Elastostep Endurance met korf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loffy

Elastostep Endurance met korf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 22:28

Ik ben van plan andere beugels te kopen want ik krijg soms pijn aan mijn knie, afhankelijk van de duur van de rit, en kwam op de Elastostep Endurance met korf . Heeft iemand er slechte ervaringen mee en zijn er soms plaatsen in België (Limburg) waar je ze eventueel eens zou kunnen proberen want ze zijn niet goedkoop Bloos

Sok

Re: Elastostep Endurance met korf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:42

Ik heb ook vaak pijn aan mijn knie met normale beugels.
Maar de tijd dat ik met Flexrides (ook met korf) heb gereden, was dit weg!
Is misschien een goedkopere, en misschien wel net zo goede oplossing! Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:44

ik ben ook van plan de elastosteps aan te kopen.
Ik rij nu met de gpg (een goedkopere variant van de elastostep), maar die hebben enkel engelse beugels. Het probleem bij mij is dat engelse beugels te belastend zijn voor mijn enkel, ook al veren ze. Daarmee dat ik graag beugels wil met een breder voetbed. De flexrides zijn voor mij geen optie omdat er te weinig vering inzit... (heb een blessure aan m'n enkel en mag enkel nog maar rijden met beugels waar vering inzit, als ik niet binnen dit en enkele jaren een voet vol arthrose wil hebben).

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:02

Ik heb de Elastosteps. Lang getwijfeld, omdat ze toch wel erg duur zijn. Maar uiteindelijk toch overstag gegaan. Haha!

Ik heb ze eerst een week gratis (wel verzendkosten) uitgeprobeerd via Goedhard, zie http://www.goedhard.nl . Ook bij Green Distance kan het, http://www.green-distance.nl . Dat beviel me toen wel, en toen ik toch nieuwe beugels moest voor een nieuw zadel bij een nieuw paard Haha! heb ik de stap maar gezet.

Ze bevallen heel goed, ik heb minder last van mijn knie. Nog niet helemaal weg helaas, maar ik leer nu in mijn Centered Riding lessen eigenlijk pas hoe je zelf goed moet meeveren, dat zal ook helpen denk ik.
Ik had al jaren EZ-Rides, die hebben nog meer vering dan de Flexrides, maar dat was toch echt niet genoeg voor mijn knie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:09

Ik heb zelf Gaston Merciers voor brakke knieën, die bevallen mij erg goed Lachen

Flexrides vond ik te smal voor m'n schoenen. EZ-rides veerden teveel waardoor ik overbelasting kreeg. GM-beugels blijken voor mij precies goed te zijn.

Ik weet even niet direct waar Tessenderlo ligt (welke regio) maar ik zit zelf dicht bij de Vlaamse Kust. Als je eens GM-beugels wilt proberen kan dat gerust Lachen

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:54

willeke_nijs schreef:
ik ben ook van plan de elastosteps aan te kopen.
Ik rij nu met de gpg (een goedkopere variant van de elastostep), maar die hebben enkel engelse beugels. Het probleem bij mij is dat engelse beugels te belastend zijn voor mijn enkel, ook al veren ze. Daarmee dat ik graag beugels wil met een breder voetbed. De flexrides zijn voor mij geen optie omdat er te weinig vering inzit... (heb een blessure aan m'n enkel en mag enkel nog maar rijden met beugels waar vering inzit, als ik niet binnen dit en enkele jaren een voet vol arthrose wil hebben).

Even een kleine correctie. GPG levert ook beugels met een iets breder voetbed dan de standaar Engelse beugel, nl de GPG pro-grip double safety. Een korf erop is helaas niet mogelijk, en ze zijn niet zo breed als de genoemde merken, maar wel breder dan de standaard beugels.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:05

mjah maar die zijn nog niet breed genoeg Lachen

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:19

Nina_rex schreef:
Ik heb de Elastosteps. Lang getwijfeld, omdat ze toch wel erg duur zijn. Maar uiteindelijk toch overstag gegaan. Haha!

Ik heb ze eerst een week gratis (wel verzendkosten) uitgeprobeerd via Goedhard, zie http://www.goedhard.nl . Ook bij Green Distance kan het, http://www.green-distance.nl . Dat beviel me toen wel, en toen ik toch nieuwe beugels moest voor een nieuw zadel bij een nieuw paard Haha! heb ik de stap maar gezet.

- streepje bij green en distance...
http://www.greendistance.nl/

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:16

Oei, had ik even moeten checken. Knipoog Ik vergis me altijd! Haha!