[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 16:22

Nou hier dus vanochtend op wedstrijd geweest. Eerst thuis alles in orde maken met die kleine monsters. De wekker ging dus ook al om 6 uur :z
Gelukkig had lootah zichzelf aardig schoon gehouden, want ze staat volledig buiten. Dus met wat poetsen een vlechtje in de voorpluk , uitpluizen van de staart en manen waren we eigenlijk klaar om te gaan.
Om 8 uur stond ze op de trailer , camera aan en hup onderweg. We waren er om half 9. Parkeren was helaas bagger. Er was ook nog een darttoernooi , dus de normale verharde parkeerplek was daarvoor. Dit betekende dat we over het fietspad moesten ( met een bocht) , daarna achteruit inparkeren op gras wat ongeveer op kniehoogte stond. Half in de bosjes. Al met al niet heel erg van gecharmeerd. Loeizwaar ook voor de auto.

Maar startnummer opgehaald , moeders bij lootah gebleven zodat ze beetje rustig bleef. Wat eigenlijk heel goed ging totdat er een paard voor de auto langs liep. Maar startnummer op de kleding gespeld. Schoenen aan. Halster om ect en de trailer af.

Afbeelding

Daarna het halster nog goed gedaan , want was vergeten hem er doorheen te halen.
Op naar de inrijbak. We hebben een kleine 1mimuten rondgelopen. Ze had eerst wat spanning , maar was best braaf.
Ik was ondertussen het pattern alweer vergeten. Dus bij deelnemer voor mij nog even gekeken.

Al met al ging de showmanship best heel goed.
Ja de 360graden turn. Moet ze eigenlijk met de achterhand blijven staan. Maar kom op ze is 1 en draaien hebben we pas 1 keer geoefend. En de draf lange zijde , daar waren de borden best heel spannend dus daar wou ze echt niet meer mee draven.
Al met al tweede keer op vreemd terrein. Eerste keer met andere paarden en dan ook nog een lintje voor de 6e plaats. Hoe goed is dat.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de in hand trail. Toen ik zag dat er diverse mensen tijdens de opbouw de brug en het hek oefende zijn wij ook nog even over de brug geweest. Gewoon hop de eerste keer liep ze er zo op. Wat gaaf !

De in hand trail is eigenlijk gewoon super gegaan. We zijn niet geplaatst en dat verbaasde mij. Maar wat blijkt we hadden een tweede plek gescoord. Als we geen disk hadden opgelopen omdat ik een handwissel heb gedaan bij de back up. Heb het zelf niet eens doorgehad ,maar op film wel te zien.

Al met al ben ik wel zo superdeduper trots en tevreden op die kleine meid die het met haar net 1 jaar maar zo even doet *\o/*

Afbeelding

Wij tijdens de prijsuitreiking.

Afbeelding

Nu was ook duidelijk dat de operatie van de linkerarm best goed geholpen heeft. Want waar ik in december van de pijn (mede door kou) niet eens meer op paard kon zitten heb ik nu van links helemaal geen last gehad en alleen van rechts dus dat was nog een pluspunt.

Ooh en nog een kleine video van Yukon van 2 dagen terug.

Zoo heerlijk lang bericht ,dus succes met lezen :')

Paintlinger

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 17:48

Dat zijn toch supermooie kleuter-experience punten!
Goed gedaan zeg +:)+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 17:56

Super ervaring zo!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 18:36

Ach, wat is het een dapper poepie. Klinkt allemaal heel erg goed, logisch dat een en ander nog spannend was. Jammer van je handwissel, maar supergoede punten!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:07

Wauw! Super gedaan en n mega ervaring rijker voor de dappere snoepie!

Hier wat stil, erg druk met het verbouwen van onze tuin, onze 4 honden tevreden zien te houden en een Frosty waarmee ik nog tot volgende week donderdag op t wachtbankje mag zitten.

