik veel dingen te ''éngels'' ga aanleren, en aangezien het een jong paard is pakt hij de dingen snel op.
Verder zijn alle handige tips welkom, ezelsbruggetjes en noem maar op.
Dingetjes die ikzelf al kan gaan leren.......
Ik hoop dat jullie wat berichtjes achterlaten!