[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 12:42

Oh wat vervelend, had je een andere hoefsmid of?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 12:48

Sychess schreef:
Ik ken alleen Magnolia, en dat is wel een hele goeie volgens mij. Als je 1x per maand doet, is 2 uur rijden wel te doen toch? Zit er in België niet veel meer aanbod trouwens?

Niet echt. Er is er 1 waar ik nu rijdt. Die me wel bevalt. Maar met de rest ben ik niet mee eens. Op die plekken is het eerder rondhobbelen ipv leren. Er zijn weinig westernmaneges hier in België die echt lesgeven op wedstrijdniveau.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 13:30

speedfiets_2 schreef:
No problem :D . Sta er zelf toevallig. Ik heb effe flink onder de meeleessteen gezeten. Alles stond op een laag puntje vanwege verkeerd bekappen. Gisteren nieuwe hoefsmid en vandaag weer sinds weken kunnen rijden

Oh jeetje wat rot zeg! Wat was er aan de hand? Wel fijn dat t nu na nieuwe smid is opgelost.

Volgens mij is het wel een mooie stal. Jamie had me al verteld dat ik daar ook eens reining les van die meneer kon nemen. Ranchriding dan van Jamie; maar ze komt nu fijn iig 1x per maand naar onze stal voor een leuke groep! Ben echt heel blij met mn overstap, ze is ook zo vriendelijk.

@ Sentir,
Toch denk ik dat "manege" lessen op wedstrijd niveau wel even een vak apart is en dat je dat niet snel gaat vinden. Sowieso met een lespaard is het natuurlijk al heel anders, afhankelijk van je eigen niveau, eerlijk is eerlijk.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:33

Dallas vandaag even voor het eerst op de weide en ze heeft een lol.
Afbeelding

[url]
[PP] Dallas haar eerste week[/url]

Oei wedstrijdtrainen is denk ik helemaal lastig te vinden. Goede lespaarden kom je denk ik al een heel eind mee :j

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:05

Op 21 juni heeft magnolia ranch een open dag. Misschien leuk om te bezoeken:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:27

Ik zag het idd voorbij komen. Ik kan die dag niet, moet al ergens fotograferen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:44

Sentir schreef:
Even een vraagje. Waar rijden jullie allemaal? Ik zoek een manege waar ik 1x of meermaals per maand op wedstrijdniveau les kan volgen.

Dit mag gewoon over de grens van Belgie zijn. Maar niet te ver binnen Nederland :D ik heb de naam magnolia ranch al meermaals zien vallen maar ik denk dat die nogal ver is voor mij.

Is Kleine Brogel in jouw buurt en te ver weg?
Zij heeft volgens mij wel n paar lespaarden, en geeft fijn les

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:47

SCC schreef:
Toushie heel veel succes straks met de operatie. ik hoop dat het je helpt en dat je goed mag herstellen.
Dat je straks weer lekker kan doen wat je wilt zonder pijn!

fijn dat het met moeder en veulen goed gaat. en fijn dat ze onwijs wijs is met haar kind.

hier nu 1x gestart ohz met trail beginners en pleasure walk/jog. en ik heb 1x trail aan de hand gedaan. Moet zeggen dat de parcours dingen wel leuk zijn met een paard dat alles leuk vind, maar wat valt het tegen als je alles volgens de regeltjes moet doen! Showmanship at halter wil ik nog een keer starten, maar dan moet ik eerst de regeltjes wat beter kennen om goed te kunnen oefenen. :D

Al die regeltjes he haha }> zoveel om te onthouden he maar dat maakt t wel weer spannend

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:33

Hallo, allemaal ik ben al een tijd niet actief meer op bokt en zag dat er geen western afdeling meer is.. heel jammer!

Ik ben opzoek naar een Quarter Horse of een leuke paint.
Voor reining ( geen wedstrijden) en lange buitenritten.

