[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 22:46

Oh Achterom, het lijkt me zo vreselijk heh. Zeker als je andere paard er dan ook nog zoveel last van heeft. Ik had dat hier dan met mijn honden, vreselijk. Niet te vergelijken maar toch.
Staan er bij jullie geen andere paarden? Natuurlijk snappen we dat je geen back up plan hebt. Dit is nogal rauw op je dak... ik hoop dat er wel snel iets op je pad komt! In ieder geval een oplossing. Dikke knuffel!

Ik weet niet of iemand het langs heeft zien komen op insta of fb. Maar ik heb me zojuist ingeschreven voor een clinic cattle penning in Breda! (Super dichtbij voor ons). Het is alleen met eigen paarden, helaas.
Even een snelle screenshot! Ben heel benieuwd.

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:23

Met honden is natuurlijk net zo goed vreselijk :(:) dat is ook zo'n gemis, ze zijn toch je maatje, ze zijn er altijd.... dieren zijn geweldig, maar dit deel blijft gewoon prut.
Die clinic lijkt leuk! Jij onderneemt sowieso veel, inspirerend :j ben benieuwd naar je verslag na afloop :)

En nee, geen andere paarden hier nu. Ik heb ze nu alweer 10 jaar aan huis. Vind dat oprecht heerlijk, maar nooit de wens gehad voor pensionklanten. De boel is helemaal ingericht op 2 paarden ook.
Dus moet op zoek naar een nieuwe vriend voor James. Als iemand wat weet dan houd ik me aanbevolen. Ben op zoek naar een paard dat ook mee kan op buitenrit met een bijrijder oid. Western geschoold is fijn, maar niet perse noodzakelijk, dat kan ik ze zelf ook leren immers. Goede basis wel belangrijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:28

Vereisten voor leeftijd?
Ik ken een 19 jarige hunter merrie die een goed huisje zoekt. Western gereden, braaf. 1.60 hoog.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:17

Ja, leeftijd is dan wel een dingetje. Een 19-jarige merrie is meestal niet zo'n heel fijn maatje voor een bijna 8-jarige ruin, qua spelen. En formaat trouwens ook, heb ze liever wat kleiner omdat ik zelf maar 1,60m ben :')
Walter vond ik met zijn 1,58m eigenlijk net te groot. Ik ga nog eisen stellen ook :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:19

Ik snap je wel en was er al bang voor. Jammer, de merrie is zo lief en verdiend een forever home. Vorige eigenaresse kan haar echt niet terugkopen helaas.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:20

Heb je ook nog een prijsklasse ? Dan houd ik mijn ogen en oren voor je open.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:23

Ah, das inderdaad sneu. Zeker met een 19 -jarige.
Zo ken ik zelf ook iemand die een 18-jarige PRE aanbiedt, heel leuk paard, maar niet makkelijk te rijden. Ik heb hem in het verleden zelf een tijdje gereden, hij bouwt snel spanning op en dan is er ontploffingsgevaar. Eigenaresse heeft zo haar rug gebroken.... verder fantastisch paard, maar ook die laat ik echt staan.

@toushie: vind ik lastig te zeggen, denk maximaal zo'n 7000?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:24

Ik snap dat je die laat staan. Triest voor het paard ook wel.
Ik zal ook om mij heen kijken voor je. Min. leeftijd? Dochter van de merrie staat ook te koop trouwens.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:55

Ooh ik kan niet wachten tot ik zelf op zoek kan naar een leuk paardje... *droomdroom*

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:15

xDenies schreef:
Maureen,
Wat leuk dat je 15 juni gaat starten! Het is nogal behoorlijk was, hoe ga je dat allemaal in je hoofd krijgen haha! Ik vernam trouwens dat jij bij Jolijn op stal staat, die ook les had van Jamie (ik herkende de rijbak op haar filmpjes), zo leuk om jullie te horen praten over wat ik inderdaad zelf ook ervaar nu ik 2x les bij Jamie heb gehad! En niets ten nadele van andere trainsters, maar ik heb echt een ander gevoel nu na mijn lessen.