Kwa tuin is t wel lastig want heb een lijf wat totaal niet mee wil werken maar daarom dus ook nu een goede aanpak zodat t onderhoud vele malen makkelijker word voor mij... manlief werkt heel veel en dus komt kwa tuin/huishouden alles op mij aan (zo goed als) en merk dat mijn lichaam het daar steeds moeilijker mee krijgt. Daarom ook mn rijden voorlopig op n laag pitje staan, hoe lastig ik t ook vind ook ik moet soms even flink opletten dus dan doe ik dat maar even braaf.

Ik hoop echt dat ze deze ronde gewoon braaf gepakt heeft maar we gaan t zien, ze is iig totaal anders dan de 1e ronde dus geen peil op te trekken en ik heb me voorgenomen me er niet echt op te focussen deze keer. Wel is ze weer met 2 eitjes geovuleerd EN is ze dus naast sneaky (merkt echt helemaal niets aan dr kwa hengstigheid) ook mega snel (ovuleerd met eitjes die amper de 4cm halen
) |o

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:36

Ja we gingen ook voor de ervaring , dus ben echt reteblij.
Ooh spannend met frosty , hopelijk heeft het deze keer wel goed gepakt en gelijk maar op 1.

Lastig dat je lijf niet mee werkt , heb je een voorbeeld van je tuin plannen?

Voor de liefhebbers een topic met wat meer fotos van de fotograaf.
[FA] Lootah net één en mee op wedstrijd.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:13

Nee, geen voorbeeld want zit in mn hoofd en ik ben niet van de tekeningen :D

Maar we hadden nu na ons terras houtsnippers en met vlondertegels n 2e zitje gecreëerd...

Zo dus:
Afbeelding

Maar met de honden was dat niet makkelijk meer en om de 2 jaar moeten er een lading zakken nieuwe houtsnippers in waar ik klaar mee ben. De vijver is ondertussen zo goed als leeg gevreten door reigers dus nog maar 2 vissen over. Die zitten nu even in n speciekuip totdat ik tijd heb om de "wens"put in elkaar te gaan zetten (zelfbouw). Vijver gaat zometeen leeg en morgen eruit zodat we de vlonder helemaal door kunnen trekken naar achter (onze tuin loopt uit in een punt en is dus een redelijke 3hoek)

Dat word zoiets:
Afbeelding

Die komt redelijk achteraan in de tuin te staan.

Alles wat nu bedekt is met houtsnippers word vlonder en daarna ga ik mn borders aanpakken.

Word denk ik 2 weekenden werk maar ach, manlief kan behoorlijk wat doen en gelukkig vrienden die mee komen helpen want ik kan wel redelijk veel maar mn lijf dus niet ;)

Overigens is ondertussen het 2e zitje eruit (net gedaan).

Dus nu is t redelijk kaal:
Afbeelding

Ga zo even je topic bekijken

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:31

Leuk om te zien Toushie! De eerste keer dat ik uberhaupt zoiets zie :D leer allemaal nieuwe dingen.

Vandaag weer lesje gehad bij Magnolia Ranch op Jill, het was heerlijk weer!

Het ging mega goed, voelde gewoon heel erg chill aan, heel verschil met 2 weken terug die les (die les had ik naderhand ook spierpijn gek genoeg). We hebben veel jog geoefend, moest in een vierkantje een rondje draaien (deed eerst verkeerde been en ging bijna in een spin hehehe), hekje, de L, en rollback. Was heel erg leuk!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:37

Fijn dat je les weer zo leuk was Sychess!
@paint_lover: ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Hier vanmorgen even vervelende zaken.
Helaas vanmorgen onverwacht Walter moeten laten inslapen. Ik trof hem liggend aan in de wei, ik kreeg hem niet overeind, dierenarts gebeld. Pijnstillers hielpen hem in de benen, maar de pijn bleef. Dus hebben we de knoop doorgehakt. Het einde van een tijdperk, Walter is 22 jaar geworden. Hij was 20 jaar van mij. Nu gewoon even heel veel verdriet, ook bij zijn kleine maatje James ;(

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:44

Och jeetje wat heftig , vooral zo plotseling.
Heel veel sterkte met het verlies.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:49

Ohnee wat erg zeg! ;(
Hopelijk heeft hij niet veel pijn gehad. Moeilijke beslissing maar zo te horen wel de juiste.

