[WN] Just Lord Jac 3e keer les (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Just Lord Jac 3e keer les (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 15:55

Heey!

Na lang zoeken heb ik eindelijk iemand gevonden voor les!!
Ik heb nu 3 lessen gehad en hij gaat lekker vooruit.
Hij moet leren om meer op de achterhand te lopen en zichzelf te dragen.

Hier een filmpje van de les vanmiddag Lachen : http://nl.youtube.com/watch?v=tbeJAYed6Bg

Het is nog maar een begin maaar het begin is gemaakt en slaat aan!
De stukken dat hij goed loopt worden vanzelf langer Haha!

kelcy

Re: Just Lord Jac 3e keer les (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:28

het ziet er relaxt uit Lachen ik kom snel een keertje kijken Lachen

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:43

Ik dacht al die stem herken ik! Je hebt ook les van Sylvia Knipoog Ziet er inderdaad erg relaxed uit! Hopelijk gaat het goed vooruit met de lessen van Sylvia en heb je er veel plezier in!

Succes nog!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 18:35

Dank jullie wel Haha!

ik ben heel blij dat het jullie het er relaxed uit vinden zien Haha!

Leuk dat je ook les hebt van haar noor! ik ben er tot nu toe erg tevrede mee Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 23:02

He Aman, Super hoor hoe hij vooruit gaat *niet dat ik zoveel verstand van western heb Huilen van het lachen* Hij krijgt echt al veel meer body dan toen je hem net had.. Oeh moet hem echt een keertje in het echt komen bewonderen he Tong uitsteken

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 10:27

Dankje mays Haha! ja hij ziet er echt een stuk beter uit nu Haha! kom inderdaat maar een keer kijken mays Haha!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:54

Filmpje ziet er goed uit!Hij loopt echt heerlijk ontspannen al!Vind ik altid leuk om naar te kijken!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:11

in 1 woord WOW!!!!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 17:47

Bloos ik vind het echt fijn om deze reacties te lezen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:32

Mag ik dan degene zijn die een kritische vraag wil stellen?
Ik vind dat er een erg groot verschil zit tussen jouw 'laten lopen' en het ontzettend snelle en grote oppakken dat je dan steeds moet doen.
Waarom is dat?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:51

Sonja schreef:
Mag ik dan degene zijn die een kritische vraag wil stellen?
Ik vind dat er een erg groot verschil zit tussen jouw 'laten lopen' en het ontzettend snelle en grote oppakken dat je dan steeds moet doen.
Waarom is dat?

Dat vond ik ook al erg opvallen.. Lukt het niet om hem eerst proberen om met je been weer wat naar beneden te vragen..? Je moet hem elke keer zo hoog en lang oppakken..
En geen aanval hoor maar..: Kun je hem niet eerst op een trensje pakken en dan op de achterhand, dan gelijk op een shank..?
Geen aanval hoor, kan zijn dat je paardje lekkerder op een shank loopt, maar dat viel me eigenlijk gelijk op..
Want in het begin, als je hem oppakt gaat hij lekker bij elkaar lopen, laat je hem los: Valt hij letterlijk uit elkaar.. Knipoog
Ik bedoel 't niet lelijk ofzo, vraag ik me alleen af.. Knipoog

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:43

Is het niet zo dat ze juist probeert hem ook bij elkaar te houden als hij zijn hoofd ontspant? Daarom steeds oppakken en been erbij, bij elkaar laten lopen maar niet die druk steeds houden omdat het paard zelf moet leren bij elkaar te lopen ook al laat je hem 'los'? Maar ik heb geen flauw idee hoe het zit met bitten enzo dus daar ga ik ook niet op in Knipoog

Naar mijn idee pak je hem steeds op maar laat je hem ook los omdat je wilt dat ie het zelf gaat doen, dat jij niet constant bezich bent hem bij elkaar te drijven... Maar als ik al zei ik ben maar een amateurtje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:21

Tuurlijk is dat de manier, als je niet loslaat leert 'ie ook nooit op eigen benen lopen en op bepaalde hulpen te verzamelen. Maar wat mij opvalt is het enorme verschil tussen met en zonder correctie, en de grootte waarmee de correctiehulp gegeven wordt. Dáár gaat mijn vraag over, niet over de methode Knipoog

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:25

Ok weet ik dat ook weer Knipoog moet me er niet mee bemoeien als ik er niet veel over weet Knipoog Maar kan dat dan aan het paard liggen (niet goed aangeleerd in het begin) of is het dan een vreemde handeling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:46

Of het vreemd is weet ik niet, maar het valt me gewoon op. Zoiets heeft ook niets met een paard te maken, maar met de gedachte achter een oefening of correctie van de ruiter. Vandaar dat ik het aan de ruiter vraag en niet aan het paard *LOL* (geintje)