Weten jullie misschien een geschikt paard ergens te staan? Heb al contact gehad met verschillende stallen helaas niks passends.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:44

Wat is je budget? En wat zijn verder je wensen? Leeftijd?
Met welke stallen heb je al contact gehad?

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:56

Leeftijd vanaf jaar of 5 tot 16 ongeveer beetje afhankelijk van hoe het paard is. Budget tot 8.5/ 9 ook afhankelijk van het paard.

Contact gehad met pa, magnolia ranch, Wendy van osch, Kris hermus

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:59

@xdenies ik bedoel dan ook 1 op 1 lessen. Normaal met eigen paard maar door omstandigheden kan ik momenteel niet rijden met dat paardje. Je moet ook de juiste instructeur hebben. Je hebt instructeurs die niets zeggen over je zit en je maar 30 minuten een cirkel laten galoperen. Zonder iets te zeggen. Je hebt er ook die je meteen corrigeren, bijsturen en je opnieuw laten proberen.

Ik heb beide gehad, ik rijdt nu op een manege waarvan de paarden wel fatsoenlijk beleerd zijn en hun vak kennen. De manege waar ik voorheen reed (wel met eigen paard toen) laat zijn paarden opleren door de mensen die les komen volgen. Mensen die geen ervaring hebben en die allemaal andere dingen vragen. Je krijgt dus een rondhobbel paardje en leert helemaal niets.

Niet dat ik van 123 naar een andere manege ga, maar ik heb graag meerdere isntructeurs die het vak kennen. Je kan meer leten vam meerdere lesmensen dan van 1 enkele persoon. (Maar dat is mijn persoonelijke mening)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:01

NewBorder schreef:
Leeftijd vanaf jaar of 5 tot 16 ongeveer beetje afhankelijk van hoe het paard is. Budget tot 8.5/ 9 ook afhankelijk van het paard.

Je kan de Facebook groepen voor western paarden eens proberen. Ilonka en theo? (Als ik het goed heb) de mensen van Cool running paints. Ze hebben nog wel wat staan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:29

Ik lees ook zeker nog mee, maar vind het vooral leuk om mee te lezen. Wel hebben we 15 juni onze eerste wedstrijd bij de DAWRA in Houten waar ze open breed classes hebben. Zal waarschijnlijk alleen stap en draf worden aangezien ik door spanning nog niet lekker met hem de bak galoppeer.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:46

Dat is net de show waar ik niet fotografeer. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 16:46

NewBorder schreef:
Hallo, allemaal ik ben al een tijd niet actief meer op bokt en zag dat er geen western afdeling meer is.. heel jammer!

Ik ben opzoek naar een Quarter Horse of een leuke paint.
Voor reining ( geen wedstrijden) en lange buitenritten.

Weten jullie misschien een geschikt paard ergens te staan? Heb al contact gehad met verschillende stallen helaas niks passends.

Sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Ik ken alleen en overpriced 2 jarige die (met enige spoed naar mijn inziens) een nieuw thuis verdient.

Sentir schreef:
@xdenies ik bedoel dan ook 1 op 1 lessen. Normaal met eigen paard maar door omstandigheden kan ik momenteel niet rijden met dat paardje. Je moet ook de juiste instructeur hebben. Je hebt instructeurs die niets zeggen over je zit en je maar 30 minuten een cirkel laten galoperen. Zonder iets te zeggen. Je hebt er ook die je meteen corrigeren, bijsturen en je opnieuw laten proberen.

Ik heb beide gehad, ik rijdt nu op een manege waarvan de paarden wel fatsoenlijk beleerd zijn en hun vak kennen. De manege waar ik voorheen reed (wel met eigen paard toen) laat zijn paarden opleren door de mensen die les komen volgen. Mensen die geen ervaring hebben en die allemaal andere dingen vragen. Je krijgt dus een rondhobbel paardje en leert helemaal niets.