Het scheelt dat de pleasure geen pattern heeft :D De In-Hand trail en trail zijn hetzelfde pattern alleen moeten we hem in spiegelbeeld doen en liggen de balkjes bij het hek iets anders. De pattern ga ik vanavond in de bak leggen en we gaan met een aantal stalgenoten die oefenen. We hebben een minibrug (bestaande uit pallets) en een hek om te oefenen. De horsemanship moet ik ook nog even goed uit mijn hoofd leren...

Het enige vervelende is dat de DAWRA een aantal patterns is vergeten online te zetten (voor mij Ranch Riding) := Ik heb ze al gemaild en ze gaan er naar kijken, maar de wedstrijd is over anderhalve week al :')

Jolijn rijdt inderdaad het paard bij van mijn vriendin/stalgenootje *D Leuk dat jij haar ook kent! Is het toch weer een klein wereldje die westernwereld!

Sychess schreef:
Ooh ik kan niet wachten tot ik zelf op zoek kan naar een leuk paardje... *droomdroom*

Dit zou ook ook heel graag weer willen :+: Ik heb mijn paarden verkocht. Ik weet nog dat Toushie toen naar mijn quarter is komen kijken. Die heeft uiteindelijk ergens anders een goed huisje gevonden maar is helaas vorig jaar overleden :( Ooit hoop ik een leuk quarterveulen te kunnen kopen en daar dan mee aan de slag te kunnen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:17

Doe dat, dan kom ik helpen verzorgen. (niet rijden hoor, ik stap niet op jonge beesten :') )

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:18

Bellatrix schreef:
Doe dat, dan kom ik helpen verzorgen. (niet rijden hoor, ik stap niet op jonge beesten :') )

Haha dan help jij met inrijden toch *D :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:23

Ik hou wel vast ja. :D Jij mag erop. :P

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 22:12

Vanaf eind maart heb ik wel meegelezen, maar niet meer actief gereageerd. De maand april/mei was druk. Whiz kwam naar huis en doet het erg goed op zijn nieuwe plek. Bizar hoe snel zo'n jong paard dat oppakt. Ik heb duidelijk een oudje in mijn systeem die veranderingsgevoelig is :+

Kimvicious, nog lekkere ritjes gemaakt met Lilo buiten en gaat het nog steeds goed?

Sentir, is Cool Running Paints wat?

Paint_ Lover, is het inmiddels gelukt met Frosty? Wat een gaaf avontuur gaan jullie aan! Is je huid weer rustiger?

Denise, gecondoleerd. Het jaar van de 'eerste' keren zonder iemand, veel sterkte! Wat ziet Beeb er goed uit op de foto's en wow wat zijn jullie actief! Elkaar een beetje vrij laten om wel of niet te reageren is wel zo fijn denk ik. We moeten al zoveel in het leven :J Er wordt toch best trouw bijgelezen vind ik zelf.

Mooi plaatje Mondy! Hoe gaat het met de man, weer beetje bijgetrokken?

Super mooi plaatje Juniper, wat een trots moment! Inlijsten!

Ziet er goed uit Sychess, doe je echt goed! Je zit keurig. Ik kan me indenken dat het genieten is op zo'n paard waar je het van mag leren. Hebben jullie de pup nog gehaald? Zou een veulentje in je bereik liggen?

Marlies hoe is het met jou? Ik las je andere topic, wat heftig van je gezondheid :knuffel:

Aries, leuk om andere adressen te horen voor het beleren. Whiz is volgend jaar winter aan de beurt. Ik hoor graag jouw ervaring tegen die tijd. Wow wat een joekel is jouw koetje.

Daihyo, ah die Noura. Het gaat allemaal wat meer landen. Hoe gaat Jim?

Yvette en SCC wat hebben jullie tegenslag en mindere leuke beslissingen (SCC) om te maken. Sterkte, lijkt me niet makkelijk. Gezondheid gaat voor alles.

