[SGW] Sunny @ oefencross princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Sunny @ oefencross princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 22:41

onder lichte dwang van bokker djoontje alsnog mijn foto's van de oefencross in princenhage. Het was voor mij & de pony de 2e oefencross, en de eerste keer een springparcours samen (we doen wel losse, maar rijden nooit échte lijnen en daar ging het dan ook mis) We deden vanwege mijn leeftijd mee aan de oefencross voor paarden Lachen

Omdat we lekker laat moesten starten hoefde ik pas om half 2 te vertrekken van stal, uiteindelijk had ik een half uur tijd over omdat het te voet toch wel érg dicht bij bleek te zijn Haha! Langs de dressuurringen kreeg ze al in de gaten dat er weer iets leuks ging komen vandaag, oortjes naar voren en harder stappen! toen ze de luidsprekers hoorde en véél paardjes zag was ze helemaal in dr hum! lekker nog een rondje over het terrein gewandelt, paardjes gekeken en ook nog een stalgenootje tegengekomen van de stal waar ons eigen paard staat Lachen

hier en daar even gebabbelt, 'fanclub' was inmiddels compleet, mijn moeder had ons aangemeld en we kregen bij voorbaat al een zakje muesli (rook goed volgens sunny Knipoog ) Iemand had problemen om dr paard tussen een poortje door te krijgen dus dat heeft sunny even voorgedaan, ze nam die mooie ruin op sleeptouw naar het springterrein en heeft zich keurig gedragen! Helaas werd ze toch erg heet/snel met het inspringen en daar is mijn gebruiksaanwijzing nog niet op aangepast

1. Afbeelding
sunny met de turbo erop... Rolleyes

Normaal rij ik zonder zweep, maar bij het verkennen van de cross wist ik niet of ik sunny anders over de bloemetjes heen zou krijgen - dus voor de zekerheid dat ding meegenomen. Achteraf was hij best nuttig, heeft me toch over een paar hindernissen geholpen Lachen Na wat stijltjes en oxers gesprongen te hebben mochten we al de ring in, ik had redelijk hoop er heelhuids doorheen te komen maar starte al met een weigering op 1 - na opnieuw aanrijden heeft ze die keurig gesprongen (met een balk eraf, ik hield teveel vast..) door naar 2, tikje bij moeten geven en daardoor ging ze té hard door de bocht - ze begon te glijden en daar was ik dus vantevoren al bang voor geweest. Ze herstelde zich goed en sprong wat zwabberend over 3, toen was de rem en het stuur kwijt en had ik 2 weigeringen op 4 - dus helaas uitgebeld en ik zou de cross niet inmogen. helemaal terecht, want ik had er op dat moment te weinig controle over, maar dan nog.. ze kán het wel!

2. Afbeelding
rondje rijden voor de start

3. Afbeelding
2e keer hindernis 1 - als je goed kijkt zie je de balk vallen

4. Afbeelding
hindernis 2

Daar gingen we dus, ik had er zó ontzettend naar uitgekeken! Terug naar het inspringen, foutloos alle hindernissen genomen en de aftocht geblazen (moest toch nog een half uur stappen, dus ach..)

5. Afbeelding
boze ik op knorrige sunny

Toen ik aan de aftocht was begonnen ging mijn foon, maar zou niet weten wat er zo belangirjk zou moeten zijn dus ik zei tegen mijn ma dat ze niet hoefde op te nemen (ik had geen zakken, mijn ma had mijn jas Knipoog ) toen we halverwege waren ging dat ding nog steeds af.. toch opgenomen, belde bokker 'ikke20' op dat er wijzigignen waren en dat weigeringen tóch de cross in mochten. Dus wat doet men dan: pony omdraaien, en zo hard als je kan terugrijden (t was toch een en al zandpad Schijnheilig ) met een paar minuten waren we weer terug, maartje was er ook en die heeft toen voor me geregeld dat ik na de laatste deelnemer álsnog de cross in mocht! Mijn ma had héél hard gefietst maar kon me niet bijhouden, dus die kwam achterop met mijn rugnummer Huilen van het lachen Bij de start stond bokker fox_xy met haar camera, mijn ma heeft ondertussen mijn pa gebeld dat hij terug moest komen and so on!

Omdat ze de vorige cross in eerste instantie niet uit het starthoekje wilde besloot ik deze keer te blijven rijden tot ik weg mocht - en dat werkte érg goed! Ze zat meteen in galop, ging in een fijn tempo op 1 af en er meteen overheen(bloemetjes? nee man, niet eng. lekker springen! Hyper! )

6. Afbeelding
de 'vliegende' start *LOL*

7. Afbeelding
hindernis 1 v/d cross - die met véél bloemetjes!

bij de wegovergang even terug naar draf omdat ik de man niet omver wilde rijden en toen lekker het veld op naar 2, door naar de afsprong en er op een fijn drafje vanaf - lekker door, het bos uit, de dikke boom ging slingerend en het landhek was léuk! daarna terug het open veld over, even zoeken bij de bos-in en door naar de waterbak - tja.. krijg je natte voeten van! Eventjes halthouden en kijken, maar bas.. das niet eng! lekker in stap erdoor Ja kreeg haar alleen niet in draf, dus de water-uit ging nogal knullig Bloos