Niet dat ik van 123 naar een andere manege ga, maar ik heb graag meerdere isntructeurs die het vak kennen. Je kan meer leten vam meerdere lesmensen dan van 1 enkele persoon. (Maar dat is mijn persoonelijke mening)

Ik begrijp dat het natuurlijk dan 1 op 1 wordt, maar ik zie zelf niet helemaal voor me hoe je wedstrijd gericht kan trainen/leren op een paard wat door heel veel verschillende mensen gereden wordt. Maar ik weet wel dat je bij Wendy van Osch kan aangeven dat je een onderlinge wedstrijd op haar paarden kan rijden. Dus wellicht is dat toch een optie. Escharen is niet het einde van de wereld gelukkig.

Ik deel je mening, maar in mijn geval ben ik afhankelijk wie er op locatie kan komen en in hoe verre dat betaalbaar blijft. Ik heb niet de mogelijkheid om voor een les continu op locatie te gaan rijden.

Maureen95 schreef:
Ik lees ook zeker nog mee, maar vind het vooral leuk om mee te lezen. Wel hebben we 15 juni onze eerste wedstrijd bij de DAWRA in Houten waar ze open breed classes hebben. Zal waarschijnlijk alleen stap en draf worden aangezien ik door spanning nog niet lekker met hem de bak galoppeer.

[ Afbeelding ]

Wat ontzettend leuk, veel plezier!
Ik ben daar helaas ook niet aanwezig. En ik denk niet dat ik ga starten omdat ik het gewoon te warm vind de komende tijd.

Afbeelding
Wat heb ik toch ook een leuke merrie <3 <3

En dit ...

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:53

NewBorder schreef:

Cool running paints heeft momenteel een hele leuke beleerde merrie staan . Wel iets jonger 3/4 jaar geloof ik. Maar verder wel passend denk ik :j

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:57

Wat is het toch een leuk veulen Toushie! Knap dier hoor!

Denise <3
Heerlijk genieten zo!

Leuk Maureen! Weet je al welke onderdelen je gaat rijden? En stap en draf is prima toch? Ik vond dat juist een hele fijne klasse om in te beginnen zonder explosies :j

Over explosies gesproken…. Mijn diva heeft vandaag voor het eerst een zadel op gehad. Ze doet het zo goed de laatste tijd dat ik het er maar gewoon eens op gegooid heb. Wel even de leertjes opgeknoopt en de singel niet te strak. Maar wel gewoon de beugels er aan. Ze vond het wat onwennig, maar verder deed ze het alsof het helemaal zo hoorde.
Ik heb wel een traantje weggepinkt. Want ze heeft het zadel van Jim op. Dat lijkt prima te liggen. Was even een emotioneel momentje, want die kwam zacht hinnikend aanlopen toen ik het zadel ophing :(:)
Maar wel supertrots op Noura. Na alle heftigheid, zo braaf met een zadel :+:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 17:07

Wat goed Amanda! *\%/*
Snap dat je een beetje emotioneel werd hoor. :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 09:15

Ja was echt een mooi moment. En zo braaf. Daar zit wat training in, maar geduld wordt beloond :j

NewBorder schreef:

Ik kwam net deze tegen op Facebook.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 09:59

Hier dit weekend weer eens met de bosal gereden. Paard reageert op alles eigenlijk goed, bit, bitloos, maakt haar niet uit.

sannannas89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 18:45

Hoi! Ik volg hier ook mee ☺️
Ik heb een 10jarige merrie uit GP mister Siam jac waar ik vooral de ranch en trail klassen mee rijdt.
Ze staat nu al even stil want ze heeft op 28feb 2025 een knap veulen gekregen van de hengst grandaddys gun.
Ik heb ook nog een paint merrie van een dik jaar staan ☺️ beetje opvolging verzekeren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:52

Bedankt voor de tips! Ga ze even bekijken.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:09

Hele mooie paarden Sannannas!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 00:35