[WN] Vie goes western.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Vie goes western.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 08:36

Soms kom je op een punt dat je het over een totaal andere boeg wil gooien. Dat heb ik dan ook gedaan en zodoende schreef ik me in voor mijn allereerste westernles. Ik kwam bij een stal terecht hier in de buurt. Ze rijden alle paarden bitloos en mijn eerste gedachte was: ow my, wat nu? Ik doe zelf ook regelmatig grondwerk met mijn jonge paard, dus lichaamstaal gebruiken is mij niet vreemd. Logisch dat je dat dus ook onder het zadel kan toepassen, maar wel redelijk nieuw voor mij.
Maar het viel me dus echt reuze mee! Het is voor mij een hele nieuwe manier van rijden, maar ik voel me er wel goed bij. Ja

Afbeelding
    Meet Lucky...

Afbeelding
    En daar zitten we dan. Haha!

Afbeelding
    Eerste stapjes op een western paard. Haha!

Afbeelding
    Halthouden.

Afbeelding
    Stapje achterwaarts. Dit zonder teugelhulpen. Wat was ik blij toen Lucky een stap achteruit zette. *LOL*

Drafje...
    Afbeelding
    Afbeelding

En klaar...
    Afbeelding
    Brave Lucky!

Was een heel leerijke en positieve ervaring en ben zeker van plan hiermee verder te gaan. Ja

kimmie261

Re: Vie goes western.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:39

sylvie,wat gaaf zeg!

zal wel wennen zijn zo zonder bit te rijden ineens,maar wel heel erg stoer!

leuk,ben benieuwd naar de volgende foto's!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:52

Sylvie wat leuk om dit zo te zien!

Wanneer ga je weer rijden?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:33

Sylvie, wat leuk dat je die stap hebt genomen, en wat fijn dat er ook een plaats is waar je westernlessen kunt nemen. Dus Tapi goes western over een paar jaar?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:36

ziet er relaxed uit! goed zo! vooral doorgaan!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:42

Neonlight schreef:
Sylvie, wat leuk dat je die stap hebt genomen, en wat fijn dat er ook een plaats is waar je westernlessen kunt nemen. Dus Tapi goes western over een paar jaar?
Tapi moet een beetje van alles gaan kunnen geloof ik. *LOL*
Maar ik ben wel van plan haar bitloos te beleren en pas later op een bit over te stappen als ik toch van plan ben nog te gaan dressuren ofzo. Clown

En relaxed was het zeker. Dat is ook wat ik zocht. Dat was ik nl. een beetje kwijt geraakt met de laatste verzorgpaarden die ik had. Eentje schrok heel veel, dus ik was altijd op mijn hoede, niet echt relaxed rijden. En een maand geleden ong. heb ik een trap gehad van een paard en toen ben ik beginnen nadenken... Wil ik dit nog wel?
En dit was echt puur genieten!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:52

Gaaf joh, ziet er goed uit! Je paard zal het heerlijk vinden zo zonder bit! Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:11

Wat leuk! Welkom in de wereld die westernverslaving heet Lips are sealed

Ik vind je wel heel erg achterop het zadel zitten, misschien bij les 2 de beugels een gaatje langer Verward

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:18

Ziet er goed uit!Zal vast even wennen zijn om bitloos te rijden als je wat anders gewend bent! Haha!
Lucky is wel een heus teddybeertje Clown

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:43

Leuk is dat he!
Ik vind de foto's er heel relaxed uit zien, ook fijn om te zien dat er ook stallen zijn waar de lespaarden niet met shanks gereden geworden maar lekker bitloos.Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:51

Ik vind het er ook relaxed uitzien! Leuk paardje ook!
En een goed iniatief trouwens van die stal dat ze bitloos rijden. Dat zie niet vaak!
Blijven de paarden daar allemaal bitloos, of worden sommige ook op bit gereden (met het oog op wedstrijden ed)?

brave_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:48

ziet er erg relaxt uit! en ga vooral zo door! en het is idd een relaxte manier van rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:39

Syl, wat ziet het er leuk en erg relaxed uit Ja Las ook dat je van plan bent door te gaan Lachen Erg leuk!

Ook van plan als Tapi zo ver is het western op te pakken met haar? Of toch gewoon dressuurmatig? Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 09:39

Ik wil haar wel bitloos gaan inrijden en pas later gaan overstappen naar bit, omdat ik in eerste instantie lekker wil buiten rijden. Maar ik weet niet of ik de dressuurkriebels helemaal links kan laten liggen. Knipoog

Mac: Die man vertelde me dat er niet (meer) met bit gereden werd. Hij vind dat alles prima zonder kan en volgens mij rijden ze daar geen wedstrijden.