Heel veel sterkte!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:19

Jeetje wat erg :( Heel veel sterkte. Niet leuk als je hem zo in de wei aantreft en dan zo afscheid van hem moet nemen :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:28

Wat heftig. Sterkte :(:)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 17:17

Ohnee...sterkte @Achterom

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 17:21

Heel veel sterkte!! :knuffel:

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 18:17

Achterom, heel veel sterkte! Niet niks na zo’n lange tijd samen te zijn geweest, dat is letterlijk een lifetime :knuffel:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:27

Heel veel sterkte Achterom :knuffel:

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:42

Veel sterkte Achterom

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 10:13

Ik was t topic even uit het oog verloren en zie meteen hoe geluk en verdriet dicht bij elkaar liggen...

Onwijs veel sterkte achterom :(:) Wat een schrik

Tegelijk weer gefeliciteerd voor Toushie: wat een pracht baby er weer bij zeg >3
En wat een heerlijk verslag van je wedstrijd. Zo ontzettend knap van je ukkie en zo ontzettend leerzaam.

Zag nog veel voorbij komen qua wedstrijden en lessen, wat genieten ! Blijft leuk om de vorderingen van iedereen te zien.

Hazel <3

Zo.. nu weer een beetje bij geloof ik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 15:27

Hier komt mijn bijleespost weer.

Op advies van Jamie hebben we nu dus een ander bitje. Die kwam helaas pas woensdagavond aan dus ik kon er niet even op mijn gemakje mee rijden. Maar goed, gelukkig ken ik Beeb wat langer vandaag dus afgelopen donderdag vertrokken we naar stal met een hele garderobe. Daar vertel ik later meer over. Het bit is dus gelukt in ieder geval!
Het is een Weaver Leather Jointed swivel port shank bit, en schijnt dus vriendelijker te zijn dan mijn shank snaffle. Daar gaan we dan maar vanuit. Times are changing haha.

Toushie, wat een knap veulen heb je er bij! Geweldig dat bonte. Maar jij zegt Paintlinger, dus één kant is haflinger dan toch?
Ik herken die batterij! Ik heb volop genoten bij Suzan & Freek, helaas kwam een paar dagen daarna het vreselijke nieuws.
Dat je trots bent op Lootah dat mag ook zeker, wat hebben jullie het top gedaan zeg! En heel fijn om te zien dat de operatie een positieve werking heeft.

Maureen,
Wat leuk dat je 15 juni gaat starten! Het is nogal behoorlijk was, hoe ga je dat allemaal in je hoofd krijgen haha! Ik vernam trouwens dat jij bij Jolijn op stal staat, die ook les had van Jamie (ik herkende de rijbak op haar filmpjes), zo leuk om jullie te horen praten over wat ik inderdaad zelf ook ervaar nu ik 2x les bij Jamie heb gehad! En niets ten nadele van andere trainsters, maar ik heb echt een ander gevoel nu na mijn lessen.

Trail tuin op de Magnolia Ranch wil ik ook nog wel eens. Helaas is het echt een pokke end ....

Paint_Lover,
Ik hoop ook dat ze drachtig wordt gescand! Even afleiding met je tuintje haha.

Sychess,
Wat top dat het zo goed ging zeg, dat is het voornaamste en het is zo fijn als je kan genieten :)

Aller eerst wil ik even mijn topic onder de aandacht brengen. Ik heb gister mijn wedstrijden in een topic geplaatst, ook met het hoe & waarom (wat jullie al wisten maar toch). Ben echt wel trots op ons saampjes als we zo terug kijken.
Dus voor als je de foto's nog niet gezien hebt:
[OHZ] [WN] Shine Like A Star maakt haar wedstrijddebuut - en hoe!

