[SGW] Helvetia @ SGW Nijeberkoop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Helvetia @ SGW Nijeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:39

Mijn verslag is wel een beetje laat, maar beter laat dan nooit!
De foto's zonder copyright zijn gemaakt door Anita (nietjuhh1990). Ze moet nog een beetje oefenen met foto's maken, maar alle begin is moeilijk! Ze heeft van nog een paar deelnemers foto's gemaakt van sommige nummers tussen 41 en 72. Daarover kan je mij een pm sturen!

Helvetia en ik hadden nummer 38 (B paarden, ring 1)

Omdat ik vrijdag middag niet de cross kon lopen omdat ik de propedeuse uitrijking had op school wou ik zaterdag voor mijn dressuur de cross lopen. Ik moest om 10.17 uur dressuur rijden dus dat was wel te doen. Het zat die ochtend allemaal niet mee (door ongelukken onderweg enz), en toen we aankwamen had ik nog 5 min voordat ik moest rijden...
Snel opzadelen en jury lief aangekeken of ik nog mocht rijden. Gelukkig kon dat nog omdat hij voor lag op schema! Haha!
Ik had dan niet losgereden, maar het ging wel redelijk. We hadden 193 punten!
Toen heel snel afzadelen en haar direct klaar gezet voor de cross, want we moesten om 11.44 uur alweer springen én ik moest de cross nog lopen (rennen)! Toen ik bij het springen kwam liepen ze gelukkig al iets achter op schema zodat we nog wel lekker los konden rijden!

Los springen:
Afbeelding

Afbeelding

Ze had erg veel zin, wat erg goed te merken was omdat ze niet wou stilstaan voordat ze de ring in moest ... Pling
In het parcours sprong ze super, ze liep overal lekker doorheen met als resultaat een foutloos parcours!

Hindernis 3:
Afbeelding

Hindernis 7:
Afbeelding

Hindernis 8:
Afbeelding

Bij de cross hadden ze geen achterstand zodat ik daar niet hoefde te wachten.
Helvetia heeft altijd een "opstart probleem". Ze ging nu ook weg en na tien meter stond ze stil en ging steigeren! Na twee keer flink steigeren heb ik haar omedraaid en de "sporen" erin gezet en haar aangemoedigd om door te gaan. Dat hielp want ze ging nu gewoon verder. Ze ging wel heel terughoudend over hindernis 1, maar daarna was het goed en ging ze lekker door!
Ze gaat nooit erg hard omdat ze alles beheerst wil doen Haha! , maar ze liep best lekker. De waterbak ging ook goed (achteraf zag ik dat we wel door de bosjes gingen... zie foto)

Afbeelding

Anita heeft ons op de foto gezet bij hindernis 8 (klokkenstoel), helaas is de foto een beetje mistig...

Afbeelding

Verder ging de cross ook wel goed. Helaas lande ze bij het lijntje van 10-11-12 op de picknicktafel waardoor we geen ritme meer hadden voor hindernis 12 Verdrietig
Het bochtje na hindernis 13 liep ze heel netje in één keer (ze wil beheerst Tong uitsteken)!
Verder hadden we op hindernis 17 (hooiruif) nog een weigering omdat ze na de hindernis van de b pony's keek. Daardoor lette ze niet meer op haar eigen hindernis en omdat ze ook al moe was stond ze met haar hoofd in de boompjes...
We finishten ver buiten de optimale tijd (8 min 13) maar ik was wel heel tevreden en we hebben ook heel erg genoten van de rit! Voor de stijl kregen we 6,7 waar ik ook heel blij mee was!

Onze mascotte was ook weer van de partij!
Afbeelding

Bedankt voor het bekijken en een berichtje zou erg leuk zijn!
Commentaar mag altijd, maar houd het netjes

xSiep

Re: Helvetia @ SGW Nijeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:44

Jij ook net een topic aangemaakt Tong uitsteken
Heb je helaas niet zelf zien rijden, maar vind het er vanaf de foto's er goed uitzien Lachen
Mooi dat je lekker gereden hebt! Dat is natuurlijk het belangrijkste Tong uitsteken

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:21

Goed gedaan hoor! En je eigen gevoel is natuurlijk het belangrijkst! Knipoog
Ziet er iig goed netjes uit! (ik met m'n verstand van SGW Bloos Tong uitsteken)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:31

Mooi dat je tevreden was! Leuke foto's!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 16:00

Volgend jaar gaan we gewoon voor de prijzen! Haha!