[SGW] Rosanne en Tiesto Lady @ L cross in Neede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Rosanne en Tiesto Lady @ L cross in Neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 06:05

Vanochtend vroeg vertrokken (6.30 uur); het was erg mistig onderweg, maar daar aangekomen om 8.15 uur was het alleen nog wat nevelig. Eerst de cross verkend; zaten wel wat spannende hindernissen in; oa een dikke insprong op het water:
Afbeelding (had helaas mijn camera op een te langzame sluiterijd staan, dus de waterbakfoto's zijn niet scherp)

Toen eerst dressuur gereden; het 1e deel ging aardig, maar na de 1e galop kreeg Toetje de cross al in haar hoofd en ging het allemaal niet zo lekker meer. Ze had 187 punten en was daarmee laatste in de dressuur. De rest zat voornamelijk rond de 195, maar ook nog een deel boven de 200.
Daarna omgezadeld voor het springen. Toetje liep toen weer lekker:
Afbeelding

Springen ging als een speer; foutloos én binnen de tijd; er waren veel tijdfouten in het parcours
Afbeelding

Daarna de cross. Dit is hindernis 1; daar sta ik best wel ver vandaan, maar vond m toch wel leuk om te laten zien:
Afbeelding

Op weg naar nummer 2:
Afbeelding

Hindernis 2:
Afbeelding

En weer weg naar nr 3:
Afbeelding

Toen ben ik snel richting eind van de cross gefietst en daar kwam ze al vrij snel over de 2 na laatste hindernis:
Afbeelding

Op naar de 1 na laatste:
Afbeelding

Nog even wennen aan de nieuwe camera evil :
Afbeelding

Als laatste nog even bij de dierenarts langs voor controle op hartslag en het gangenwerk:
Afbeelding

Ze kwamen foutloos uit de cross en hadden heerlijk gecrossed; waterbak was ook geen probleem; en dan wordt het afwachten op de uitslag.
................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

En die viel tegen; een weigering op hindernis 12 Hindernis 12 was een smalle punt,
maar met een alternatief nl. 12A en 12B
Bij het lopen had Rosanne besloten dat ze het alternatief zou nemen, omdat het puntje toch wel erg smal tussen het stro en het vlaggetje was. 12A en 12B stonden haaks op elkaar en ertussen heeft Rosanne haar eigen lijn gekruist en dat wordt als een weigering aangerekend Jammer, maar zo zijn de regels!
Toch wel fijn gecrossed en daar gaat het toch om Vork

Rovinia

Re: Rosanne en Tiesto Lady @ L cross in Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 07:04

Weer hele mooie foto's en gelukkig was het voor jullie weer heel lekker weer.
Vooral de galop foto's vind ik gaaf, daar straalt het plezier van af, van beide!
Jammer van de weigering, die geen echte weigering was en dat dus het vertrouwen er weer is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:49

Wow, mooie foto's zeg! En lekker gereden ook.
Ik zag ze bij het water aankomen, uiteindelijk sprong ze dat super netjes, alleen snap ik niet helemaal dat daar geen weigering gerekend is.
Ze reed namelijk eerst bijna aan op de opsprng van het M, trok hem daar wel op tijd voor weg, maar heeft toen vlak voor de boom van het L een volte gemaakt om die goed aan te kunnen rijden. Had die hindernis jury streng aan de regels gehouden, dan was die volte vlak voor die boom naar mijn inzien een weigering.
Maar goed, dat maakt verder niet uit, hij sprong echt netjes het water in!
Wat is de volgende cross?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:53

Wat een heerlijk dier! Die galopfoto's zijn geniaal, ik krijg gelijk een galopdeuntje in mijn hoofd.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:58

Ohh wat een coole pony (of paard?)! Pling
Het ziet er goed uit.
De foto's naar de hindernissen toe zijn erg leuk!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:45

Nickeltje schreef:
Wow, mooie foto's zeg! En lekker gereden ook.
Ik zag ze bij het water aankomen, uiteindelijk sprong ze dat super netjes, alleen snap ik niet helemaal dat daar geen weigering gerekend is.
Ze reed namelijk eerst bijna aan op de opsprng van het M, trok hem daar wel op tijd voor weg, maar heeft toen vlak voor de boom van het L een volte gemaakt om die goed aan te kunnen rijden. Had die hindernis jury streng aan de regels gehouden, dan was die volte vlak voor die boom naar mijn inzien een weigering.
Maar goed, dat maakt verder niet uit, hij sprong echt netjes het water in!
Wat is de volgende cross?

Ze werd gehinderd door het paard dat daar nog stond. Rosanne had de wending mooi naar rechts willen uitrijden, maar daar stond die schimmel nog te huppen. Als die er niet stond had ze nooit een volte gereden. Dus in de ogen van de hindernisjury was het ook geen weigering.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:37

leuke actiefoto's!!
Best netjes gedaan, jammer van de "weigering".
Veel succes voor de volgende crossen!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 22:04

@Nickeltje : volgende cross is Ysselsteijn.

Hoe is het met jou gegaan in Neede; we hebben je springparcours wel gezien(4 balken), maar ik weet niet hoe je cross is gegaan; toen waren we al naar huis.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:40

Leuke serie foto's!
Jammer van de weigering die geen weigering was!
succes bij de volgende cross!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:52

Heel erg mooi paard! Setje staat haar ook erg goed!
Ruiter heeft een mooie houding!