Morgen SGW heino,vandaar nu deze vraag.
Mag je deze chaps gebruiken?
Ik weet dat bij springen en dressuur alleen gladlederen chaps mogen, maar geld het voor sgw ook?
Ze zijn niet van leer, maar wel volledig glad.

Alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lielle schreef:volgens mij gaan ze daarbij uit van het springreglement en aangezien ze niet van glad leer zijn mag niet. En normaal zal het niet zo opvallen en zal er dus niets van gezegd worden, maar dat is hier niet echt van toepassing.
sorry, maar ik vind het echt snoeilelijk

Citaat:2. Voor de onderdelen Dressuur en Springen geldt het Disciplinereglement Dressuur cq het Disciplinereglement Springen als uitgangspunt, afwijkende bepalingen zijn in dit reglement opgenomen.
Citaat:Artikel 330 - Kleding en harnachement bij het springen
Vanaf de klasse Z wordt verwezen naar het FEI-reglement. De springproef mag afgelegd worden in crosskleding.
Citaat:Artikel 345 - Kleding en harnachement tijdens de uithoudingsproef
Tijdens de uithoudingsproef als onderdeel van een Eventing wedstrijd is het dragen van een goed passende bodyprotector en een goedgekeurde veiligheidshelm die voldoet aan de Europese norm EN1384, verplicht. Het dragen van de “Eventing medical card” wordt sterk aanbevolen.
Citaat:Tevens is het verplicht om rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of jodhpurlaarsjes en gelijkkleurige, gladleren chaps te dragen.
Citaat:6. Cross-Country Test
2006 RULES FOR EVENTING
35
Light-weight clothing is appropriate for this test. Protective headgear, in accordance with
Para. 1 above, and boots must be worn. Back protectors must be worn. Spurs are optional;
if used, they must be in accordance with Para. 3 above.