Het was zatedag wel vroeg op voor ons want we moesten ongeveer anderhalf uur rijden. Omdat ik ook nog met Helvetia, haar moeder, meedeed moest ik dus ook nog eens twee paarden vlechten!
Eerst even een foto van Helvetia die haar derde SGW wedstrijd reed in Heino. Deze foto is gemaakt in Oud-karspel op 1 juni 2008.

Nu verder over Wisora!
We hadden startnummer 71 en moesten om 10 uur dressuur rijden in ring 4. Ik was de eerste combinatie die daar reed en nadat de jury aan mij had gevraagt "welke proef rijden jullie eigenlijk?" konden we beginnen. Het was een nette proef maar niet spectaculair, 185 punten.
Springen was voor Wisora een eitje! Normaal springt ze L en met haar bijna 1.80 m kon dat ook bijna niet anders! Het resultaat een foutloos parcours!
Bokker leonieswenny heeft toevallig heel veel foto's van ons gemaakt! Hier een paar springfoto's.
De eerste hindernis, een eitje!

Hindernis 5, nog steeds een eitje!

Daarna na de dierenarts en tenslotte crossen!
Omdat Wisora nog nooit een cross hindernis heeft gezien was het gewoon afwachten hoe ze zou reageren! De starter was helemaal verbaasd dat mijn paard zo rustig was in de startbox. Maar dat is natuurlijk ook niet zo gek, ze wist niet wat er komen zou...
En eindelijk de start! We gingen richting het bos, dat was best spannend... Maar ze liet zich niet kennen en ging over hindernis 1! De problemen kwamen pas bij hindernis 2, de Lindeboom. Zodra ze de bocht om ging en die boom zag liggen stond ze op de achterbenen!
Een lindeboom is eng... Bij de tweede keer aanrijden dacht ik dat ze het wel zou doenl, maar nee, alléén ik ging! Dat was helaas een val...
Weer verder en uiteindelijk toch wel over die enge boom!
De derde hindernis verkeek ze zich op, ze had niet gezien dat het een opsprong was dus zakte ze erg ver door de knieen. Maar toch ging ze lekker door en we kwamen in het ritme! Ze sprong de afsprong, opsprongen, greppel, eigenlijk alles!
Hier een foto van hindernis 12(??)

Uiteindelijk kwamen we bij hindernis 13, de waterbak! Wisora had dinsdags voor de cross voor het eerst water gezien, dus ik verwachtte er niet veel van. We gingen daarom ook direct maar voor het alternatief. Maar ook dat zag ze helaas niet zitten...
Bij het water kwamen we niet in de buurt...

We werden uit de cross gehaald (we hebben hindernis 14 nog wel even gesprongen) en gingen weer richting dierenarts.
Uiteindelijk ben ik wel heel tevreden omdat ze nog nooit cross hindernissen had gezien. Ze sprong immers over de greppel en de op- en afsprongen deed ze ook! Nu gewoon nog even goed trainen voor Nijeberkoop en dan komen de prijzen vanzelf!
Als iemand nog foto's heeft gemaakt van Wisora en mij (nr 71) of van haar moeder Helvetia (nr 108) laat het dan even weten!
Tips mogen altijd, maar hou het netjes en val niet te veel in de herhaling!