[SGW] Spectaculair SGW debuut Wisora @ Heino

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Spectaculair SGW debuut Wisora @ Heino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 19:23

Zaterdag 27 septmeber was het voor Wisora zover, haar debuut in het SGW!

Het was zatedag wel vroeg op voor ons want we moesten ongeveer anderhalf uur rijden. Omdat ik ook nog met Helvetia, haar moeder, meedeed moest ik dus ook nog eens twee paarden vlechten!

Eerst even een foto van Helvetia die haar derde SGW wedstrijd reed in Heino. Deze foto is gemaakt in Oud-karspel op 1 juni 2008.
Afbeelding

Nu verder over Wisora!
We hadden startnummer 71 en moesten om 10 uur dressuur rijden in ring 4. Ik was de eerste combinatie die daar reed en nadat de jury aan mij had gevraagt "welke proef rijden jullie eigenlijk?" konden we beginnen. Het was een nette proef maar niet spectaculair, 185 punten.

Springen was voor Wisora een eitje! Normaal springt ze L en met haar bijna 1.80 m kon dat ook bijna niet anders! Het resultaat een foutloos parcours!
Bokker leonieswenny heeft toevallig heel veel foto's van ons gemaakt! Hier een paar springfoto's.

De eerste hindernis, een eitje!
Afbeelding

Hindernis 5, nog steeds een eitje!
Afbeelding

Daarna na de dierenarts en tenslotte crossen!
Omdat Wisora nog nooit een cross hindernis heeft gezien was het gewoon afwachten hoe ze zou reageren! De starter was helemaal verbaasd dat mijn paard zo rustig was in de startbox. Maar dat is natuurlijk ook niet zo gek, ze wist niet wat er komen zou...
En eindelijk de start! We gingen richting het bos, dat was best spannend... Maar ze liet zich niet kennen en ging over hindernis 1! De problemen kwamen pas bij hindernis 2, de Lindeboom. Zodra ze de bocht om ging en die boom zag liggen stond ze op de achterbenen!
Een lindeboom is eng... Bij de tweede keer aanrijden dacht ik dat ze het wel zou doenl, maar nee, alléén ik ging! Dat was helaas een val...
Weer verder en uiteindelijk toch wel over die enge boom!
De derde hindernis verkeek ze zich op, ze had niet gezien dat het een opsprong was dus zakte ze erg ver door de knieen. Maar toch ging ze lekker door en we kwamen in het ritme! Ze sprong de afsprong, opsprongen, greppel, eigenlijk alles!

Hier een foto van hindernis 12(??)
Afbeelding

Uiteindelijk kwamen we bij hindernis 13, de waterbak! Wisora had dinsdags voor de cross voor het eerst water gezien, dus ik verwachtte er niet veel van. We gingen daarom ook direct maar voor het alternatief. Maar ook dat zag ze helaas niet zitten...

Bij het water kwamen we niet in de buurt...
Afbeelding

Afbeelding

We werden uit de cross gehaald (we hebben hindernis 14 nog wel even gesprongen) en gingen weer richting dierenarts.

Uiteindelijk ben ik wel heel tevreden omdat ze nog nooit cross hindernissen had gezien. Ze sprong immers over de greppel en de op- en afsprongen deed ze ook! Nu gewoon nog even goed trainen voor Nijeberkoop en dan komen de prijzen vanzelf!

Als iemand nog foto's heeft gemaakt van Wisora en mij (nr 71) of van haar moeder Helvetia (nr 108) laat het dan even weten!

Tips mogen altijd, maar hou het netjes en val niet te veel in de herhaling!

Marieke_xXx

Re: Spectaculair SGW debuut Wisora @ Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:36

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je gaat crossen zonder ooit een training te rijden,
maar daar wil ik geen discussie van maken, ieder zijn eigen keus! Knipoog
Fijn dat het springe wel lekker ging, en het crossen komt vanzelf wel! Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:41

gaaf om dit te doen zeg, mooie foto's ook, jammer dat je eruit bent gehaald, trainen zou idd wel op zijn plek zijn voor het paard.
Als je je paard beter traint op de onderdelen dan werk je ook de ongehoorzaamheden niet in de hand die er nu warschijnlijk wel ontstaan onder de druk van de wedstrijd.
Succes met je mooie paarden en SGW wedstrijden !