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:02

ok ik bemoei me er niet meer mee! Knipoog haha

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 19:55

haay zal proberen alles te beantwoorden Haha!
*Reden van oppakken = De rede is niet dat hij anders niet voor nagefelijk loopt maar hij moet zichzelf leren dragen (zie achterhand er goed onder hals niet gewoon laten zakken maar ook dragen)
*rede dat de correctie er zo heftig uit ziet = zoals je ziet zijn de teugels erg lang zodat los ook echt los is. de spanning die ik op de teugels zet is vrij klein alleen lijkt het meer omat de teugels zo lang zijn het is puur even oppakken en weer los laten. Het is totaal niet zo dat ik hard aan de teugels trek maar puur oppakken drijven tot de acherhand er netjes bij is en weer los.
* rede dat ik met een kleine schank rijd = Op een normaal trensje heeft hij snel de neiging om in de teugels te gaan hangen, dit heeft hij ook met een bosal gaat hij ook vol in hangen dit bitje laat hij mooi los en hier is hij ook gewoon gewend mee om mee te rijden ik ben verder niet hard in de hand Lachen
*alleen drijven zonder teugels= dan gaat hij helaas alleen maar rennen hij heeft die druk van voor wel nodig.

Dit was de 1e keer dat we dit echt hebben deze oefening hebben gebruikt, dus ik zal het niet ontkennen dat het nog niet perfect uitgevoerd word Haha! al worden de stukken dat ik hem los kan laten steeds langer en langer en het oppakken minder lang.

Gelukkig heb ik nu goed les, jac gaat met sprongen vooruit. Tuurlijk geef ik wel toe dat het nog lange na niet prefect is maar het is een begin Haha! Jac is een beetje een stres kip snel rug weg drukken onder je vandaan gaat lopen daardoor op de voorhand gaat vallen en achter er maar achter aan sloft. Dus dat proberen we nu op te lossen Lachen

ik hoop dat ik jullie vragen zo een beetje beantwoord heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:11

Yep, super! Bedankt!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 23:09

Graag gedaan Haha!

kweetniemir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:39

Allereerste , heel leuk paardje heb je.
Mag ik vragen van wie je les hebt ?
Waarom pak je het paard steeds maar op , als hij zichzelf moet gaan dragen betekend dat je paard de schouders op moet pakken , door steeds te vissen gaan ze niet omhoog . vind dat je met momenten ook te weinig doet met je been en teveel met je hand. Daarbij zou ik de teugels ook iets korter pakken en je hand naar voren brengen als je los wilt geven , zo wordt het verschil niet zo groot tussen je handpositie bij oppakken en loslaten.
Je paard hangt op een snaffle en bosal , dan maar shank erin , je zegt dat hij daardoor van het bit afkomt maar als je paard van het bit zou lopen zou hij ook zijn achterhand eronder zetten wat ik niet in het filmpje zie , denk dat je toch meer terug moet gaan naar de basis, je zegt het eigenlijk zelf : alleen drijven zonder druk van voor gaat hij rennen, denk niet dat je de oplossing gaat vinden in een shank maar toch met je instructeur meer basic moet gaan trainen .
Ik zie eerlijk gezegd geen verbetering van lopen van je paard tijdens de les, maar natuurlijk is een filpje maar een momentopname.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 23:49

ik drijf wel alleen zie je niet dat ik aan het drijven ben omdat jac heel erg gevoelig is voor het been Knipoog heb les van sylvia...
het is geen scherp bit hoor het is maar een klein shankje het is echt zo dat ik op de rest niet kan rijden. als ik met een snaffel of een bosal rijd gaat hij er in hangen en constand met zijn hoofd gooien hij vind het gewoon niet fijn... ik weet niet maar we zijn bezig met de basis en kom op 3e les wat wil je Knipoog ik weet dat het daar nog lang niet perfect loopt maar als je het verschil zou zien tussen 2 weken geleden en nu... er zit wel degelijk heel veel verschil in
maargoed jij weet het beter Haha!

kweetniemir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 00:09

Zag nog een filpmje op youtube staan waar je hem met een snaffle rijd , ziet er goed uit , daarom snap ik je keuze van bit niet helemaal, mar wat ik al zei , een filpje is een moment opname

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 00:26

dat is een filmpje van ongeveer een jaar geleden. maar met bepaalde oefeningen ging hij heel zwaar op het bit in hoofd schudde en gooien... met dit bitje doet hij dat niet meer is veel lichter in de hand accepteerd alles veel fijner mee en loopt gewoon lekkerder Lachen niet omdat ik hem hier scherper op kan pakken want ik ben juist heel ligt in de mond. ik ben er ook echt zo snel mogelijk naar toe aan het werken dat ik hem helemaal los kan laten en puur op mn benen weer naar beneden dat gaat overgens wel al steeds beter Lachen deze methode werkt wel, en als jac iets niet fijn vind in zijn mond is zijn eerste reactie met zn hoofd gaan gooien dat heeft hij hier niet gedaan. filmpje is van begin van de les. ik zal proberen snel weer een filmpje te maken wat de vooruitgangen zijn.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:34

Okee Knipoog Dank je voor het antwoorden van mijn vragen Knipoog
Veel plezier nog Knipoog Haha!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:14

Heb je die 'Kim Holland' in het midden van de bak ook ooit zelf zien rijden? Nagelbijten / Gniffelen