Laliesk Star is back on track!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Laliesk Star is back on track!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 15:34

Ik heb gisteren sinds lange tijd weer heerlijk gereden. Wel veel twijfels gehad hoor, kreupel in het hoofd noemen ze dat geloof ik haha. Heb hem op de P/A nog een keer laten voordraven om zekerheid te hebben maar niemand zag iets.
Zonder zorgen weer verder gereden, lekker rustig aan gedaan. Na het eerste groompunt voelde ik dat hij weer de oude werd. Weer lekker aan het trekken, lekker looplustig, en oren in de nek als ik achterop bij een ander reed. Ofwel, hij is terug! Werd zelfs 7e in het klassement, wat ik niet verwacht had...

(hij had er dus al tijden geen zin meer in leek het, geen looplust en niet vooruit te branden)

De wedstrijd van gisteren was dus om te kijken of ik ermee door zou gaan of niet, maar zoals al eerder gezegd, hij is terug!!!

Voorkeuring HS 28
Nakeuring HS 40
Locomotie: de gehele tijd A

Aangezien hij lang genoeg vakantie gehad heeft (vanaf januari tot juli-aug) train ik deze winter lekker door om volgend seizoen een korte klasse 2 te starten van ong 50 a 60km, en dan weer proberen om op ons oude nivo terug te komen en lekker klasse 3 te starten.

Ik heb vooraf zijn bloed nog laten controleren en hij heeft nog steeds een chronische ontsteking ergens zitten. De dierenarts denkt aan een worminfectie, wat ik raar vind aangezien hij volgens een strak schema ontwormt wordt, wel gaapt hij altijd al heel veel. Volgens een vriendin kan dat duiden op een maagzweer. Dus als hij geen worminfectie heeft, wordt hij behandeld voor een maagzweer. Het kon namelijk geen kwaad om hem te behandelen ook al zou het niet hebben. Een onderzoek bij de kliniek in Someren kost me meer dan hem alleen te behandelen.
Hebben jullie misschien nog een idee wat het kan zijn?

Hij herstelt super! Na een half uur draven (HS tussen 90 - 110) zakt hij direct weer terug naar HS 65.

Iedereen weer heel erg bedankt!
Vooral Djilan met haar peptalk! En Margreet en de rest van de DA'en die me ervan overtuigde dat er echt niets te zien was aan Liekie!

Foto's komen nog!

Nagyl

Re: Laliesk Star is back on track!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:55

He goed om te lezen dat het gisteren zo goed is gegaan. JJAAA jullie gaan volgend jaar gewoon lekker Banholt rijden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:41

Indd, dan houdt niets ons hopelijk tegen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:05

Go jij! Go jij!
Super dat hij ineens de smaak weer te pakken had!
Nu dat laatste obstakel uit de weg en dan op naar een goed seizoen in 2009!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:08

Citaat:
Ik heb vooraf zijn bloed nog laten controleren en hij heeft nog steeds een chronische ontsteking ergens zitten. De dierenarts denkt aan een worminfectie, wat ik raar vind aangezien hij volgens een strak schema ontwormt wordt, wel gaapt hij altijd al heel veel. Volgens een vriendin kan dat duiden op een maagzweer. Dus als hij geen worminfectie heeft, wordt hij behandeld voor een maagzweer.

Behalve hem 'op schema' ontwormen heb je ook zijn mest regelatig laten onderzoeken? Dat zegt misschien iets meer over en eventuele wormbesmetting.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:46

Er is mest naar de DA gebracht en als ik het goed heb zou vandaag de uitslag komen.

@griebels, ik zal vandaag de foto's op m'n laptop zetten hoor.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:07

Rosita, vorig jaar heb ik zijn mest laten onderzoeken en nu dus weer. Geen wormeieren heb ik vandaag te horen gekregen.
We gaan dus behandelen voor een maagzwaar als ik niet met iets anders op kom dagen...
Heb alleen al gehoord dat het een paar honderd euro per week gaat kosten, maar dat ik al wel snel verbetering moet zien.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:57

Fijn dat het zo goed ging.
Maar als ik je verhaal zo hoor denk ik als eerste aan de maag, waarom laat je geen scopie doen bij hem? weet je het zeker. want die medicijnen voor een maagzweer zijn behoorlijk prijzig.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:59

Ja klopt, maar als het dus een maagzweer is, zit ik 2x behoorlijk in de prijzen... Ik moet daarvoor naar een andere kliniek namelijk...
En het kon geen kwaad om die medicatie te geven ook al had hij geen maagzweer. Verder moet ik in een paar dagen (2 ofzo) al verbetering kunnen zien, dus als er geen verbetering is, kan ik direct stoppen en verder zoeken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:59

Het is je gegund hoor met Liekie na zoveel tegenslagen. Je bent volgens mij al vanaf half 2007 aan het sukkelen met 'm. Laat het dan nu eindelijk eens goed gaan en dat 2009 jullie jaar mag worden! Er tegenaan met die topper Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Tis een vechtertje en jij ook, dus komt goed Haha!
Geweldig dat ie er weer zin in heeft Go jij! Go jij!

Ik kijk uit naar de fotooows Cheese!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:54

hee wat leuk om te horen dat het weer beter gaat met Liekie en dat je eindelijk weer kunt trainen Lachen