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:35

Ikzelf heb ook niet heel veel training gehad voor mijn eerste SGW, maar een beetje voorbereiding op crosshindernissen is wel vereist. Ik vind het anders niet helemaal eerlijk tegenover het paard. Het is ook een kwestie van vertrouwen opbouwen en om nu voor de eerste keer je paard meteen voor een cross te zetten, doet imo niet veel goeds voor het vertrouwen.

Verder zijn jullie een leuke combinatie. Nog wat meer gaan trainen en dan komt het vast helemaal goed. Succes!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 22:16

Ik heb deze cross ook als training gereden. In Heino staan geen ingewikkelde sprongen dus is vond dat het wel kon. Ik neem het haar ook helemaal niet kwalijk dat ze weigeringen had. Het was voor ons gewoon een oefencross en ik was heel tevreden!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:19

bvw schreef:
Als iemand nog foto's heeft gemaakt van Wisora en mij (nr 71) of van haar moeder Helvetia (nr 108) laat het dan even weten!

Nr. 71 heb ik net gemist in de cross, ik denk dat ik net van de waterbak naar hindernis 11 liep, maar nr. 108 heb ik wel leuk op de foto. Het is helemaal onderaan de pagina: http://www.deleliaard.nl/Fotografie/hei ... 2008_5.htm

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 14:33

Leliaardje schreef:
bvw schreef:

Nr. 71 heb ik net gemist in de cross, ik denk dat ik net van de waterbak naar hindernis 11 liep, maar nr. 108 heb ik wel leuk op de foto. Het is helemaal onderaan de pagina: http://www.deleliaard.nl/Fotografie/hei ... 2008_5.htm

Ja dat zijn inderdaad erg mooie foto's! Vooral de tweede foto (over het greppeltje) vind ik heel mooi!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:41

Het ziet er al leuk uit! Helaas vind ik het ook een beetje dom om met zo weinig ervaring al een echte cross te rijden.. Als het nou nog een oefencross was, die zijn daar voor.

Maar met wat trainen komt het vast goed, zoals je zelf ook al zei Lachen

Ik zie trouwens ook dat je gewone peesbeschermers om hebt.. Als je vaker wilt crossen zou ik toch iets stevigers zoeken. Peesbeschermers geven niet alleen te weinig bescherming in de cross, ze zakken ook nog veel te snel af!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:21

Leuke foto's Bianca Lachen
Vind dat je nog best ver gekomen bent zonder 'echte voorbereidingen' Lachen
Succes in Nijeberkoop en zie je woensdag dek ik wel Knipoog

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:29

AnneMieKe_89 schreef:
Ik zie trouwens ook dat je gewone peesbeschermers om hebt.. Als je vaker wilt crossen zou ik toch iets stevigers zoeken. Peesbeschermers geven niet alleen te weinig bescherming in de cross, ze zakken ook nog veel te snel af!

Welke zou je aanraden??

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:35

Je hebt verschillende goede merken! Ik heb zelf NEW's type Airflow. Maar je hebt ook Style, en CC bijvoorbeeld. Zijn ook wel verschillend in prijs. De NEW's zijn in verhouding niet heel duur, en ik ben er erg tevreden mee. Canter hier op bokt heeft veel soorten, daar heb ik ze ook gekocht, en velen met mij Tong uitsteken
http://www.canter-equipment.nl/

Succes!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 21:31

Dank je wel! Ik zal goed sparen want het lijkt me het beste om voor elk paard een eigen setje te kopen!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:40

Ik vind dat je ver bent gekomen zonder enige crosstraining, verder zou ik training wel aanraden. Anders kan het nog wel eens anders aflopen. Zoals die foto met het stijgeren, je brengt jezelf niet echt in een veilige situatie, vooral door de afzetbalken. Door training gaat hij waarschijnlijk zo door een waterbak.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 11:10

sammie18 schreef:
Ik vind dat je ver bent gekomen zonder enige crosstraining, verder zou ik training wel aanraden. Anders kan het nog wel eens anders aflopen. Zoals die foto met het stijgeren, je brengt jezelf niet echt in een veilige situatie, vooral door de afzetbalken. Door training gaat hij waarschijnlijk zo door een waterbak.

Door trainen zal ze inderdaad wel door het water gaan, voor de cross heb ik wel water geoefend met haar. Dat vond ze heel spannend en achter een ander paard aan liep ze er ook zo in! Dus dat komt vanzelf!