Mag een regenoverall

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Mag een regenoverall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 20:50

Mag je bij een wedstrijd een regenoverall aandoen??
(Zo'n motording uit 1 geheel.)

Jet

Re: Mag een regenoverall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:20

Geen idee of dat in België mag, overigens ook niet of het in Nederland mag, maar ik denk dat het veel te warm is. Op een motor zit je stil en vang je veel wind, maar op een paard is het allemaal al snel te warm. Ik zou gewoon zorgen dat ik droge kleding meehad voor na afloop van een klasse 1 ( met p/a) of voor in de vetgate en na afloop van een klasse 2. Dus in Nederland tot 40 km. pas na afloop verkleden en bij hogere afstanden voor de vetgate(s) en de finish.
Ik heb overigens net chaps overgenomen van iemand van Horseware en die schijnen waterdicht te zijn. Een waterdichte jas heb ik ook, dus ik hoop dat als ik een regenwedstrijd heb, dat ik het toch droog houd zelf.
Succes met je wedstrijd!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:25

Ik heb hier 2 motorpakken liggen maar moet er niet aan denken om ze op een paard aan te hebben. Volgens mij kom ik niet eens erop met zo'n pak aan. Die dingen zijn namelijk niet gemaakt om in te bewegen. En als ik erop zou komen dan wordt er weinig gewerkt. Ze zijn namelijk lekker warm. Maar het kan zijn dat jij van een sauna houdt? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:14

Hier in Nederland mag het, volgens mij zou het in Belgie ook mogen. Maar of het fijn zit is een tweede Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:46

Natuurlijk, al ga je in een clownspak Clown Zolang er maar mouwtjes aanzitten (en in Belgie of internationaal een kraagje aanzit) en de broek je bovenbenen bedenkt mag je alles aantrekken.

Al betwijfel ik of het wel lekker zit en niet gigantisch warm wordt.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:31

hihihi linda! Nu ben ik wel beniewd hoe jij morgen aan de start verschijnt hahaha Lachen
nee alle gekheid op een stokje, je kan best rijden in luchtige kledij en zorgen dat je in de auto een vers setje kleding hebt liggen... op mijn eerste wedstrijd was ik volledig uitgeregend en 'k heb me gewoon in de camion helemaal omgekleed... Gewoon zorgen dat je een handdoek mee hebt om je haren droog te wrijven (indien je een luchtige cap hebt), een proper t-shirt, propere broek en vooral: een extra stel sokken! En een warme fleece om aan te doen na afloop... tijdens de rit kan het geen kwaad om doornat te worden... 't is pas gevaarlijk voor ons wanneer we met natte kleding blijven lopen en opdrogen door de wind, daar worden we pas echt ziek van.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 16:42

willeke_nijs schreef:
hihihi linda! Nu ben ik wel beniewd hoe jij morgen aan de start verschijnt hahaha Lachen
nee alle gekheid op een stokje, je kan best rijden in luchtige kledij en zorgen dat je in de auto een vers setje kleding hebt liggen... op mijn eerste wedstrijd was ik volledig uitgeregend en 'k heb me gewoon in de camion helemaal omgekleed... Gewoon zorgen dat je een handdoek mee hebt om je haren droog te wrijven (indien je een luchtige cap hebt), een proper t-shirt, propere broek en vooral: een extra stel sokken! En een warme fleece om aan te doen na afloop... tijdens de rit kan het geen kwaad om doornat te worden... 't is pas gevaarlijk voor ons wanneer we met natte kleding blijven lopen en opdrogen door de wind, daar worden we pas echt ziek van.

Hihihi Willeke meid, ik beloof je dat er iemand een foto gaat maken van een heel erg verzopen katje! Ik duw die camera gewoon bij iemand in zijn handen!
Oke, t was maar een vraag, ik vind dat jullie gelijk hebben, veels te warm! Het wordt een windjackje mooi blauw die een beetje regen tegenhoudt en rainlegs............ Tong uitsteken