8. Afbeelding
'ieeeeh!!'

9. Afbeelding
natte voetjes!

Door de tankval, rechte lange pad volgen tot het einde en sunny ging even lekker los Knipoog Daarna linksaf de akker op, was voor sunny eigenlijk net iets te zwaar waardoor ze érg klöte uitkwam op een hindernis, gelukkig redde ze zichzelf er nog prima over (niet dankzij mij Bloos )

10. Afbeelding
het ging precies Nagelbijten / Gniffelen

Door naar 'de wilgen', waarvan ik vantevoren had gezegd dat ik hem niet zou springen - ik reed dus al erg aarzelend aan, sunny weigerde.. ik besloot nog eens goed te kijken en zag dat het zo verbouwd was dat het geen dról meer voorstelde! Sunny even eraan laten ruiken, even goed laten kijken en opnieuw aangereden Knipoog de mensen die bij die hindernis stonden moesten er nog om lachen ook Nagelbijten / Gniffelen Haha!

11. Afbeelding
2e keer aanrijden

12. Afbeelding
erdoor! Lovers

Door naar de wal, merkte ondertussen dat er 'iets' loshing Verward

13. Afbeelding
ene fotograaf (vader van 'sjolvir' )

14. Afbeelding
en de foto van bokker fox_xy Haha!
sunny met pretoogjes Lovers

Pling het is mijn rugnummerhouder, eventjes vastgehouden en voor de 'bloemenzee' losgelaten, voila. over de finish in een tijd van exact 6 minuten! Even uitstappen, keuring was ok en toen dekentje erop en naar huis! Thuis heeft sunny meteen dr zakje muesli gekregen, ondanks dat de emmer súpereng was besloot ze toch dr neus erin te stoppen, ze had honger en het rook toch wel érg lekker - ze had het echt verdient Haha!

15. Afbeelding
sunny was moe Ja

en ja.. ik heb echt met plezier gereden! Party!!
overigens ben ik me bewust van kapstokken etc, er staat ook springles op t programma voor deze pony zolang ze nog niet verkocht is Lachen

vallyke_91

Re: Sunny @ oefencross princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:56

wat een lang verhaal maar wel de moeite om te lezen Haha!
ik heb verder niet zo veel verstand van cross maar denk wel dat het goed gaat komen toch? alle begin is moeilijk!! ik vind dat je hem wel redelijk goed onder controle hebt alleen bij het springen moet je misschien iets meer durven maar ach, alles op zijn tijd
Heel fijn dat je toch nog kon crossen brennie Haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:00

He! Eindelijk verslag met foto's!
Jij hebt zo ongeveer de hele cross op foto staan!
Heerlijk he, die drek in de modderbak, want water kon je het niet meer helemaal noemen Haha!

Ziet er goed uit hoor!

Oh, leuk he, dat we vanwege onze leeftijd met onze pony's bij de paarden moeten meedoen.
Zelfs bij oefen cross, maffe KNHS ook soms, wat maakt het nou uit? Is toch oefen?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:25

JAAAA de foto's!!!!!!!!!!!!!!

Wát een mega stoere foto's. Echt geluk dat je nog mee mocht doen met de cross en wat super dat het zo goed ging. Ik doe het je niet na Tong uitsteken. Sun staat er weer heerlijk op, die heeft het wel naar dr zin zo te zien. Ben je van plan nog een volgende cross te doen (als Sun er dan nog is)? En weet je toevallig al wanneer de volgende mogelijkheid voor je is?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 07:30

Eindelij topic van sunny Tong uitsteken
Ziet er heel goed uit voor de 2e oefencross!
en leuk dat je toch nog mee mocht doen! Pling

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 08:31

Ziet er goed uit brennie Haha!
Sunny heeft er echt plezier Lovers
En eindelijk een keer moe Bloos! Dat is een wonder Huilen van het lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:05

jhaaaa daar zijn ze dan
verslagje is super geworde

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:29

Netjes gedaan hoor! Dat springen komt ook wel goed.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:03

Super Bren!
Leuk verslag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:05

leuke foto's en verslag

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:56

echt een leukerd die sunny, goed gedaan brenda en sunny

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 18:59

biancailona schreef:
echt een leukerd die sunny, goed gedaan brenda en sunny

vooral sunny Schijnheilig (uiteindelijk, in de cross.. dat was een eitje Clown )

TeeGee schreef:
Netjes gedaan hoor! Dat springen komt ook wel goed.

dat is wel de bedoeling Haha!
(morgen springles.. Schijnheilig )

ikke20 schreef:
jhaaaa daar zijn ze dan
verslagje is super geworde

nu het filmpje nog he Schijnheilig

djoontje schreef:
JAAAA de foto's!!!!!!!!!!!!!!

