Mijn eerste endurance in Yves Gomezee (20 km)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SFCAP

Mijn eerste endurance in Yves Gomezee (20 km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 14:30

S ochtends om 7 uur mijn liefste ventje eten gegeven en geborsteld. deken op en een goed uur later op de vanne.
Toegekomen ter plekke ff info gevraagd en daarna naar veearts keuring... wat spannend... hartslag 45, andere controles ook ok.
start tijd gaan aanvragen, 10.00. Tijd om op te zadelen. Ging 20 minutes hem gaan instappen, maar uiteindelijk hebben ze starttijd op mijn vraag vervroegd.. 10h47, zo kon ik de vorige ruiter net inhalen en hebben we samen het parcours uitgereden.
Geen fotos van de start, want papa had het foto toestel en was niet echt op de hoogte van de snelle tijdsverandering.

Eerste stopplaats na 6km, snel Soya wat laten drinken en een appeltje geven, wat water over net en weer voort...

Afbeelding

Daarna weer voort over het prachtige parcour!

Afbeelding

Afbeelding

Dan nog 2 keer ff gestopt en voor de rest goed doorgereden.

Toen stond er opeens een km aanduiding "nog 1km", toen zijn we beginnen stappen, aangezien ik anders te vroeg binnen zou zijn.
Laatste minuut opnieuw gedraafd en over de finish 11h34! (mochten min 1h40 en max 2h doen)

Afbeelding

Vlug afzadelen en afkoelen!

Afbeelding

En natuurlijk de hartslag meten... (Na een kleine 15 min zat hij aan 57)

Afbeelding

Daarna bij veearts (hartslag 58) dus dat zat al goed.
Gangen ook ok.

Afbeelding

Nu wachten we met vol spanning de uitslag van deze avond af...

1 ding is zeker, wij gaan ervoor! Het was een geniale dag en we hebben de microbe te pakken!

Karin

Re: Mijn eerste endurance in Yves Gomezee (20 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:38

Dat lijkt op het gebied in Schotland waar ik deze zomer heb gereden! Wat is jullie Belgenland toch mooi... Toch maar eens kijken of het me gaat lukken om daar volgend seizoen te rijden.

Leuk te horen dat jullie eerste wedstrijd je zo goed is bevallen! Op naar de volgende, ga je dit seizoen nog eens starten?

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 14:42

Geen idee, kalender eens bekijken...

Ja, het landschap was echt prachtig...

Ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:57

proficiat met je eerste geslaagde rit! Leuk hé hoe snel je de endurance microbe te pakken krijgt Lachen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:47

Proficiat met de goed uitgereden wedstrijd. De laatste wedstrijd van dit seizoen bij de VLP is binnen 14 dagen in Tessenderlo, dus als je nog eens wil starten, zal het dan moeten zijn. Lachen

Groeten, SuSEQ

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:30

hihihi ik vind trouwens jou tuig en jou rijbroek héél erg mooi Lachen
mijn tuig is een tikkeltje donkerder dan dat van jou Lachen
Blauw staat echt mooi op schimmels hé!

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 18:45

Ik denk dat ik mij gewoon ga inschrijven voor het nieuwe seizoen.
Ik ben uiteindelijk 12 de van de 18 geworden.
Het probleem was dat er bij de veearts controle geen duidelijkheid was wanneer we ons moesten aanbieden.
De ene zei binnen de 20 min, de andere zei op 20 min.
Ik heb hem op 14 min binnen gebracht aangezien ik dacht strafpunten te krijgen als ik langer zou wachten. Dit was blijkbaar niet het geval. Indien ik hem later had aangeboden, had zijn hartslag gemakkelijk nog kunnen zakken.
Tweede probleem... mijn uurwerk met chrono deed het op een bep moment niet meer, ik had geen precies idee meer wanneer ik nu exact vertrokken was en wanneer ik ten vroegste mocht toekomen. Naar mijn grooms gebeld, maar die hebben het niet echt precies uitgerekend. Dus ik reed de laatste km extra traag om toch maar niet te snel toe te komen, en uiteindelijk door te weinig precisie zijn we 5 minuten te laat gekomen... Pfff En ja, dan nog die dikke wintervacht die hij al heeft (kan hem niet scheren want hij staat altijd buiten, ookal kan hij vrij in en uit stal)

Enfin, toch een mooie dag en we hebben bijgeleerd... een V max enduro besteld bij Goedhard.
Zal het trainen vergemakkelijken

Ja, blauw, is idd mooie kleur, vroeger had ik oranje voor hem, maar blauw staat hem veel beter.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:49

Wat een ontzettend mooi gebied zeg. Waar is het ongeveer?

Gefeliciteerd met jullie eerste en goed uitgereden rit.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 18:53

Bedankt! Bloos Haha!

Het is voorbij Charleroi, in Yves Gomezee.

Was idd een prachtige wandeling, blij dat mijn liefste papa fotos wou trekken...