[WN] Belangstelling voor trainingsweekend met Jean Claude Dysli?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Belangstelling voor trainingsweekend met Jean Claude Dysli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 17:30

Afgelopen weekend ben ik voor de 2e keer bij Jean Claude Dysli geweest voor training. In februari heb ik een week van hem les gehad in Andalusie en nu een weekend ( 6 uur) met mijn eigen paarden in Numbrecht, bij Keulen.
Ik ben zeer enthousiast over zijn manier van lesgeven, zijn enorme kennis en zijn manier van rijden.
Hij geeft veel, goed onderbouwde, theorie waarna iedereen aan het oefenen slaat.

We hebben hem gevraagd of hij volgend jaar naar Nederland wil komen en dat wil hij Haha! .

Ik zou nu dus willen weten wie er belangstelling heeft voor een traningsweekend met deze uitzonderlijke man.
Een weekend ziet er ongeveer als volgt uit:
Er wordt 6 uur per dag lesgegeven in groepen van ca. 5 man. Iedereen krijgt 2 x per dag 1,5 uur les. De lessen zijn prima te doen, omdat het oefenen steeds wordt afgewisseld met theorie ( te paard!) en het daarom dus niet overdreven vermoeiend is voor het paard.
Er wordt minstens 2 maar liever 3 dagen lesgeven omdat de lessen duidelijk opbouwend zijn.
De lessen worden in het Engels ( of Duits) gegeven en zijn redelijk allround, maar met nadruk op de reining oefeiningen. Er kunnen cutting cursussen , basiscurssen en reining cursussen op verschillend niveau georganiseerd worden.

Jean Claude is 73, heeft zijn hele leven paarden gereden, sinds zijn 25e rijdt hij westernen heeft veel reining en cutting gereden. Zijn paard; Okie Isma Dad is door hem opgeleid, nu 22 jaar oud en buiten een heel goed cutter ( ca. $ 70.000 winsom) een zeer allround paard.

De prijs van de weekenden zullen voor 2 dagen rond de 275,- p/p liggen, voor 3 dagen rond 350,-, excl. stalling/ evt. overnachting. Koeiencursus zal duurder worden ivm huur koeien.
De locatie is nog onbekend maar zal waarschijnlijk in het Oosten van het land zijn, het tijdstip zal ergens tussen mei en september liggen.

Zeker voor wedstrijd ( reining/ cutting) ruiters een must omdat hij precies weet waar je pluspunten kan verdienen in de pattern.

Ik had er een Poll bijgedaan maar die is nu weer weg, dus ik wel graag weten of er belangstelling is voor 2 of 3 daagse cursus en of dat dan koeien, basis of reining moet worden.

http://www.jcdysli.de/index.html
http://www.goodhorsemanship.de/
Beide sites zijn in het Duits.

Theorie les te paard
Afbeelding

Mijn man op Spot nadat mijn knie het opgegeven had ( oude blessure).
Afbeelding

crazycactus

Re: Belangstelling voor trainingsweekend met Jean Claude Dysli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:46

Lijkt me wel gaaf... heb al veel over hem gehoord.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:24

Dat zie ik ook wel zitten,maar dan maximaal 2 dagen.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:09

Klinkt zeker interessant, neem aan dat ik rond die periode wel 1,5 uur op mijn paard zou kunnen zitten Bloos

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 10:44

gera schreef:
Klinkt zeker interessant, neem aan dat ik rond die periode wel 1,5 uur op mijn paard zou kunnen zitten Bloos

Het is 1,5 uur per les, dat is dus 3 uur per dag en 6 uur in 2 dagen. Maar omdat er tussendoor heel veel theorie zit, is het voor de paarden niet echt zwaar, ze kunnen steeds uitrusten Haha! .

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 16:10

Als de belangstellenden mij een mailtje sturen via het email adres van onze website, dan zet ik die op de mailinglijst en houdt jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:03

Done Haha!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 17:27

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:55

Ik heb mij ook per mail aangemeld. Weet niet of ik tegen die tijd al mee kan doen met Trail. Ik ga dan voor basis en dan richting reining.
Voor 2 dagen.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:22

Ik heb me aangemeld.
Ik kom voor koeien of reining.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:53

Voorheen kwam hij ook altijd op een stal in het noorden, Jean Claude is absoluut een aanrader. Gewéldig, hoe die man alles weet te 'fixen' en op wat voor manier.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:28

Lijkt me erg leerzaam. Als het qua datum uitkomt doen we graag mee!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:28

Mijn paardje is er nog niet klaar voor, maar ik zou heel graag komen kijken!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:08

Wranglerbutt schreef:
Mijn paardje is er nog niet klaar voor, maar ik zou heel graag komen kijken!

Je bent zeker welkom Haha!, stuur even een mailtje en ik houdt je op de hoogte.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:14

Klaasje schreef:
Voorheen kwam hij ook altijd op een stal in het noorden, Jean Claude is absoluut een aanrader. Gewéldig, hoe die man alles weet te 'fixen' en op wat voor manier.

De bedoeling van Jean Claude is in principe dat er niets "gefixt" hoeft te worden. Daarom ben ik er heen gegaan met mijn jonge hengst ( pas 4 maanden onder het zadel) die alleen de simpele basis kent; stappen, drafje , sturen, halthouden.
Als de basis maar goed is komt de rest vanzelf! En juist die basis goed krijgen is zo moeilijk.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:44

ElCid schreef:
Klaasje schreef:

De bedoeling van Jean Claude is in principe dat er niets "gefixt" hoeft te worden. Daarom ben ik er heen gegaan met mijn jonge hengst ( pas 4 maanden onder het zadel) die alleen de simpele basis kent; stappen, drafje , sturen, halthouden.
Als de basis maar goed is komt de rest vanzelf! En juist die basis goed krijgen is zo moeilijk.

Vandaar ook de aanhalingstekens Knipoog Bedoel meer dat hij het gewoon altijd voor elkaar weet te krijgen Knipoog

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 12:18

Klaasje schreef:

Vandaar ook de aanhalingstekens Knipoog Bedoel meer dat hij het gewoon altijd voor elkaar weet te krijgen Knipoog

Zeker weten! Bij fixen denk ik snel aan "quick and dirty", en dat doet hij zeker niet. Ik dacht wel dat je het positief bedoelde, maar ik wilde er toch even op reageren.
Heb jij geen zin om dan mee te komen doen, of te komen kijken?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:27

Ja lijkt me ontzettend leuk, maar ik doe vanaf februari al niks meer met paarden Bloos Komen kijken kan evt. wel, ik zie wel.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:38

Als ik trouwens een voorkeur door mag geven dan wel liever richting september als richting mij. Dan heb ik een grotere kans dat ik mee kan doen, omdat ik Trail dan al langer onder het zadel kan hebben als alles mee zit

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:40

Mailtje is onderweg Haha! Als het in het oosten is heb ik zeer zeker interesse.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 11:35

Intussen heb ik al een stuk of 15 aanmeldingen voor de mailinglijst, dus het gaat goed. In februari ga ik nog een week bij hem trainen in Andalusie, dan gaan we ook alle details bespreken.
De precieze datum hangt ook van de accommodatie af die ik kan gebruiken, maar als ik genoeg aanmeldingen krijg kan ik hem misschien wel 2 keer laten komen Haha! Knipoog .
Voor dat ik naar Andalusie ga zal ik wel zorgen dat ik de data geprikt heb, als er voorkeuren zijn hoor ik dat ook graag.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:31

Ik heb al 3 keer een clinic van hem gehad, echt de moeite waard. Die man heeft echt verstand van paarden en ook van de ruiters......