) maakten vita en ik 18 oktober eindelijk ons SGW-debuut in Nijeberkoop! 
Nou dressuur ging wel fijn, rechtsom wat stijf/vasthouden. Maar verder wel netjes. 194 en daarmee voorlopig 4e
.Met springen was mijn doel: Rondkomen, maakt niet uit hoe!
Nou dat is gelukt! Voor onze maatstaven nog netjes ook. Er stond wel een trippel in, daar twijfelt ze meestal wat. En de dubbel is natuurlijk altijd lastig.. Gelukkig zonder weigeringen rondgekomen!
Er vielen alleen 2 balkjes op de 2 laagste hindernissen 
We mochten de cross in! Ons doel: gewoon lekker rijden en proberen de finish te halen! Dat is ook gelukt
. In het begin was ze wat kijkerig naar de hindernis, en ze sprong vaak over naar de overkruiste galop?
Dat doet ze de laatste tijd wel vaker, moeten we maar eens op gaan trainen
. Maargoed hindernis 1 & 2 gingen niet super, 3 (piano) ging wel lekker, alleen een beetje scheef, toen kwam ik tegen een boom aan (AUW!). 4ab was een dubbel, waar ik wel wat tegenop zag omdat het een dubbel was
. We kwamen een beetje te zacht in, waardoor 4a een noodsprong werd. Ik lag er bijna naast, maar vita wou gewoon doorgaan en 4b uit draf nemen? Dat toch maar niet toegelaten en gewoon op nieuw aangereden, toen ging hij wel goed
wel 3 galopsprongen ipv 2 maar oké 
5 ging lekker. Toen de waterbak, eerst de afslag gemist
, snel omgekeerd, maar nee hoor, vita was niet van plan het water in te gaan. Dus weer om gekeerd en het alternatief genomen (opsprong + skyjump) Skyjump hadden we nog nooit gedaan.. Vita keek er niet eens na en liet zich heel mooi vallen Vanaf toen ging het echt heel lekker
Bij alle sprongen kwamen we goed uit, geen enkele twijfel, fijn tempo, heerlijk gereden dus! 
Uiteindelijk hadden we dus 2 stops, een hele boel tijdfouten en we eindigden bijna helemaal onderaan
maar dat maakt niet uit, we hebben heerlijk gereden, nog helemaal tot het eind ook 
Vita vond het ook helemaal super, dus op naar volgend seizoen!
Mijn houding is heel slecht, I know! Ik moet veel meer mee naar voren. Vita duikt nogal, waardoor een mooie houding erg moeilijk is

En verder zit ze (springparcours & cross) vaak overkruist, dat weet ik ook en als ik de tijd heb corrigeer ik haar, maar dat heb je niet altijd.
Foto's:

Filmpje springparcour:

Filmpje 4ab:

Foto skyjump door http://www.arnold-skepa.nl Ga ik bestellen

Filmpje hindernis 9 (let niet op mijn moeder
)
Hindernis 10: bedankt riannhuh!

Nog wat stills:
Hoezo vita kan niet bergop galopperen?