Toushi, jij doormaakt ook het nodige, vreugde ligt dan ook weer dichtbij, van harte gefeliciteerd met de komt van Dallas en Yukon! En met het debuut van Lootah. Hopelijk kan je de zomer genieten van het mooie spul en komt je ingreep dit najaar pas.

Maureen, het is bijna 15 juni *\o/* Heel veel succes alvast! Meedoen is belangrijker dan winnen.

New Border, heb je al zicht op wat paarden?

Welkom Sanna! mama is mooi zeg! Wordt het veulen opvolger van je wedstrijd paard?

Speedfiets, Fudge ook weer stappen gemaakt, wat genieten. Geweldig, snollebollekes :')

Voor iedereen die op termijn een veulentje gaat zoeken, doen! Ik heb het als een hele mooie weg beschouwd, ook een super opfok tijd gehad met gave herinneringen. Wel een advies om je heel erg in de lijnen te verdiepen.

Achterom, wat zal James in een gat vallen. Hoe doet hij het nu na een paar dagen sinds hij is opgehaald? Ik zal mijn ogen en oren open houden.

Met de mannen hier gaat het goed. Whiz is gewend op zijn nieuwe plek en doet het voorbeeldig.
Afbeelding
Afbeelding
Skeet is niet zo representatief op dit moment :Y) , hij is bijna uit zijn wintervacht maar door de ppid alweer in een dikke vacht aan het schieten. Dat wordt waarschijnlijk al scheren, voor het eerst zó vroeg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:41

Respect voor je bijleespost Carien! _/-\o_

Ik vind Skeet wel een knapperd hoor!! :+:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:44

Wat een bijleespost!

Skeet ziet er intens tevreden uit, mooi om te zien :j

James doet het eigenlijk verrassend goed gezien de omstandigheden. Je merkt wel dat hij van nature gewoon een vrolijk kereltje is. Hij krijgt nu wel wat extra aandacht natuurlijk, gisterenavond meegenomen op een langere buitenrit voor ons doen, dat doet hem ook echt goed. Even samen op stap, nieuwe indrukken....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:49

Heb je mijn PB gezien? Wil je meer info over die 4 jarige merrie? Dan moet ik de eigenaresse even daarom vragen.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

Super Achterom, ze pakken het ook wel weer snel op,

Dit is Whiz op de foto, maar bedankt :D hij heeft een mooi strak en dun velletje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:50

Oh, ik dacht Skeet omdat die regel tekst onder de foto stond. :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:56

Coevorden is voor mij al 1 uur en 35 min. Vind ik wel ver hoor. :=

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:57

Bellatrix schreef:

he en het is 10 minuten naast coevorden :Y)
Tokio is verder :') :')

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:01

Achterom , Gelukkig pakt James het nog redelijk oke op. En voor een ruin is vaak een ruin het leukste speelkameraad. Zie toch dat hier de merries ook het jonge spul minder speels zijn dan mannelijke geslacht.

X Denies : ooh leuk ! weer beeldmateriaal delen .

Maureen : start je 15 juni in Soest ? die van de Diamond league of een andere?

Carien : wat een bijlees! en lekker bekkie van whiz <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

Toushie schreef:
Bellatrix schreef:

he en het is 10 minuten naast coevorden :Y)
Tokio is verder :') :')

Scheelt niet veel. _O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:11

@Toushie ik start die in Houten! Is een DAWRA wedstrijd met All Breed classes.

@_Carien Skeeto ziet er goed uit zeg!

Gisteravond heb ik de patterns van de In Hand Trail en Trail geoefend :D Erg leuk! Joe ging helemaal meedenken na hem 3x gedaan te hebben dus we zijn toen maar gestopt. Wel moet hij erg wennen aan het showhalster. Doordat de ketting aan de zijkant vastzit, krijgt hij een ander soort druk. Met de les van Jaimy kwam hij toen gewoon omhoog :') Maar veel oefenen en dan gaat het vanzelf beter.