Daarnaast was afgelopen vrijdag eindelijk de dag van de fotoshoot met Yessica de Reus! Wat heb ik daar naar uit gekeken zeg!
Ik had er voor gekozen om 3 outfits te hebben. Outfit 1 is mijn nieuwe show outfit, voor toekomstige wedstrijden. Outfit 2 is gewoon een ranchie uitstraling & Outfit 3 een soort country jurkje. Lekker out of the comfort zone!
Ik had met Yessica al gedeeld wat ik nu eigenlijk allemaal graag zou willen. Met een op en top western fotograaf moet je dat er natuurlijk wel uit halen. Al hoewel we echt nog wel 80 andere foto's hadden kunnen maken :Y) Het is echt heel top en gevarieerd geweest. De uitzoekgalerij is al voltooid, nu is het geduldig wachten!!

En bovenal, waar ik stiekem het allermeest naar uit kijk is onze sliding stop foto. Diep zitten met die kont, mooie houding, show outfitje & een prof fotograaf. Kan niet mis gaan toch!? *\o/*
Ook gelijk met nieuwe bit gereden, ligt wel fijner in de mond (is dunner) denk ik. Het is voor ons allebei nog heel erg wennen maar ik heb niet het idee dat ze meer moeite met dit bit heeft.

Beeb staat sinds enkele weken op een andere paddock, met dezelfde kudde. Daar zijn wel wat paarden nu uit maar ... Beeb is van mening dat deze paddock extra lekker ligt. Want die ligt tegenwoordig regelmatig lekker te zonnen. Eerst de ene kant, dan de andere kant haha.
Vanochtend lag ze ook heerlijk te dutten en om haar heen te kijken. Ik ben daar lekker bij gaan zitten en voor ik het wist dacht ze, 'Mooi - dan ga ik nog even een tukkie doen', en hopatee daar ging ze. Volledig plat. :Y)

Afbeelding
Afbeelding

Het valt zelfs andere stalgenoten op. Ergens denk ik van ja, moet ik me zorgen maken? Maar ze is verder hartstikke fit en nieuwsgierig. Dus dan schuiven we het er maar gewoon op dat ze zich veel meer op haar gemak voelt op deze plek?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:37

Het is misschien ook wel ff wat warm voor dr. Zolang ze in gedrag niet veranderd ed. Heerlijk dat je er zo bij kan <3

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 18:20

Achterom, de day after…hoe is het met je?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 18:32

@denies: de inzichten over bitten zijn inderdaad veranderd, het maakt het niet altijd makkelijker, maar tegelijkertijd ook fijn dat er meer genuanceerd over gedacht wordt.... ik zou me echt geen zorgen maken over beeb hoor, je kent haar zo goed, vertrouw op je gevoel :j

Wat lief van jullie, dankjewel! Het is eigenlijk zo goed als mogelijk. Helaas kan Walter niet eerder dan morgen, of zelfs overmorgen opgehaald worden, dus ligt hij nog in de wei, uiteraard wel netjes afgedekt (en op een plek waar ze goed bij zouden moeten kunnen). James loopt in de paddock en wei ernaast. Je ziet continu dat hij er mee bezig is, veel naar de plek kijken, hinniken.
Dus heb ik hem net maar even meegenomen op een ritje. Eerst even in de bak, daarna een rondje buiten. Dat deed ons beide goed :j Toen we het erf weer op kwamen, begon hij helaas wel weer te gillen. Blijkbaar heeft hij dat nu nodig, hij vindt zijn rust ook zeker wel op momenten hoor, hij is simpelweg in de rouw, arme vent.
Met mijzelf gaat het heel aardig, totdat ik er over ga praten, dan zitten de tranen hoog. Ik weet dat ik gedaan heb wat voor hem echt het beste was, maar het is en blijft emotioneel. En dat zal het denk ik ook nog wel even blijven.

En dan de praktische zaken.... James kan natuurlijk niet alleen blijven, maar ik had niet echt een backup plan aangezien het allemaal zo snel en toch nog onverwacht gebeurde. Nou ja, er komt wel iets op ons pad. Zo niet, dan ga ik wel actief rondvragen.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 10:29

@Achterom, oh wat verdrietig :-( had de dierenarts enig idee wat het kon zijn? Veel sterkte de komende tijd in elk geval.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:45

Gaskoliek waarschijnlijk. Hij is vanmorgen gelukkig al opgehaald, dus dat is alweer een zorg minder :)