Wát een mega stoere foto's. Echt geluk dat je nog mee mocht doen met de cross en wat super dat het zo goed ging. Ik doe het je niet na Tong uitsteken. Sun staat er weer heerlijk op, die heeft het wel naar dr zin zo te zien. Ben je van plan nog een volgende cross te doen (als Sun er dan nog is)? En weet je toevallig al wanneer de volgende mogelijkheid voor je is?

de volgende mogelijkheid is etten-leur, in januari! die kent ze al, het bosje kent ze ook al dus áls ze er nog is dan schrijf ik me natuurlijk weer in Schijnheilig

Sjolvir schreef:
He! Eindelijk verslag met foto's!
Jij hebt zo ongeveer de hele cross op foto staan!
Heerlijk he, die drek in de modderbak, want water kon je het niet meer helemaal noemen Haha!

Ziet er goed uit hoor!

Oh, leuk he, dat we vanwege onze leeftijd met onze pony's bij de paarden moeten meedoen.
Zelfs bij oefen cross, maffe KNHS ook soms, wat maakt het nou uit? Is toch oefen?

ja, ik zag er vantevoren érg tegenop omdat ik écht nog niet op genoeg niveau zit zelfom zoiets te kunnen - maar vond het écht onwijs leuk en ik heb ook geen moment twijfels gehad toen ik erop zat Haha!

lida_wouters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:32

wat een superleuk paard!
Ziet er leuk uit, misschien af en toe wat meer meegeven en op je voeten letten Knipoog

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:17

Wat leuk dat je alsnog de cross mocht starten!
En wat helemaal super was de je de cross zo goed hebt gereden!
Goed gedaan, op naar de volgende keer!
Met een beetje oefening en zelfvertrouwen (dat heb je nu vast wel OK dan! ) ga je de volgende keer gewoon foutloos!
Succes verder! Knipoog

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 11:24

lida_wouters schreef:
wat een superleuk paard!
Ziet er leuk uit, misschien af en toe wat meer meegeven en op je voeten letten Knipoog

voeten zijn bij mij altijd big issue, meegeven mag idd meer (ze ging erg hard, niet dat teugels strak houden iets oplevert maar dat is dus wel mijn eerste reactie) krijg m'n flubberenkels gewoon niet fatsoenlijk gedraaid, op de foto's lijkt het al bij mijn knie te beginnen Verward

gister heb ik voor t eerst van m'n leven een springles gehad, moet zeggen dat ik nu wél een stuur en gas/rem had.. ze trekt wel enorm op de hindernis aan, maar het ging bést goed! Haha!

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:31

jeej wat leuk om te zien zo zeg! En zeker omdat je nog zo weinig springervaring hebt! Erg goed!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:18

Ik vind foto 10 ook erg mooi!
Daar kan je heel mooi zien dat hij heel veel ruimte nodig is om te basculeren en die ruimte geef je hem daar ook!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:59

bvw schreef:
Ik vind foto 10 ook erg mooi!
Daar kan je heel mooi zien dat hij heel veel ruimte nodig is om te basculeren en die ruimte geef je hem daar ook!

dankjewel Haha! sunny heeft mij wel echt gered op die hindernis, dat is denk ik meer wat je ziet maar ach - t was écht super en t gign ook allemaal goed!
we gaan nu samen op springles, en als je kijkt dat het tempo echt al beduidend lager komt te liggen als ik netetr en bewuster aanrij (passen tellen, binnenbeen goed eraan, kijken.. juist afstellen van tegenhouden en ruimte geven) wie weet leren we het ooit saampjes nog! als we dit met aanklooien bereiekn moet er nog heel wat te winnen zijn om dat gebied als we door blijven gaan met lessen Haha!

RPride schreef:
jeej wat leuk om te zien zo zeg! En zeker omdat je nog zo weinig springervaring hebt! Erg goed!

ik heb er erg vangenoten Haha!
Het is neit dat ik geen ervaring heb: met aankloten ben ik echt al een gigantisch eind gekomen (ben gek op springen, ben op zich ook niet érg snel bang en probeer gewoon alls uit) Het enige wat ik dus moet leren is het échte springen, wat ik zou moeten doen ipv me laten redden door de pony (die overigens ook maar heeft leren springen door mijn gekloot Nagelbijten / Gniffelen )

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:15

Zo leren jullie dus van elkaar OK dan!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 14:22

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 19:32

Wat leuk dat je ook een filmpje hebt van jou en Sunny!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 19:37

ik had die al een hele tijd, maar het filmpje was te groot en de pc wilde video en audio niet scheiden ROFL heb hem nu zo gekregen door hem met een speciaal programmatje van mijn scherm af op te nemen - helaas ten koste van de kwaliteit maar die is gelukkig bewaart op dvd Haha!

enige minpunt is dat het programma maar 30 bps wil doen waardoor sunny als een manke loopt en niets er vloeiend uitziet - maar ach.. het gaat om het idee Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Flutterby op 25-12-08 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 19:38

Joh, ik heb nog nooit van mijn leven een filmpje geplaatst
en gezien mijn computer talent, zal dat voorlopig ook niet
echt wat gaan worden.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 19:40

ik heb hier 2 dagen op zitten denken hoe ik het ging fixen hoor ROFL
nog maar dik een weekje en dan is het alweer cross! Hyper!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:32

Ziet er goed uit hoor! Super leuke foto's om te zien Haha!!